Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #1 Skrevet 19. juli 2016 Og andre alternative skoler. Hvordan går det med dem når de går over i vanlig skole. På videregående f.eks. Jeg forstår at det er veldig forskjellig, men har noen erfaringer? Anonymous poster hash: f7147...663
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #2 Skrevet 19. juli 2016 Jeg kjenner bare én. Han har doktorgrad og jobber innen medisinsk forskning. Veldig hyggelig og dyktig. Anonymous poster hash: e40ee...da5
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #3 Skrevet 19. juli 2016 Jeg kjenner bare én. Han har doktorgrad og jobber innen medisinsk forskning. Veldig hyggelig og dyktig. Anonymous poster hash: e40ee...da5 Også har vel Jens Stoltenberg og Jon Almås gått der? Anonymous poster hash: e40ee...da5
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #4 Skrevet 19. juli 2016 Jeg ble psykolog sammen med en som har gått på Steinerskolen. Hun var dessverre akkurat sånn som jeg tenker at steinerunger blir, når jeg lar fordommene rå. Hun hadde gått videregående også på Steiner, og hadde nokså store vansker med å være en av gruppa. Tok mye plass, også når det egentlig ikke var plass til henne. Det hjalp ikke så mye at moren også er psykolog, og ansatt på instituttet, og stod for en del av undervisningen... Anonymous poster hash: ccd7f...e08
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #5 Skrevet 19. juli 2016 Kjenner noen og det har variert. Noen har taklet overgangen fint mens andre ikke takler vanlig lærerstyrt undervisning. I tillegg har noen hull i kunnskapen, for de har fokusert mer på elevstyrte interesser enn normal skolekunnskap Anonymous poster hash: 76e16...ecf
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #6 Skrevet 19. juli 2016 Kjenner noen og det har variert. Noen har taklet overgangen fint mens andre ikke takler vanlig lærerstyrt undervisning. I tillegg har noen hull i kunnskapen, for de har fokusert mer på elevstyrte interesser enn normal skolekunnskap Anonymous poster hash: 76e16...ecf Dette er også min erfaring. Jeg jobber i "vanlig" vgs. Anonymous poster hash: 35dc4...78b
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #7 Skrevet 19. juli 2016 De har uten unntak vært litt rare. Anonymous poster hash: 717e0...320
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #8 Skrevet 19. juli 2016 Hva med montesorriskolebarn? Anonymous poster hash: f7147...663
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #9 Skrevet 20. juli 2016 Jeg gikk også videregående på steiner. Opplevde at jeg var bedre rustet til studier enn mine medstudenter. Jeg var vant til å ta notater og finne relevant litteratur selv. Mine medstudenter var mer vant til å få alt opp i hendene og slet med å være selvstendige. Spesielt i emner der oppgaveskriving var eksamensform hadde jeg et fortrinn. Anonymous poster hash: dc7f9...b63
Mamma_til_2 Skrevet 20. juli 2016 #10 Skrevet 20. juli 2016 En venninne av meg tok barnet ut fra steinerskolen da hun skulle starte på ungdomsskolen, dette var pga at pensum og læring ikke var helt på topp med tanke på videre skolegang etter ungdomskole.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #11 Skrevet 20. juli 2016 Jeg kjenner flere, men gikk på høyskolen med to. Begge hadde gått på steiner videregående også. Ganske vanlige jenter, flinke til å samarbeide og gode problemløsere. Eneste de begge sleit litt med var struktur og oppgaveskriving. De var ikke vant til å jobbe så strukturert og strengt med oppgaver som man må på høyskolen, men de klarte seg veldig bra Anonymous poster hash: 84111...148
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #12 Skrevet 20. juli 2016 Jeg kjenner flere, men gikk på høyskolen med to. Begge hadde gått på steiner videregående også. Ganske vanlige jenter, flinke til å samarbeide og gode problemløsere. Eneste de begge sleit litt med var struktur og oppgaveskriving. De var ikke vant til å jobbe så strukturert og strengt med oppgaver som man må på høyskolen, men de klarte seg veldig bra Anonymous poster hash: 84111...148 Så rart. Jeg opplevde at jeg var den som var vant med å jobbe strukturert, i motsetning til mine medstudenter som hadde gått på offentligskole. Anonymous poster hash: dc7f9...b63
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #13 Skrevet 20. juli 2016 Så rart. Jeg opplevde at jeg var den som var vant med å jobbe strukturert, i motsetning til mine medstudenter som hadde gått på offentligskole. Anonymous poster hash: dc7f9...b63 Sikkert forskjell på de forskjellige skolene, forskjellige lærere osv. Så ingen steinerskole elever kan vel egentlig settes i bås Disse to var vant til å jobbe selvstendig, men ikke innenfor en tidsfrist og ikke innenfor de strenge rammene vi hadde til oppsett, innhold og levering. Men igjen, dere er alle forskjellige Kanskje disse to hadde hatt disse problemene om de hadde gått på andre skoler også? Men de selv mente dette var en svakhet (Evt styrke) de hadde fra Steinerskolen Anonymous poster hash: 84111...148
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #14 Skrevet 20. juli 2016 Sikkert forskjell på de forskjellige skolene, forskjellige lærere osv. Så ingen steinerskole elever kan vel egentlig settes i bås Disse to var vant til å jobbe selvstendig, men ikke innenfor en tidsfrist og ikke innenfor de strenge rammene vi hadde til oppsett, innhold og levering. Men igjen, dere er alle forskjellige Kanskje disse to hadde hatt disse problemene om de hadde gått på andre skoler også? Men de selv mente dette var en svakhet (Evt styrke) de hadde fra Steinerskolen Anonymous poster hash: 84111...148 Synes det hørtes ut som en tullete unnskyldning. Anonymous poster hash: dc7f9...b63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå