Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #1 Skrevet 20. juli 2016 Å påpeke hva en undervektig bør gjøre: hets og mobbing Å påpeke hva en overvektig bør gjøre: folkeopplysning og "snakke til fornuft" Anonymous poster hash: 374fa...464
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #2 Skrevet 20. juli 2016 Å påpeke hva en undervektig bør gjøre: hets og mobbing Å påpeke hva en overvektig bør gjøre: folkeopplysning og "snakke til fornuft" Anonymous poster hash: 374fa...464 Tenker det er mer omvendt. Så, uenig. Drittlei av at overvektige hele tiden skal settes i en offerposisjon. Er vel en grunn til at det finnes en fedmeforening, og ikke "undervektforening"! Anonymous poster hash: 8930f...dae
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #3 Skrevet 20. juli 2016 Synes det er helt omvendt jeg! Anonymous poster hash: 945db...75b
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #4 Skrevet 20. juli 2016 Jeg er undervektig. Spiser sunt, men mye. Kunnenok trent mer styrke. Men i besøk får jeg høre: ta deg et kakestykke til, du trenger å legge på deg. Men hva hadde skjedd om jeg sa til en overvektig i besøk: ta deg et kakestykke mindre, du trenger å slanke deg. Det er like sårende for meg som undervektig, som for deg som er overvektig. Anonymous poster hash: dc0c6...779
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #5 Skrevet 20. juli 2016 Syns nesten det er motsatt. Overvektig = offerrolle. De skal heies frem og være som de er. Men egentlig er eller blir de fleste en belastning for samfunnet før eller siden. Overvektige har egne foreninger og vernes om. Anonymous poster hash: 363f6...3b7
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #6 Skrevet 21. juli 2016 Jeg har lik oppfatning som hi. Her inne så må man kunne si til alle hva man mener om overvektige. Må prate om det for alle føler de har noe nyttig å komme med. Overvekt er overvekt man kan ikke skjule det. Men de som er undervektige de skal man beskytte for de har en spiseforstyrrelse og vi kan ikke gjøre det verre. Anonymous poster hash: b55cd...301
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #7 Skrevet 21. juli 2016 Syns nesten det er motsatt. Overvektig = offerrolle. De skal heies frem og være som de er. Men egentlig er eller blir de fleste en belastning for samfunnet før eller siden. Overvektige har egne foreninger og vernes om. Anonymous poster hash: 363f6...3b7 De blir ikke en belastning for samfunnet før eller siden, de kan bli det på lik linje som andre mennesker. Jeg jobber i akuttmottak, og det er ikke flest overvektige pasienter. Heller ikke flest overvektige med hjerteinfarkt... Det er det normalvektige. Men helt klart greit å bruke overvektskortet for enhver pris. Overvektige har skylden til alt kan det virke som. Er passende lei disse diskusjonene. Hvorfor er det ikke fokus på sykdom og sykmeldinger hos overtrente? Da tror jeg folk har fått seg en aha opplevelse. Der er det penger som går. Jeg kjenner mange "treningsnarkomane" som sliter med det meste, mye fravær har de også. De blir utslitt av å klare å prestere. De er det ikke skrevet om... Men de koster samfunnet mye. Men de er ikke overvektige da, så da er det vel greit??? Anonymous poster hash: 325b9...267
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #8 Skrevet 21. juli 2016 Tenker det er mer omvendt. Så, uenig. Drittlei av at overvektige hele tiden skal settes i en offerposisjon. Er vel en grunn til at det finnes en fedmeforening, og ikke "undervektforening"! Anonymous poster hash: 8930f...dae Tuller du? Selvsagt har de foreninger. Flust. Spiseforstyrrelser er jo den eneste psykiske sykdommen som er sosialt akseptert, fordi den handler om å prøve å bli pen. Anonymous poster hash: c8c70...2f8
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #9 Skrevet 21. juli 2016 Tuller du? Selvsagt har de foreninger. Flust. Spiseforstyrrelser er jo den eneste psykiske sykdommen som er sosialt akseptert, fordi den handler om å prøve å bli pen. Anonymous poster hash: c8c70...2f8 Å være undervektig er ikke ensbetydende med å ha en spiseforstyrrelse. Sier jo litt om synet du har på "tynne" folk. Anonymous poster hash: 8930f...dae
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #10 Skrevet 21. juli 2016 Å være undervektig er ikke ensbetydende med å ha en spiseforstyrrelse. Sier jo litt om synet du har på "tynne" folk. Anonymous poster hash: 8930f...dae På lik linje med at ikke all overvekt er fedme! Anoreksi og fedme er jo strengt tatt ekstremt i hver sine retninger. Anonymous poster hash: 8930f...dae
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #11 Skrevet 21. juli 2016 Jeg har vært i begge ender av skalaen. Jeg har slitt med undervekt frem til jeg fikk barn. Det ble kommentert innyenstørre grad enn da jeg var stor. Jeg hadde ikke spiseforstyrrelser, men folk trodde det, og de tok ikke fem øre for å kommentere det. Det såret meg veldig. Så fikk jeg tre barn på rappen, og var 20 kg for mye i ett års tid etter fødselen. Det var også galt. Folk (familie) kommenterte det også, og kom med råd og veiledning hele tiden. Jeg tok leg nær av det også. Så gikk jeg brått ned mange kilo uten å gjøre noe for det. Raste ned til 46 kilo, og folk begynte igjen å kommentere vekta mi. Folk stirret på meg når jeg gikk fordi og de snakket om meg. Nå er jeg normalvektig, og får få kommentarer på kroppen min. Mitt inntrykk er at folk har noe å si uansett. Anonymous poster hash: 033df...526
