Gå til innhold

Å ha avføring etter å ha blitt klippet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble for noen dager siden klippet under fødsel fordi baby var stjerneKikker og stanget og stanget. Fostervannet var misfarget og hun hadde navlestrengen tre ganger rundt halsen. Det hastet å få henne ut fordi hun ble kvelt men hodet lå på en sånn måte at de måtte klippe meg for å få henne ut. Jordmor sjekket meg innvendig bak og jeg hadde ingen rifter der.

Ja, jeg måtte sy veldig mange sting nedentil foran og det er hovent (jordmor sa det) og gjør vondt å gå og sitte. Å tisse svir/brenner.

Jeg har ikke turt å ha avføring enda, redd det skal gjøre noe utrolig vondt, men kjenner at jeg må få tømt meg før jeg sprekker. Noen som har erfaring? Gjør det vondt? Eller er det bare urin som gjør vondt?

Anonymous poster hash: 6d4a1...63e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble nok ikke klippet i den grad du ble, men noen sting ble det. Fødsel røyner definitivt på der nede.

Min erfaring er likevel at det kun var tisse som var hinsides vondt!

Avføring gikk helt greit.

Sikkert ikke lurt å spare opp. Prøv deg.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: b231a...3fb

Skrevet

Jeg kan ikke huske at avføring var vondt i seg selv, men var vondt å tørke seg etterpå. Tissing var verst.

Anonymous poster hash: 3b107...988

Skrevet

Det gikk helt greit for min del. Jeg ble klippet og revnet en del i tillegg, måtte kirurg til for å sy meg sammen igjen. Men bæsjinga gikk hele fint, bare slipp deg løs, og helst nå før du blir hard i magen fordi du har holdt deg så lenge..

Anonymous poster hash: be5a8...a40

Skrevet

Både revnet og klippet. Gruet meg så til å gjøre nr 2. Ventet til jeg måtte, lot det komme av seg selv, orket ikke trykke liksom. Gikk helt fint! :)

Anonymous poster hash: a38e7...e4e

Skrevet

Tusen takk for gode svar dere :)

Skrevet

Bare ikke vent. Og pass på å drikke mye så det ikke blir hardt. Du trenger sikkert mer væske enn du tror, både med tanke på amming og at det er varmt. Bruk gjerne dusjen og føner om du synes det er vondt å tørke. Om du har blitt skudd helt bak til endetarmen er det jo viktig at det blir helt rent, og det kan være litt vanskeligere å tørke seg enn før. OH the joys!

Skrevet

Spis masse fiber, svisker, sviskeyoghurt og drikk mye slik at avføringen holder seg løs. Det gjorde jeg, og jeg bestemte meg faktisk også for at jeg bare skulle sitte på do helt til det kom, var nemlig livredd for at det skulle bli hardt. Det gikk bedre enn Jeg trodde, ikke så vondt som jeg fryktet.

Hilsen en annen som også ble klippet ganske mye og hvor de brukte vakum for å få babyen ut.

Anonymous poster hash: bc763...b1d

Skrevet

Jeg ble også klippet (ikke slik du ble) men jeg fikk en sånn olje som gjorde at avføringen ble litt mykere. Du bør ikke vente for lenge for da kan den bli hard og du bli forstoppet. Det vil du nok ikke...

Anonymous poster hash: 2b8d9...272

Skrevet

Jeg svei veeeeeldig da jeg tisset etter klipping og grudde meg noe sinnsykt til å bæsje. Jeg spiste svisker, drakk masse og tok sånn middel fra apoteket for å gjøre avføringen myk. Det gikk helt fint å gå på do. Ingen smerter. Men greit å forberede seg og gjøre ting så mykt som mulig så en slippet trykke.

Anonymous poster hash: 502cd...010

Skrevet

Tips til tissingen: Tiss i dusjen mens du spyler deg "oppi der" med varmt vann samtidig. Det hjalp for meg :)

Anonymous poster hash: 4be4f...601

Skrevet

Det blir verre jo lenger du venter... Jeg synes det gikk overraskende fint å ha avføring etter klippingen, men jeg husker at jeg gruet meg veldig. 

