Gå til innhold

De som ikke dusjer og vasker håret minst annenhver dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lukter ikke godt samme hva de innbiller seg.

Ser igjen i vg at det er en som tyr til klutvask og som ikke vasker håret mer enn en gang pr uke som påstår at hun sjelden lukter vondt.

Det kan godt være at man ikke lukter direkte vondt, men at man lukter emment og gammelt det er helt sikkert. Det er også veldig lett å se hvem som ikke vasker håret ofte nok, det ser bare ikke rent ut, i tillegg til at det lukter uvasket.

Alle må få gjøre som de vil, men dere kan ikke gå rundt og tro at andre ikke merker det.

Anonymous poster hash: b09bc...2dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lukter ikke godt samme hva de innbiller seg.

Ser igjen i vg at det er en som tyr til klutvask og som ikke vasker håret mer enn en gang pr uke som påstår at hun sjelden lukter vondt.

Det kan godt være at man ikke lukter direkte vondt, men at man lukter emment og gammelt det er helt sikkert. Det er også veldig lett å se hvem som ikke vasker håret ofte nok, det ser bare ikke rent ut, i tillegg til at det lukter uvasket.

Alle må få gjøre som de vil, men dere kan ikke gå rundt og tro at andre ikke merker det.

Jeg lurer på hvor nær du kommer meg. Dessuten lurer jeg på hvordan du vet hvor ofte folk dusjer. Spør du dem? Hvordan vet du at han som lukter har latt vær og dusje og hvordan vet du at hun som lukter deo nettopp har dusjet?

Anonymous poster hash: b8b7b...c33

Skrevet

Sier ikke st jeg er uenig med deg, men lurer på en ting; hvordan vet du om folk du møter på gata dusjer annenhver dag eller ikke? Fører du statistikk på hvor ofte folk dusjer og hvordan de lukter? Jeg kjenner folk som påstår de dusjer sjeldnere og som ikke lukter vondt, og de som kommer nydusjet på jobb og allikevel lukter på ettermiddagen.

Anonymous poster hash: 6774d...957

Skrevet

Jeg lurer på hvor nær du kommer meg. Dessuten lurer jeg på hvordan du vet hvor ofte folk dusjer. Spør du dem? Hvordan vet du at han som lukter har latt vær og dusje og hvordan vet du at hun som lukter deo nettopp har dusjet?

Dette er jeg også veldig spent på! Selv dusjer jeg hver dag for å føle meg "fresh", men kan ikke tenke meg at det hadde gått an for andre å merke forskjell om jeg dusjet annenhver dag og hadde klutvask ellers.

Anonymous poster hash: 1cb50...219

Skrevet

Fordi man kjenner forskjell om noen er nydusjet eller ikke selvsagt?

Og det holder å stå bak deg i en kø for å kjenne forskjellen.

Hi

Skrevet

Merkelig det der. Jobber med barn og unge, og får alltid høre at det lukter så godt når jeg kommer. Barna leker med håret mitt, lager frisyrer osv. Har også høre mange ganger at jeg har Så friskt og fint hår. Jeg vasker håret hver 3. dag og dusjer hvaler andre dag. Noen ganger hver 3. dag.

Anonymous poster hash: 8117b...d4f

Skrevet

Hi

Du har bestemt deg for at du har rett, så ingenting jeg sier kan få deg til å ombestemme deg...

Mitt hår lukter nyvasket i 3 dager. På 4 dagen lukter det nøytralt, og 5 dagen må det vaskes...

Anonymous poster hash: 3ea59...41d

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Hi

Du hadde blitt en elendig forsker. :legrine:

Skrevet

Du har bestemt deg for at du har rett, så ingenting jeg sier kan få deg til å ombestemme deg...

Mitt hår lukter nyvasket i 3 dager. På 4 dagen lukter det nøytralt, og 5 dagen må det vaskes...

Og det står det deg helt fritt å tro. Det skader jo ingen, så om du lever godt med det er det selvsagt helt greit.

Hi

Skrevet

Hi

*panneklask*

Anonymous poster hash: 1cb50...219

Skrevet

Merkelig det der. Jobber med barn og unge, og får alltid høre at det lukter så godt når jeg kommer. Barna leker med håret mitt, lager frisyrer osv. Har også høre mange ganger at jeg har Så friskt og fint hår. Jeg vasker håret hver 3. dag og dusjer hvaler andre dag. Noen ganger hver 3. dag.

Anonymous poster hash: 8117b...d4f

Er det ikke litt rart at du får høre det så ofte? Er det vanlig å gå rundt og bemerke at andre har rent hår?

Skrevet

Og det står det deg helt fritt å tro. Det skader jo ingen, så om du lever godt med det er det selvsagt helt greit.

Hi

Når jeg får spørsmål om hvilken shampoo jeg bruker fordi den lukter så godt, på 3. dagen, så velger jeg å tro det, ja...

Skrevet

Mannen min dusjer annenhver dag, og han lukter ikke.