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #12 Skrevet 21. juli 2016 Det er omvendt! Anonymous poster hash: 108b8...709
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #13 Skrevet 21. juli 2016 Det er nok sånn her inne, men omvendt i den virkelige verden. Jeg sliter med overvekt og har slanket meg mye et par ganger. Da er det alltid en del som må kommentere når DE synes jeg har gått ned nok (som om jeg slanket meg for dem...), om at nå kom det ikke til å bli fint hvis jeg gikk ned mer, jeg måtte spise mer, det var ikke sunt å trene så mye osv. Da "regimet" glapp og jeg gikk opp igjen var det ingen som kommenterte at nå måtte jeg ikke gå opp mer, at jeg måtte spise mindre, eller at det ikke var sunt å ikke trene i det hele tatt. Det virker for øvrig som folk automatisk går ut fra at alle som er tynne går inn for å være det, også de som er undervektige. Kanskje derfor de synes det er greit å kommentere det. Anonymous poster hash: 3ec63...1dd
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #14 Skrevet 21. juli 2016 Det er omvendt. Ifølge folk her inne er det umulig å være slank og tynn her inne som en voksen dame og mor uten å ha en spiseforstyrrelse eller trene seg ihjel på treningsstudio. Her inne florerer det også av ord som beinrangel, flat , tynn som en strek, tynnfeit og andre " godsaker" og ikke å glemme .... Real men prefers curves, dogs prefers bones eller hvordan det er. Hører ikke ord som fleskeberg, tjukka ol , og fatter heller ikke hvorfor det ordtaket brukes når fakta er at det menn liker for det første er forskjellige ting men også at de tester gjort hvor menn skal beskrive drømmedama ikke beskriver en tykk dame, ei heller ei veldig veldig tynn. Såklart liker noen enten eller men flesteparten foretrekker flotte sunne kropper med pupper og lår ( men dog uten stor mage) VS modeller og VS med litt mer kurver tror jeg mange liker. Former er ikke fett overalt, men inn og ut form. Det kan en dame på 55 kg og ei på 75 kg. Og i tilleg, det er stor forskjell på hva en mann innerst inne foretrekker og finner hottest og at han elsker kona og liker henne selv med noen kilo mer eller mindre enn drømmedamelooken. Men det er artig hvordan det i kropptemaer her kommer at mannen liker dem best. Selvfølgelig elsker de oss og liker oss best men dere er rimelig naive om dere ikke ser at hadde han kunnet designe ny kropp på dere eller ikke kjent dere og møtt dere på byen hvor damer som Sofia Vergara, Adriana Lima, Kate Winslet og Natalie Portmann sto parat for dem ville de nok valgt en av dem. Dette ble litt on the side men det pleier gli over til en sånn om menn og hva de liker så jeg tok det med en gang. Anonymous poster hash: 39c83...845
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #15 Skrevet 22. juli 2016 Jeg er undervektig. Spiser sunt, men mye. Kunnenok trent mer styrke. Men i besøk får jeg høre: ta deg et kakestykke til, du trenger å legge på deg. Men hva hadde skjedd om jeg sa til en overvektig i besøk: ta deg et kakestykke mindre, du trenger å slanke deg. Det er like sårende for meg som undervektig, som for deg som er overvektig. Anonymous poster hash: dc0c6...779 Men det er jo kjempefint å spise kake! Og kjipt å ikke kunne spise kake. Så det blir jo ikke det samme. Du blir oppfordret til å kose deg. Tjukke blir oppfordret til å la vær å kose seg. Derfor er det ikke synd på tynne mennesker. Det er ikke fælt å spise (med mindre du har en spiseforstyrrelse?). Anonymous poster hash: 24135...774
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #16 Skrevet 22. juli 2016 Men det er jo kjempefint å spise kake! Og kjipt å ikke kunne spise kake. Så det blir jo ikke det samme. Du blir oppfordret til å kose deg. Tjukke blir oppfordret til å la vær å kose seg. Derfor er det ikke synd på tynne mennesker. Det er ikke fælt å spise (med mindre du har en spiseforstyrrelse?). Anonymous poster hash: 24135...774 nix du tok ikke denne gitt. Anonymous poster hash: dc0c6...779
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #17 Skrevet 23. juli 2016 Å påpeke hva en undervektig bør gjøre og i samme slengen understreke hvor stygt og sykt det er å være undervektig: Helt greit, alle undervektig velger jo dette selv. Å påpeke ha en overvektig bør gjøre: Helt hårreisende, og vedkommende som våger seg på å si noe slikt er slum på jorden og må heller støtte å si det er greit å være så stor en vil osv osv Anonymous poster hash: bcbca...3fe
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #18 Skrevet 23. juli 2016 Jeg har vært både undervektig, og overvektig. Og føler jeg fikk like mange stygge kommentarer. Men som overvektig, så ble jeg ikke tatt seriøst da jeg pratet om trening og kosthold. Jeg var bare 10 kg overvektig, har stor interesse av trening og kosthold. Har og noe utdannelse innen dette. Men som overvektig bare himla de med øynene, lo og overså meg, prøvde jeg å prate om det. Så kunne nestemann si nøyaktig det samme som meg, og det var så rett. Anonymous poster hash: ca9af...f85
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #19 Skrevet 23. juli 2016 Det er ufint å kommentere folks kropp og vekt uansett hvordan man ser ut. Skjønner ikke hvorfor folk er så jævlig opphengt i å gjøre det hele tiden. Hva med å snakke om aktuelle nyheter, politikk eller hobbyer i stedet?? Anonymous poster hash: f2484...da4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå