Gå til innhold

To-åringen har så tørr hodebunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår på 2.5 år har veldig tørr hodebunn og har hatt det en stund, men det virker ikke som om at det plager han. Har aldri sett han klø seg i hodebunnen. Huden ser ut som om at den flasser men vi har aldri sett at den faktisk flasser. Han er ikke rød i hodebunnen og det flasser ikke om vi stryker over. Han har en mild atopisk eksem men den eksemen ser helt annerledes ut, den kommer som små blemmer som etterhver tørker ut. Men kan dette være atopisk eksem? Eller seboreisk eksem så tidlig? Faren hans har seboreisk eksem i hodebunnen men han flasser MASSE og det klør. Men jeg har skjønt det sånn at den eksemen får man sjeldent som bare 2 år. Siden han ble født har vi kun brukt shampoo, vaskemiddel ol som er godkjent av astma- og allergiforbundet, altså uten parfyme og annet allergifremkallende. Og han bader/dusjer bare to ganger i uken.

Dere kan selvfølgelig ikke stille en diagnose men har noen her erfaring med tørr hodebunn hos så små barn? Joda skal ta han med til legen :) Vi har håpet at det skulle gå bort men det har ikke det.

Anonymous poster hash: 024ee...7b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere forsøkt å bytte shampo? Her ble problemet borte hos 3-åringen etter at vi gikk over til barnehampo fra frisørsalong, bregnet på ømfintlig hodebunn.

Skrevet

Har dere forsøkt å bytte shampo? Her ble problemet borte hos 3-åringen etter at vi gikk over til barnehampo fra frisørsalong, bregnet på ømfintlig hodebunn.

Vi brukte Nautral før (når jeg opp oppdaget den tørre hodebunnen) men han skrek sånn av den når han fikk den i øynene (jeg brukte opp flasken og fikk i øynene og det SVEI, er ikke sånn med shampooen jeg bruker med parfyme) så nå bruker vi Änglamark, så har byttet ja. Det har gått et par mnd nå men er ikke forskjell, håpet at byttet skulle hjelpe.

HI

Skrevet

Både jeg og jenta på nesten 4 har sykt tørr hodebunn. Har brukt Nautral og Änglamark og syntes det blir litt bedre, men ikke bra nok. Nå bruker vi Sebamed parfymefri og syntes så langt det er den som hjelper best

Anonymous poster hash: ff572...e67
Skrevet

Både jeg og jenta på nesten 4 har sykt tørr hodebunn. Har brukt Nautral og Änglamark og syntes det blir litt bedre, men ikke bra nok. Nå bruker vi Sebamed parfymefri og syntes så langt det er den som hjelper best

Vet du hvorfor dere er så tørre? Har dere eksem andre plasser?

HI

Skrevet

Vet du hvorfor dere er så tørre? Har dere eksem andre plasser?

HI

Ikke eksem noe annet sted. Jeg hadde  litt eksem som barn, men ikke hatt noe de siste 25 årene. Har vært hos legen med min tørre hodebunn for å se om det kanskje er psoriasis, men det er det ikke. 

Skrevet

Ikke eksem noe annet sted. Jeg hadde litt eksem som barn, men ikke hatt noe de siste 25 årene. Har vært hos legen med min tørre hodebunn for å se om det kanskje er psoriasis, men det er det ikke.

Kjenner flere med psoriasis og dette ligner ikke på det. Takk for svar! :)

HI

Skrevet

Det er ikke skurv da? Om det er det, prøv å gni litt på det med olje og se om det løsner. Vanlig med skurv i den alderen.

Anonymous poster hash: 1bb26...017

Skrevet

Det er ikke skurv da? Om det er det, prøv å gni litt på det med olje og se om det løsner. Vanlig med skurv i den alderen.

Anonymous poster hash: 1bb26...017

Nei han hadde masse skurv fra ca 1 mnd gammel og i noen mnd. Fikk det tidlig. Vet de kan få det igjen men dette er ikke skurv, om den ikke kan se annerledes ut. Det er ikke flak og tykt som skurv. Det han har nå ser ut som hendene mine om vintern :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...