Jeg dusjer hver dag, men vasker ikke håret mer enn max 2 ganger i uka for håret mitt blir så tørt og jævlig.

At man bør vaske håret hver dag er bare tull, og ikke sunt i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 844a5...c10

Skrevet

Jeg vasker håret maks 2 ganger i uken, da jeg har eksem i hodebunnen. Hvordan du klarer å lukte det, fatter jeg ikke. står du å snuser folk i hodet? Ellers så dusjer jeg kroppen daglig.

Anonymous poster hash: d6ce5...574
Skrevet

Mannen min dusjer annenhver dag, og han lukter ikke.

Jeg dusjer hver dag, men vasker ikke håret mer enn max 2 ganger i uka for håret mitt blir så tørt og jævlig.

At man bør vaske håret hver dag er bare tull, og ikke sunt i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 844a5...c10

På hvilken måte er det usunt, mener du? Om man ikke har eksem og tørr hodebunn selvsagt 😉

Skrevet

Vet du, jeg står heller bak en som dusjer hver tredje dag fremfor en nydusja parfymestinkende sminket røy any day.

Anonymous poster hash: b9456...61f

Skrevet

Så sant du ikke er et av de ytterst få menneskene i verden med ekstra velutviklet luktesans, er det du sier bare sprøyt.

Anonymous poster hash: bc268...a52

Skrevet

Vet du, jeg står heller bak en som dusjer hver tredje dag fremfor en nydusja parfymestinkende sminket røy any day.

Hva får deg til å føle deg så truet at du må komme med sånne karakteristikker? Det kan vel like gjerne være den som dusjer en gang i uken som stinker parfyme? Og å kalle andre for røy er bare dårlig klasse.

Ikke overraskende at du er sløv med hygienen.

Hi

Skrevet

Enig med hi. De som dusjer sjelden stinker. De kjenner det bare ikke selv.

Anonymous poster hash: d5375...f6d

Skrevet

Hva får deg til å føle deg så truet at du må komme med sånne karakteristikker? Det kan vel like gjerne være den som dusjer en gang i uken som stinker parfyme? Og å kalle andre for røy er bare dårlig klasse.

Ikke overraskende at du er sløv med hygienen.

Hi

Vet ikke hvem som er mest kategorisk og ufin jeg?

Her er en forklaring for hva enkelte her lider av; det er en fobi mot alt! http://www.phobiasource.com/automysophobia-fear-of-being-dirty/

Skrevet

Hi

troll

Anonymous poster hash: fde0a...177

Skrevet

Det er bare her på DiB det er "In" og kult å være grisete. Dusje en gang i uka, bruke håndkle i en uke i strek osv. Som jeg har forstått, så trener de fleste som er her inne. Hvis du trener effektivt, blir du svett, også i hodebunnen. Ikke prøv å innbille dere at svett hodebunn ikke lukter etter 1 uke!!! Og du som mener at det er negativt å bruke sminke - hva er galt med deg? Hvorfor så aggressiv mot dem som bruker sminke? De fleste som ikke er naturlig superpene ser bedre ut med litt mascara og lip gloss. De er ikke jåledukker av den grunn.

Skrevet

Det er bare her på DiB det er "In" og kult å være grisete. Dusje en gang i uka, bruke håndkle i en uke i strek osv. Som jeg har forstått, så trener de fleste som er her inne. Hvis du trener effektivt, blir du svett, også i hodebunnen. Ikke prøv å innbille dere at svett hodebunn ikke lukter etter 1 uke!!! Og du som mener at det er negativt å bruke sminke - hva er galt med deg? Hvorfor så aggressiv mot dem som bruker sminke? De fleste som ikke er naturlig superpene ser bedre ut med litt mascara og lip gloss. De er ikke jåledukker av den grunn.

Ja, det er litt merkelig det der. Huset sitt vasker de flere ganger i uken, men seg selv og ungene er det ikke så nøye med? Hvor er logikken?

Skrevet

Ja, det er litt merkelig det der. Huset sitt vasker de flere ganger i uken, men seg selv og ungene er det ikke så nøye med? Hvor er logikken?

Jeg skjønner ikke at denne typen argumenter kommer i nesten alle diskusjoner. Det er mange brukere på BiM/DiB. Det er mer naturlig å tro at variasjonen i meninger er stor. Altså er det mer naturlig å tro at de som trener ti økter i uka, og holder huset gnistrende rent er de samme som dusjer minst en gang pr dag, og som aldri vasker ungene sine med klut, er det ikke? 

Skrevet

Men nedentil da dere? Jeg føler meg absolutt ikke ren ved å vaske meg med klut nedentil.. Og det kan ikke bli like rent som en stråle med rent vann. Med en klut så blir jo ting tørket hit og dit. 

Jeg kunne klart meg uten å vaske håret på 3 dager, og kunne tatt klut under armer å sånn. Men nedentil? JÆKKK

Ungene mine lærer jeg det samme, jeg har to jenter og vi skiller mellom " ta en rumpedusj" og "vaske håret dusj"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...