Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #1 Skrevet 20. juli 2016 Har forsøkt siden barnet var 2 år og viste interesse for potta. Bæsjet på potta, men barnehagen fulgte ikke opp så det ble ødelagt. Nå bæsjer hun ikke noe annet sted enn i bleia. Jeg kan sette henne på do ofte, men det skjer ingenting. "Vil ikke bæsje i do", selvom jeg belønner med klistremerker. Tisser gjerne på do. Har belønnet de 2-3 gangene hun faktisk har bæsjet i do. Ene gangen var bæsjen på vei ut i bleia og faren rakk å løpe på do og sette henne der. Har gjort det gøy og hyggelig. Som sagt, vil gjerne tisse på do og ha klistremerker, men ikke bæsje på do. Jeg er sliten, hun er over 3 år og jeg stresser med det, føler hun er "for stor til å gå med bleie", nesten alle de andre på hennes alder sluttet med bleie for 6mnd-12mnd siden. Hun begynner på "stor avdeling" om en uke og jeg håper bare de er flinkere til å følge opp der enn i den forrige avdelingen. Hun vil bare ikke bæsje på do. Og hun gir ingen signaler om bæsjing annet enn å gjemme seg, setter vi henne på do da blir det bare grining.... Hun ønsker det ikke.... hvordan få henne til å forstå? Jeg har en baby også, så jeg er bare så sliten av bleier og bleier hele tiden. Anonymous poster hash: ef118...8e3
Gjest Skrevet 20. juli 2016 #2 Skrevet 20. juli 2016 IKKE stress! Noen er bare seinere ute enn andre. Aldri skjønt det maset med å få ungene rene før de knapt fyller året. Her inne er "alle" bleierene fra de er 11 mndr!! Fire unger her, og alle har sluttet til forskjellige alder, altifra 2 år til 4. Siste kråka bruker fremdeles bleie om natten og godt er det. Ta det opp med barnehagepersonalet på stor avd og kanskje de klarer å hjelpe til bleieavvenning. Men her ble det verre faktisk da han begynte på stor avd. De hadde ikke tid til å dille fikk jeg beskjed om, og ungen tisset på seg igjen :/ Kanskje ikke så mange smarte råd her, men ikke føl på at di er seint ute. Flere i barnehagen til minsten bruker bleie i alder av 3 år
*Miss Marple* Skrevet 20. juli 2016 #3 Skrevet 20. juli 2016 Mmitt råd er å ikke stresse. Det kan da ikke være verre å skifte noen bleier iløpet av dagen enn å kave med dotrening på en som absolutt ikke er motivert? Min har nesten gått et år på stor avdeling før hun nå plutselig sluttet med bleie i sommer. Hun sluttet tvert med alt, både tisser og bæsjer på do og er tørr om natten. Hun var også en av de siste i sitt kull som sluttet, men hva gjør vel det? Fortsett å sett på do, skryt når hun tisser og ta bæsjebleiene som de kommer. Det er tross alt ikke snakk om lange tiden uansett før det er slutt.
Hjertefru Skrevet 20. juli 2016 #4 Skrevet 20. juli 2016 Har en treåring som har hatt donekt i det siste jeg også. Ikke vits i å slutte før ungen er klar, blir bare stress, som du nå opplever. En ting jeg har reagert på: Her inne har "alle" sluttet med bleie når de er tre, det sies at en treåring er alt for gammel til bleie osv. Hvorfor er det bare sånn her inne? IRL er det annerledes. På gruppa til treåringen min bruker samtlige bleie...
