Gå til innhold

Dere som har barn på barneskolen, spesielt 1-2 klasse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør de det med påkledning på vinteren?

For i bhg tar de av seg buksa og har på fleece/ull og så dress.

Men, blir det til at de gjør det på skolen? Er jo ikke slik at de får sett etter hva hver enkelt unge har under dressen der. Og regner ikke med alle følger instruksene fra mor om at du skal ta av buksa, ha på ullsettet og så dress?

Anonymous poster hash: 2578b...409

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er jo ikke ute så lenge om gangen, så det går nok fint å gå med bukse og dress, og ikke fleece. Tror nok ingen skolebarn skifter av seg buksa til hvert friminutt

Anonymous poster hash: 41cba...17e

Skrevet

Det er heller ingen som passe rpå at dressen er på. ...

Men de tar nok ikke av buksa nei. 

Anonymous poster hash: ae016...f64
Skrevet

Jeg snakket med sønnen min hva han ønsket, og han ønsket i 1 klasse, hel dress. Ellers rakk han ikke å kle på seg. Vet at læreren instruerte barna hva de skulle ha på. Spesielt i det lange friminuttet. Så her var det hel dress og lue med hals.

Anonymous poster hash: 9166d...90e

Skrevet

De skifter ikke bukse under dressen nei, det ville tatt for lang tid

Mine har gått i longs med f.eks en joggebukse over også har se bare tatt dressen utenpå der.

Anonymous poster hash: 4118f...6d7

Skrevet

Longs, joggebukse og dressen over. Mange vil ha todelt bukse og jakke når de begynner på skolen, men det går raskere med hel dress.

Skrevet

Sender han på skolen med longs og fleecebukse. Så tar han utedressen på når han går ut. Når han går inn tar han av seg utedressen. Null problem.

Anonymous poster hash: 854f2...52b

Skrevet

Takk for svar. Så da bruker de stort sett joggebukse eller fleecebukse på skolen da?

Hi

Skrevet

Takk for svar. Så da bruker de stort sett joggebukse eller fleecebukse på skolen da?

Hi

Min gjorde det ihvertfall. Kommer til å gjøre det i vinter også. 😀

Anonymous poster hash: 854f2...52b

Skrevet

Min har nektet heldress og joggebukse fra 1 dag i første klasse.

Vinterbukser uten seler. Vil helst gå i dongeri, kan til nød gå med treningsbukse + superundertøy under om det er skikkelig kaldt.

Anonymous poster hash: b1398...128

Skrevet

Mine unger har kun på seg strømpebukse eller type ull på seg om de ikke har utedag, sjelden de har det da også igrunn. Barnehagen de gikk i hadde fokus på at ungene skulle kle seg selv fra de var bitte små og gradvis skulle de lære selv hvor mye de skulle ha på seg. Om ungene kledde for mye eller lite på seg, så spurte de ansatte ungene for de viste hva de hadde tatt på seg og viste om de bommet, men de skulle gjøre ungene oppmerksomme på det slv. De måtte kjenne etter når de ble spurt. Raskt flinke unger og skolen har sagt de merker veldig fort hvem barnehag ungene har gått i uifra hvordan de kler seg, hvor flinke de er til å se ann været selv.

Og ungene har skifttøy i ulike varianter på skolen etter eget ønske, så de ordner seg selv. De vet også at det er null symptati fra meg om de blir forkjøla i den tiden jeg begynner å si det er lurt med skjerf og lue.

Anonymous poster hash: 83b4e...812

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...