Gå til innhold

Pokemon go.. pedofelle..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forleden dag var jeg i en park sammen med sønnen min og hans kamerat, de er 8 år. De skulle få løpe litt rundt på egenhånd med spillet, jeg fulgte med dem med et halvt øye hele tiden. Plutselig ser jeg at en mann kommer bort til dem, han er tydeligvis på pokemonjakt han også. Han viser gutta mobilen og peker i en annen retning enn der jeg sitter og jeg forstår ut ifra kroppsspråket hans at han ønsker å få gutta med seg. Jeg får en dårlig magefølelse og roper gutta tilbake. Mannen blir litt perpleks og går en annen vei.

Jeg vet ikke om denne mannen hadde andre intensjoner enn pokemonspillet, men de gutta hadde fulgt med han uten tvil. Så dette er en advarsel til andre foreldre, pass på! Dette er utvilsomt en genial måte for pedofile å oppsøke barn på.

Anonymous poster hash: 8d0f0...d54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og det har allerede skjedd. Fatter ikke at noen lar barna få spille dette på egenhånd.

Anonymous poster hash: ce833...e0b

Skrevet

Jeg hadde nok blitt litt perpleks selv hvis noen ble hysteriske over at jeg viser dem hvor gode monstre er..

Små barn er ikke alltid så flinke å forstå hvor de skal finne pokemons ol.

Anonymous poster hash: 2461a...26f

Skrevet

Jeg sier ikke sikkert at denne mannen var pedofil, men man kan aldri vite! Og som foreldre må man ta forhåndsregler.

Skrevet

Det er vel ikke værre å lære opp ungene til å ikke gå med fremmede for å se etter pokemon enn å lære dem å ikke bli med noen som frister med kattunger eller sjokolade?

Anonymous poster hash: 50ac8...f03

Skrevet

Jeg hadde nok blitt litt perpleks selv hvis noen ble hysteriske over at jeg viser dem hvor gode monstre er..

Små barn er ikke alltid så flinke å forstå hvor de skal finne pokemons ol.

Anonymous poster hash: 2461a...26f

De fleste voksne vet at man ikke skal lokke til eller med seg barn, uansett om det er med kattunger, gotteri eller Pokemon. Man tar ikke med seg andre barn uten å ha snakket med foreldrene først. Det vet oppegående voksne.

Anonymous poster hash: 65f9a...7a1

Skrevet

Her går jeg på Pokemon jakt sammen med gutten min på 9 år på min mobil.

Er ikke pedofile jeg har tenkt på, men heller det at barn vil bli så opptatt av det at de kan finne på å gå rett ut i veien på jakt etter Pokemon uten å se seg rundt.

Syns det virker veldig risikabelt å sende han ut på egenhånd, og dessuten er det litt fint å gå på tur sammen

Anonymous poster hash: 394d6...977
Skrevet

Her går jeg på Pokemon jakt sammen med gutten min på 9 år på min mobil.Er ikke pedofile jeg har tenkt på, men heller det at barn vil bli så opptatt av det at de kan finne på å gå rett ut i veien på jakt etter Pokemon uten å se seg rundt.Syns det virker veldig risikabelt å sende han ut på egenhånd, og dessuten er det litt fint å gå på tur sammen Anonymous poster hash: 394d6...977

Akkurat det er nok et større problem, ja.

Skrevet

Akkurat det er nok et større problem, ja.

Ikke bare barn som blir så opptatt at de glemmer å se seg for. Voksne som fanger pokemon mens de kjører bil er vanvittig

Anonymous poster hash: d4d1d...907

Skrevet

Veldig greit å bli med barna ut på jakta, man vet aldri hvem de møter eller hvor de ender.. Det har vært skrevet masse i media de siste dagene om folk som tar helt av på disse jaktene. Biler på kryss og tvers, forgjengere som bare valser ut i veien uten å se seg for, folk går inn steder de ikke skal/burde være osv.

Når du skriver "du ser på kroppsspråket.." osv..., hva legger du i det? Dro han i dem? Pekte han?

For ikke å krisemaksimere så ville jeg kanskje trodd han prøvde å vise gutta hvor han selv fant pokemon (hvis han pekte), men det kommer også an på hvordan han kom i kontakt med gutta. Var det han som oppsøkte dem, eller motsatt?

Men ja, jeg er enig i budskapet ditt; pass på barna!

Anonymous poster hash: 82dd2...31b

Skrevet

Veldig greit å bli med barna ut på jakta, man vet aldri hvem de møter eller hvor de ender.. Det har vært skrevet masse i media de siste dagene om folk som tar helt av på disse jaktene. Biler på kryss og tvers, forgjengere som bare valser ut i veien uten å se seg for, folk går inn steder de ikke skal/burde være osv.

Når du skriver "du ser på kroppsspråket.." osv..., hva legger du i det? Dro han i dem? Pekte han?

For ikke å krisemaksimere så ville jeg kanskje trodd han prøvde å vise gutta hvor han selv fant pokemon (hvis han pekte), men det kommer også an på hvordan han kom i kontakt med gutta. Var det han som oppsøkte dem, eller motsatt?

Men ja, jeg er enig i budskapet ditt; pass på barna!

Forgjengere = fotgjengere 🙈

Skrevet

Kan noen fortelle meg hva dette spillet egentlig går ut på?

Anonymous poster hash: 5b8b5...fec

Skrevet

Kan noen fortelle meg hva dette spillet egentlig går ut på?

Anonymous poster hash: 5b8b5...fec

Man går rundt med spillet oppe.

På spillet får du opp kart over området du er i og avataren din beveger seg der du går med GPS'en.

En gang i blant dukker det opp en Pokemon og du fanger den.

Er et spill som krever at du beveger deg rund, mye bedre en de fleste andre spill som bare gjør deg stillesittende

Skrevet

Jeg er voksen og spiller pokemon . Opplever hver gang jeg spiller at barn kommer bort til meg for å snakke om spillet . Uavhengig om jeg har med mine barn eller ikke .

Anonymous poster hash: fd1f8...ec8

Skrevet

Jeg er voksen og spiller pokemon . Opplever hver gang jeg spiller at barn kommer bort til meg for å snakke om spillet . Uavhengig om jeg har med mine barn eller ikke .

Anonymous poster hash: fd1f8...ec8

Det er stor forskjell på det og å be et ukjent barn bli med deg for å finne en

Skrevet

Denne saken handler om at en voksen mann henvender seg til to 8 åringer, gestikulerer med armene og vil ha de til å følge etter seg. Det var da jeg som mor fikk en ekkel følelse..

Denne mannen visste jo ikke at jeg var med gutta da jeg lå et stykke unna.

Skrevet

Denne saken handler om at en voksen mann henvender seg til to 8 åringer, gestikulerer med armene og vil ha de til å følge etter seg. Det var da jeg som mor fikk en ekkel følelse..

Jeg er helt enig med deg.

Men mener man også må passe på ved tanke på at de kan bli ivrige å gå rett ut i trafikken.

I det hele tatt, pass på av flere grunner

Skrevet

Jeg gruer meg virkelig til den dagen en tilfeldig person blor påkjørt og drept av disse idiotene som spiller bak rattet!!!! Ligger allerede en video på vg som viser at en som spiller bak rattet kjører på en politibil. Heldigvis ikke et barn.

Anonymous poster hash: 98d81...f18

Skrevet

Men hvordan vet du at han ville ha de med seg, og at han ikke forklarte de noe. Spurte du guttene?

Anonymous poster hash: d4d1d...907

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...