Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #1 Skrevet 19. juli 2016 Hva går deg mest på nervene når du reiser sammen med andre? Skal på reise attmed svigerinne med familie, ønsker en trivelig tur, derfor er det greit å vite fallgruvene på forhånd 😊 Anonymous poster hash: ee09e...9a1
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #2 Skrevet 19. juli 2016 Middagstider! Var på hytte med hele slekta.vi med barn spiser ca kl 16,mens de "eldre" spiser kl 20.så da endte det med at barna la seg kl 22 + 😕 Hadde vi vært i syden feks,hadde vi dratt ut og spist alene når det passet oss Anonymous poster hash: 190d3...971
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #3 Skrevet 19. juli 2016 Den beste og enkleste måten å få en fin tur på er å snakke sammen på forhånd. Dere trenger ikke å bli enige om alt, men da vet dere i alle fall hva dere tenker om forskjellige ting. Noe kan man fire på, noe kan man møtes på halveien med og andre ting er så viktig for begge at man rett og slett gjør tingene forskjellig. Men da vet man det og kan legge en plan for hvordan det løses. Anonymous poster hash: bb32d...f50
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #4 Skrevet 19. juli 2016 Mitt største problem med å reise med svigerfamilien er vårt svært ulike forhold til klokken og tid generelt. Jeg er vant med at man avtaler et tidspunkt for noe når man skal gjøre noe sammen slik at man vet når man skal være klar, og deretter å faktisk møte noenlunde presis til dette. Svigerfamilien vil helst bare avtale at noe skal gjøres med løse begreper som "i kveld", "i morgen", "senere", "om en stund" osv. Dersom man omsider klarer å få fram et klokkelsett, kan du ta deg håndfast i ræva på at minst noen av dem er minst 20-30 min forsinket *sukke*. Ellers er det få eller ingenting, det er fantastiske ellers Anonymous poster hash: aa3ac...8ff
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #5 Skrevet 19. juli 2016 Venting. Hvis vi avtaler å dra f.eks. 11:00, vi står klare på tiden, med tre små barn, og blir stående og vente på resten! Og at andre lar barna sitte med telefon/iPad over alt, når som helst på dagen, helt uten grenser. Og at andre lar barna sine spise seg mett på is og godis rett før måltider. Dette blir urettferdig for mine barn, og setter meg i en vanskelig situasjon. Når jeg forklarer barna mine hvorfor de ikke får lov, så snakker jeg samtidig negativt om de andre foreldrene på turen, og det blir dårlig stemning... Anonymous poster hash: 5822f...587
Snøfnugget Skrevet 19. juli 2016 #6 Skrevet 19. juli 2016 Ulik oppdragelse/grenser, leggetider, rutiner ved måltider, om noen har støv på hjernen mens andre er rotehuer osv.
Mamma_til_2 Skrevet 19. juli 2016 #7 Skrevet 19. juli 2016 Det må være mennesker som ikke evner og gjøre noe alene, eller som forstår at andre vill gjøre noe alene. Ikke hele ferien må være planlagt!
Fandens Oldemor Skrevet 19. juli 2016 #8 Skrevet 19. juli 2016 Venting, og at veldig mange går veldig mye saktere enn meg. Men det hører kanskje inn under venting.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #9 Skrevet 19. juli 2016 Leggetid og oppdragelse. Er mye på ferie med en venninn og det går heldigvis bra Anonymous poster hash: 8c6d4...4a3
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #10 Skrevet 19. juli 2016 Om jeg ikke får pittelitt tid for mg selv blir jeg litt sur, jeg må bare ha litt, ikke mye Og om noen skravler konstant om svada og ingenting blir jeg veldig lei. Ellers liker jeg å dra på tur med andre. Jeg trenger ikke bestemme noe, trenger ikke ha noe på min måte, ferie er ferie, så om ikke andre gjør som vi bruker å gjøre plager ikke dette meg. Jeg er litt sånn "samme for meg, er med på alt jeg" noe som igjen kan være irriterende for andre da hehe... Anonymous poster hash: 64ffa...abc
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #11 Skrevet 19. juli 2016 Unger som bråker fra sju, da våkner våre og det blir umulig å få dem til å sove igjen. Med reisefølge med bedre sovehjerte eller bedre evne til å ta hensyn sover de til ni. Sju er natt på ferieklokka. Anonymous poster hash: 3560b...f99
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #12 Skrevet 19. juli 2016 Middagstider! Var på hytte med hele slekta.vi med barn spiser ca kl 16,mens de "eldre" spiser kl 20.så da endte det med at barna la seg kl 22 + 😕 Hadde vi vært i syden feks,hadde vi dratt ut og spist alene når det passet oss Anonymous poster hash: 190d3...971 Har nettopp vært på ferie med familier som insisterte på kl 16. Unga var ikke det minste sultne selvsagt, og åt minimalt. Overdrevne A-mennesker er problematiske for oss, er vel konklusjonen. Anonymous poster hash: 3560b...f99
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #13 Skrevet 19. juli 2016 Grensesetting. Ville prøvd å lage noen felles regler for ungene. Ellers er det forskjellig døgnrytme og folk som tar seg så god tid til alt. Reist med ei venninne og hun og barnet var oppe rundt 11 mens vi sto opp mellom 7-8. Ungene var 2,5 år. være stille i så mange timer var ett helvete Anonymous poster hash: 9cc1f...c1a
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #14 Skrevet 19. juli 2016 Har nettopp vært på ferie med familier som insisterte på kl 16. Unga var ikke det minste sultne selvsagt, og åt minimalt. Overdrevne A-mennesker er problematiske for oss, er vel konklusjonen. Anonymous poster hash: 3560b...f99 Skjønner hvis ungene ikke er sultne kl 16. Da syns jeg det blir teit å spise kl 16😆 i mitt tilfelle var det de 2 eldste som bestemte at det er mat seint.så døgnet ble helt forskjøvet.middag lenge etter kveldsmat liksom. Uansett klokkeslett, barna må komme først 😆 Anonymous poster hash: 190d3...971
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #15 Skrevet 19. juli 2016 Har nettopp vært på ferie med familier som insisterte på kl 16. Unga var ikke det minste sultne selvsagt, og åt minimalt. Overdrevne A-mennesker er problematiske for oss, er vel konklusjonen. Anonymous poster hash: 3560b...f99 Jeg irriterer meg over B-mennesker. Dagen kommer aldri i gang, ungene blir rastløse og det blir dårlig stemning. Vi hadde med andre ord hatt en katastrofe av en ferie om vi ferierte sammen. Anonymous poster hash: 43ad5...686
Mamma_til_2 Skrevet 19. juli 2016 #16 Skrevet 19. juli 2016 Hvorfor må alle måltider være sammen da, kan ikke en familie spise når de føler for det istedet for at det skal bli dårlig stemning?, eller inngå et kompromiss om mat klar 18.00 ( om noen vill kl 16 og de andre kl 20?) Det er bare og være litt løsningsorientert.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #17 Skrevet 19. juli 2016 At de ikke gjør ting likt som oss. Med andre ord: jeg drar aldri på ferie med andre med mindre de er besteforeldre til våre barn slik at de tilpasset seg og og ellers passer sin egen business. Men generelt: folk som krever ting av meg jeg ikke liker, for eks stå opp altfor tidlig eller altfor sent. Spiser feile tider og er hysterisk sunn, type kun vann til middag, krise om det står saft eller brus på bordet. Anonymous poster hash: 5ee63...cc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå