Gå til innhold

Når snudde din baby seg med hode ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 35, ikke festet hodet. Andregangsfødende. Legen klarte ikke kjenne leie... Nå må jeg bestille privat ultralyd i ule 37 for å sjekke leie? 😩

Anonymous poster hash: 936f2...b1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sa legen at du må bestille privat ultralyd for å sjekke leie? Hvis han mener du må det så burde jo det bli gjort på offentlig sykehus. Eller føler du selv at du må?

Kan du ikke heller få en jordmor til å kjenne på magen, de har jo mye mer erfaring med det enn en fastlege!

Skrevet

Min andre snudde seg mellom uke 38 og 39☺️

Anonymous poster hash: 8144d...d44

Skrevet

Første la seg med hodet ned i uke 36, var til ekstra ul på sykehuset for å følge opp leiet.

De to neste lå med hodet ned sikkert siste ti ukene

Om legen er usikker på leiet skal han jo henvise til ul på sykehuset, du skal ikke betale for det. Ring jordmor i morgen du, og fortell at legen ikke kunne finne leiet og at du nå er helt forvirret og ikke vet hva du skal gjøre. Enten ringer hun sykehuset og får en time til ul eller hun tar deg inn til seg for å se om hun finner leiet.

Anonymous poster hash: 611c6...f51

Skrevet

Første la seg med hodet ned i uke 36, var til ekstra ul på sykehuset for å følge opp leiet.

De to neste lå med hodet ned sikkert siste ti ukene

Om legen er usikker på leiet skal han jo henvise til ul på sykehuset, du skal ikke betale for det. Ring jordmor i morgen du, og fortell at legen ikke kunne finne leiet og at du nå er helt forvirret og ikke vet hva du skal gjøre. Enten ringer hun sykehuset og får en time til ul eller hun tar deg inn til seg for å se om hun finner leiet.

Anonymous poster hash: 611c6...f51

Legen sa jeg måtte fikse det med min jordmor eller bestille privat. Min jordmor er på ferie og de andre som er igjen er fullt opptatt, så da er det vel privat som er igjen? Synes også det er veldig rart 😐 Tror ikke han er så erfaren, sikkert derfor han ikke vil kjenne igjen... Hm. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Vil gjerne vite leie innen ule 37 i tilfelle fødsel? Hi

Skrevet

Har forresten time igjen hos jordmor når hun er tilbake i min uke 38, men legen mente jeg burde sjekke leie før dette 😐 Hi

Skrevet

Jenta mi snudde seg i uke 34, hennes tvillingbror kom i sete.

Anonymous poster hash: 33d7e...a0a

Skrevet

Har forresten time igjen hos jordmor når hun er tilbake i min uke 38, men legen mente jeg burde sjekke leie før dette Hi

Uke 38 er tidsnok, da tok de en sjekk på meg som viste seg at den hadde snudd seg rett før :) 

Starter fødselen så får du bare være snar til å ringe føden så forklarer du at det er uavklart leie. Hvis vannet går så legger du deg ned og venter på beskjed fra de hva du skal gjøre. En skal ikke gå irundt når vannet har gått og hodet ikke er festet. 

Anonymous poster hash: d6f21...fb3

Skrevet

Husker ikke når nr 1 snudde seg, var rundt uke 30 tror jeg. Denne gangen har frøkna ligget med hodet ned hele svangerskapet. Hatt mange ultralyder pga hyperemesis og lav vekst, og baby har helt siden vi så første gang i uke 12 hatt hodet ned. Ligger nå veldig dypt ned i bekkenet, og har gjort det siden uke 34 ca. To uker til termin

Skrevet

Førstemann: aldri. Lå i tverrleie.

Andremann: lå i hodeleie hele veien.

Anonymous poster hash: 44b09...ea5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...