Gå til innhold

Oslo....., er for meg en helt fremmed verden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sterk Oslo dominans i dette forumet føler jeg.

Vare et lite sukk, fra en landsens jente fra Vestlandet.

Anonymous poster hash: c0255...4f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er mange fra andre steder i landet og. Oslo er en fremmed verden for meg og stort sett.

Er fra grimstad

Anonymous poster hash: daef9...bbc
Skrevet

Bor heller ikke der og er heller ikke interessert i Oslo.

Anonymous poster hash: fcea9...828

Skrevet

Bergen er en helt fremmed verden for meg. Hva slags betydning har det?

Anonymous poster hash: 804fb...fb2

Skrevet

Det reflekterer nok at det bor veldig mange mennesker i Oslo. Innenfor en times radius utenfor Oslo bor det over en million mennesker. Halve Norge bor på Østlandet.

Hilsen utflytta Oslojente flytta til Hedmark :)

Anonymous poster hash: 5f53c...5b2

Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Oslo, og bor her fremdeles. Er det noe du vil spørre om? siden det er en fremmed verden....

Anonymous poster hash: f5026...219
Skrevet

Vestlandet er en fremmed verden for meg

Anonymous poster hash: f5226...623

Skrevet

Så rart, sitter for øyeblikket på "ferie" på et gudsforlatt sted i Oppland og lengter hjem til Oslo. Dette er en fremmed verden for meg.

Anonymous poster hash: 0de00...9ea

Skrevet

Oslo er virkelig en "verden" verdt og utforske, der finnes alt mulig der og mange koselig små plasser.

Skrevet

Vi er mange fra andre steder i landet og. Oslo er en fremmed verden for meg og stort sett.

Er fra grimstad

Anonymous poster hash: daef9...bbc

Jeg er og fra Grimstad 😄

Var nettopp en tur i Oslo for første gang på 15 år.. så stressende å være der..

Anonymous poster hash: 09408...bfc

Skrevet

Jeg er og fra Grimstad 😄

Var nettopp en tur i Oslo for første gang på 15 år.. så stressende å være der..

Anonymous poster hash: 09408...bfc

Hva var stressende? Livet i Oslo om du bare er på ferie er jo helt laidback.

Skrevet

Familien min flyttet til Oslo da jeg var omtrent 9. Har prøvd å flytte ut en gang. Angrer som f**n. Fantastisk by med mange muligheter. Vi har liv. Mye som skjer her. Vi får tilgang til nye varer, butikker osv. før resten av landet får det. Eneste vi har mangel på her er vel strender. Ikke at det har mye å si på grunn av været. Er bare å hoppe i første direkte fly til syden. ;) Resten av landet er bare steder man bør dra på feire til om det lover fint vær. :)

Anonymous poster hash: afb5d...826
Skrevet

Familien min flyttet til Oslo da jeg var omtrent 9. Har prøvd å flytte ut en gang. Angrer som f**n. Fantastisk by med mange muligheter. Vi har liv. Mye som skjer her. Vi får tilgang til nye varer, butikker osv. før resten av landet får det. Eneste vi har mangel på her er vel strender. Ikke at det har mye å si på grunn av været. Er bare å hoppe i første direkte fly til syden. ;) Resten av landet er bare steder man bør dra på feire til om det lover fint vær. :)

Motsatt. Oslo er et sted man bare kan dra på ferie. Elsker småbyen min, Oslo klarer jeg maks et par dager av gangen.

Anonymous poster hash: eec9f...e46

Skrevet

Oslo er jo sammensatt av mange småbyer/bydeler. I min sentrumsbydel får jeg tak i alt jeg trenger, folk er hyggelige og hilser, det er ganske stille og rolig og ting går i et akkurat passe tempo. Trives så godt :-)

Skrevet

Synes oslofolk er kvassere enn andre folk, og alt er mer stressende. Men kanskje det bare er den mindre pene dialekten

Anonymous poster hash: 2ff36...2b7

Skrevet

Synes oslofolk er kvassere enn andre folk, og alt er mer stressende. Men kanskje det bare er den mindre pene dialekten

Kun kvassere i betydningen "skarpere"/smartere. Oslo har feks noen av landets beste skoler. Folk er dessuten som regel både tynnere og penere enn bygdefolk - iallefall på Oslo vest.