Anonymous poster hash: 74ea1...3c8
Skrevet

Spis svisker og drikk mye for å unngå forstoppelse! Jeg har ikke hatt smerter ved avføring (3 fødsler, revnet alle gangene), men magemusklene har vært så strukket at det har vært vanskelig å presse.

Etter første fødsel holdt jeg meg i 4 dager fordi jeg grudde meg sånn. Anbefales ikke! Jeg tetta hele doen på sykehuset, haha. Var ikke så høy i hatten da jeg måtte ringe på hjelp da 😷

Anonymous poster hash: 0bac2...7cc

Skrevet

Bytte ut dopapiret med våtservietter, så slipper du å skrubbe nedi der om det blir stress å skylle med vann.

Anonymous poster hash: 1701b...7ca

Skrevet

Takk for svar dere. Siden jeg ble klippet så har jeg gåforbud i en uke og må ta smertestillende så det er jo ikke bra for avføringen det heller så jeg får gjøre som dere sier, drikke mye vann og Biola og spise mye fiber :)

Skrevet

Ikke spis FOR mye fiber - avføringen kan bli ganske kompakt av det! Du vil ha myk bæsj, tro meg.

Anonymous poster hash: 4be4f...601

Skrevet

klem <3 høres mye likt ut min første fødsel. Stjernekikker og klipping. Lykke til med nr 2, fødsel nr 2, forøvrig, var en drøm i forhold ;-)

Anonymous poster hash: 91e76...e49
Skrevet

Grudde meg mye til første toalettbesøk etter første fødsel, ble klipt og sydd. Tror ikke jeg var på do på over en uke. Jeg drakk litt dulpalac slik at avføringen ble mykere og lot det stå til, gikk mye bedre enn jeg trodde, men litt ubehagelig var det.

Anonymous poster hash: 14145...3d4

Skrevet

Takk for svar dere. Siden jeg ble klippet så har jeg gåforbud i en uke og må ta smertestillende så det er jo ikke bra for avføringen det heller så jeg får gjøre som dere sier, drikke mye vann og Biola og spise mye fiber :)

Er du sydd i rumpa også? Altså i anus? I så fall vil det være vondt... Men som folk skriver, mye værre å vente! Det kan hjelpe å holde mot mellomkjøttet kår du trykker. Ta dopapir på hånda og klem jevnt mot. For at det ikke skal svi når du tisser kan det hjelpe å helle vann over nedentil mens du tisset. Bruk en halvlitersflaske mens du sitter på do.

Kan også anbefale isbind og å sørge for å ligge flatt flere ganger ila dagen.

Hilsen en som revna helt til rumpa og hele veien innvendig.

Anonymous poster hash: d8abc...914

Skrevet

Jeg revnet på nr 1 og ble klippet på nr 2, grad 3a begge ganger.

Ta gode doser dupholac og drikk mye mye vann.

Denne gangen jeg ble klippet gjorde d ikke fullt så vondt å gå på do, men måtte ta i en del og fikk hemorider. Måtte i starten bruke engangshansker for å hjelpe ting ut. Så mitt råd er mye dupholac!!!

Det gjør vondt, med meg i to mnd så forsvant smertene helt.

Drikk mye, prøv å beveg deg litt iallefall og prøv med mat som holder magen i form.

Anonymous poster hash: fc911...fb7

Skrevet

Ble ikke klippet som deg, men avføring etter mine fødsler har vært helt forferdelig. Når man ammer blir man jo helt dehydrert hvis man ikke drikker masse. Tror det var der problemet lå hos meg. Anbefaler deg å ha miniklyx liggende i tilfelle.

Anonymous poster hash: 170ab...cdf

Skrevet

Trykk imot mellomkjøttet, som en annen her foreslår

Det gjorde jeg også, det var livredning

Skaff engangshansker om du syns det trengs, og ha gjerne miniklyx klart

Anonymous poster hash: cfd5a...fec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...