Gå til innhold

Noen som har trekt visdomstann med "bøyd" rot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos tannlegen for å trekke i dag, men røntgenbildene viste at roten var skjev så timen ble utsatt til neste uke (pga de ville ha kirurg til stede). Som om ikke jeg var redd nok fra før! :P

Så, har noen trukket en visdomstann med litt vanskelig rot på?

Hadde dere smerter under selve trekkingen? Det er det jeg lurer på.

Sist jeg var hos tannlegen og rotfylte fungerte ikke lokalbedøvelsen så er livredd for smerter under behandlingen

Anonymous poster hash: e0285...be3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var rimelig bedøvd, men det var likevel vondt hver gang tannlegen slapp taket i tanna. Det var fordi rota var bøyd og hun ikke gjorde det på riktig måte. Hun fikk hjelp av en annen tannlege til slutt. Han delte tanna i to, eller var det rota?

Hvis det skal gjøres av kirurg vil jeg tro hn vet hvordan det skal gjøres. Tror ikke de trekker uten at bedøvelsen virker :) Lykke til :)

Anonymous poster hash: 2b257...627

Skrevet

Kjevekiruger er dyktige. Alle mine er tatt av en kjevekirug. Gjorde ikke vondt mens de ble trukket. Men å sette bedøvelsen kan gjøre ganske vondt. Ene gangen var jeg bedøvd helt ut i øyevippene, så man blir heftig bedøvd.

Anonymous poster hash: 8aa33...522

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Hadde ei med rot formet som en fiskekrok, med mothake. Ingen smerter, hverken under eller etter.

Skrevet

Jeg er av de som i følge tannlegen er vanskelig å bedøve, det er ikke så vanlig, men jeg er absolutt ikke alene om det.

Maks dose av den vanlige bedøvelsen gjør ikke meg smertefri, så de må sette to forskjellige typer.

Da jeg fjernet en visdomstann med bøyd rot i fjor fikk jeg vanlig bedøvelse pluss den bedøvelsen de brukte før. Da de fikk "blottet nerven" satte de mer bedøvelse rett i den.

De var veldig flinke, det tok litt tid å få den ut, men det var ikke vondt.

De delte tanna i tre-fire deler, også boret de seg ned i kjevebenet for å få ut hele rota. De slet litt med å få tak i den siste biten, men fremdeles helt smertefritt for meg.

Jeg synes også det gikk veldig greit i dagene etterpå, hadde trodd det skulle være mye mer smertefullt.

Anonymous poster hash: 2ab67...66c

Skrevet

Hadde bøyd rot på den ene. Ble sendt til tannlegekirurg, ble operert ut med masse lokalnarkose i munnen. Ingen smerter da, men vond og øm utover kvelden, tok en egenmelding dagen etter fra jobb pga smerte og hevelse i munn.

Anonymous poster hash: 16641...b0e

Skrevet

Var hos kirurg og opererte ut. Ingen smerter under inngrepet, men var ganske heftig vondt de neste 3-4 dagene. Knaska mye paralgin og Ibux 600 MG da!

Skrevet

Var himmel å fjerne hos kirurg. Den "vanskelige" tanna gikk greiere å fjerne enn de 3 som var normale.

Skrevet

Mine røtter stod ut til alle kanter, ble operert. Ble veldig bedøvd og kjente ingenting.

Ferdig på 15 min

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...