Skrevet

Kun kvassere i betydningen "skarpere"/smartere. Oslo har feks noen av landets beste skoler. Folk er dessuten som regel både tynnere og penere enn bygdefolk - iallefall på Oslo vest.

Du har ikke vært i Sogn skjønner jeg.

Peneste damene i Norge ;)

Anonymous poster hash: 90017...8b3

Skrevet

Er du seriøs nå? Du setter faktisk et helt land minus én by i bås, og kaller det for steder man kun bør reise på ferie til?

Snakk om navlebeskuende 😱

Skrevet

Er du seriøs nå? Du setter faktisk et helt land minus én by i bås, og kaller det for steder man kun bør reise på ferie til?

Snakk om navlebeskuende 😱

......

Men det er greit at andre gjør det samme med Oslo?

Skrevet

😂😂😂😂 bare ikke glem at dere ikke er mer verdt da

Skrevet

Jeg stortrives i Oslo, når jeg er på tur der!! Aner ikke om jeg hadde " turt" å flytte dit, men hadde vært morsomt å prøvd.

Jeg liker godt å besøke ulike byer, både cafe og restaurantliv, og all historien.

Jeg kan vandre rundt i timesvis å bare se meg rundt. Helt topp!!

Hilsen ei bygdejente fra Vestlandet 😉

Skrevet

Kun kvassere i betydningen "skarpere"/smartere. Oslo har feks noen av landets beste skoler. Folk er dessuten som regel både tynnere og penere enn bygdefolk - iallefall på Oslo vest. Anonymous poster hash: 0de00...9ea

Nei, kvassere, som i surere

Skrevet

Det bor mye folk i Oslo da.

Jeg har bodd der og det er en grunn til at jeg flyttet tilbake nordover, pga folka. Ikke vært der siden, på 6 år. Men drømte i natt at vi var der på ferie.

Anonymous poster hash: e105a...92a

Skrevet

Det bor mye folk i Oslo da.

Jeg har bodd der og det er en grunn til at jeg flyttet tilbake nordover, pga folka. Ikke vært der siden, på 6 år. Men drømte i natt at vi var der på ferie.

Anonymous poster hash: e105a...92a

Jøss, jeg føler jo at jeg er omringet av nordlendinger uansett hvor jeg er i Oslo!

Bestevenninnen min inkludert.

Oslo er nok ikke for alle, men velkommen skal dere være! Vi har det litt travelt, og rekker ikke å smile til, og hilse på alle, men det betyr ikke at vi er sure. Dumt å anta det om alle som ikke er patologisk joviale.

Skrevet

Jeg liker Oslo, særlig på sommeren. Moren min er derfra, så har en del familie der og har vært der ukesvis av gangen hele livet. Kunne likevel aldri tenkt meg å bo der. Jeg liker å bo i en liten sørlandsby, som er full av liv på sommeren og helt tom på vinteren. Jeg syns, når jeg er der over lenger tid, er for mye folk og for høye hus i Oslo. Det som plager meg mest er denne troen på at Oslo er det eneste 'riktige' stedet å bo. Det er ikke bare hun over her som mener resten av landet bare er til å feriere i. Jeg får ganske mye medlidenhet når folk skjønner jeg ikke er hverken født eller oppvokst i Oslo. Og når jeg sier at jeg trivdes med å vokse opp på Vestlandet og når elsker å bo på Sørlandet så skjønner de ingenting og begynner å argumentere med hvorfor Oslo er så mye bedre enn mine byer. Dialekten min kan også gjennomgå. De skjønner ingenting av det jeg sier.

Anonymous poster hash: eec9f...e46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...