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #5 Skrevet 20. juli 2016 Vår har vært helt uten bleie i ei uke.før var han uten kun hjemme etter bhg og i helgene. Nå har vi ferie og tid til å følge opp tettere. Tiss går bra, bæsj rett i trusa. Blir ikke sint, men forklarer at han må si ifra. Skal lage et belønningsskjema idag for bæsj for å se om det fungerer. Anonymous poster hash: 17d50...f86
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #6 Skrevet 20. juli 2016 Jenta mi var likedan, hun var tørr fra 2 års alder, slutta å gå med bleie da, men henta seg bleie når hun måtte på do, uansett om det var tiss eller bæsj. Det var psykisk på henne, hadde fullstendig doskrekk. Slik holdt hun på et år, jeg prøvde alt, satt til og med, med en sjokoladebit foran nesa på henne, mens hun satt på do. Da bynte bare tårene å trille, og hun sa hun heller ville gjøre det i bleia. Var helt grusomt. Da slutta jeg å mase, og til slutt gikk gikk det over av seg selv, først tissinga, så etter langt om lenge bæsjinga. Mitt råd, ikke lag styr av det, det går seg til. Anonymous poster hash: afda7...f87
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #7 Skrevet 20. juli 2016 Har forsøkt siden barnet var 2 år og viste interesse for potta. Bæsjet på potta, men barnehagen fulgte ikke opp så det ble ødelagt. Nå bæsjer hun ikke noe annet sted enn i bleia. Jeg kan sette henne på do ofte, men det skjer ingenting. "Vil ikke bæsje i do", selvom jeg belønner med klistremerker. Tisser gjerne på do. Har belønnet de 2-3 gangene hun faktisk har bæsjet i do. Ene gangen var bæsjen på vei ut i bleia og faren rakk å løpe på do og sette henne der. Har gjort det gøy og hyggelig. Som sagt, vil gjerne tisse på do og ha klistremerker, men ikke bæsje på do. Jeg er sliten, hun er over 3 år og jeg stresser med det, føler hun er "for stor til å gå med bleie", nesten alle de andre på hennes alder sluttet med bleie for 6mnd-12mnd siden. Hun begynner på "stor avdeling" om en uke og jeg håper bare de er flinkere til å følge opp der enn i den forrige avdelingen. Hun vil bare ikke bæsje på do. Og hun gir ingen signaler om bæsjing annet enn å gjemme seg, setter vi henne på do da blir det bare grining.... Hun ønsker det ikke.... hvordan få henne til å forstå? Jeg har en baby også, så jeg er bare så sliten av bleier og bleier hele tiden. Anonymous poster hash: ef118...8e3 Kanskje hun egentlig ikke var klar? Hvis du fortsetter å sette et gråtende barn på do, vil du måtte styre med bleie veldig lenge. Du må stresse ned rett og slett. Det er veldig mange treåringer som fortsatt bruker bleie, enten kun til bæsj, for sikkerhets skyld eller fordi de overhode ikke er doklare. Anonymous poster hash: 06da4...519
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #8 Skrevet 20. juli 2016 Sommer, kvittet oss med alle bleiene og 2 uker senere så var gutten vår pottetrent. Han hadde ikke mye valg, han gikk naken eller med truse og doen ble en venn for det var ikke noe særlig å ha uhell med påfølgende dusj og mor som vasker vekk tiss og dritt hele tiden. Vi viste og minnet han om doen mye til å begynne med og snakket med han om hvorfor han må dusje etter uhell, hvorfor mamma må vaske og hvor mye tid han sparer på å bruke doen, hvordan han tørker seg osv. Han er nå 5 og sitter gjerne på do med pappas flymagasiner, tørr dag og de fleste netter Anonymous poster hash: d6cb2...4ed
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #9 Skrevet 20. juli 2016 Ikke stress! Vår tissa i do. Men ville ikke bæsje i do. Så kjøpte vi en dokrakk med trappetrinn og håndtak på sidene. Da kom bæsjen! Tror det ble lettere for barnet å bæsje når barnet fikk holde seg fast i disse håndtakene. Anonymous poster hash: 570a4...b11
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #10 Skrevet 20. juli 2016 Dårlig utgangspunkt å stresse med det Anonymous poster hash: ce9ed...c88
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #11 Skrevet 20. juli 2016 La Hanne gå med kun en liten kjole , uten noe under noe uker. De fleste blir lei av å bæsje på leggen. 😊 Anonymous poster hash: 45ff0...f9b
februarprins2013 Skrevet 21. juli 2016 #12 Skrevet 21. juli 2016 ikke stress,da vil hun i alle all ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå