Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #1 Skrevet 19. juli 2016 Hei! Føler for å lufte litt fortvilelse og få noen eksterne synspunkter på situasjonen jeg og familien er i. Svigerfamilien bor i utlandet og nesten alle ferier de siste 9 årene har blitt tilbragt her. For meg så blir det vanskeligere og vanskeligere da jeg opplever det hele mer som noe jeg må komme meg igjennom, kommer ikke akkurat tilbake med noen uthvilt feriefølelse. Dette er betinget i mange ting, bl.a er søvnkvaliteten nokså dårlig pga fukt i kjeller og skikkelig vonde senger. Svigerfar er syk og vanskelig å få kontakt med. Hagen er helt nede for telling pga lite stell og nabolaget er lite egnet til gåturer pga løshunder og trafikk( vi har 2 små barn).Svigermor prøver virkelig å gjøre sitt beste, tror jeg, men har lagt seg til mange vaner som harmonerer dårlig med mine. Føler ikke jeg kan kritisere henne for det da hun er en godt voksen dame og det er hennes hus. De har også en liten hund som gjør fra seg på kjøkkenet på avispapir og det hender ganske ofte at dette blir dratt rundt. Nå siste året har oppvaskmaskinen også tatt kvelden og jeg føler at ting i beste fall blir litt rent. Mye av dette skyldes vel en vanskelig økonomisk situasjon for svigers, noe som gjør det enda sårere å bare skulle klage på alt. Denne reisen har både barna og jeg blitt syke og da kjenner jeg ekstra godt at dette er en dårlig situasjon både for meg og forholdet til min mann. Vi snakker åpent om situasjonen men det virker ikke som om han ser noen annen løsning enn å fortsette å komme hit. Flere ganger i året. Anonymous poster hash: 47d21...34d
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #2 Skrevet 19. juli 2016 Kompromiss En tur i året hvor hele familien er med, skal han dit flere ganger drar han alene Du og barna trenger ikke være med hver gang han reiser hjem for å se til sine gamle foreldre. Vil tro han også kan hjelpe de mer med vedlikehold og hage om dere ikke er ned hver gang. Anonymous poster hash: 37df8...350
*Miss Marple* Skrevet 19. juli 2016 #3 Skrevet 19. juli 2016 Skjønner at det er en slitsom måte å feriere på, men siden dere er der såpass ofte kan dere vel gjøre en innsats i å få orden på hus og hage? Om de ikke har råd til ny oppvaskmaskin kan kanskje det bli en gave fra dere? Ellers er det jo ikke så mye å gjøre med beliggenheten, men kan dere ikke dra på dagsturer i nærmiljøet? Det er vel en fin måte å lære ungene om farens hjemland på?
marie#1981 Skrevet 19. juli 2016 #4 Skrevet 19. juli 2016 Selvfølgelig kan vi kjøpe en ny oppvaskmaskin til dem, det er en lang liste med ting og penger som vi allerede har gitt dem. Det er vel bare det at huset er for stort og ressurskrevende for dem nå så det kommer stadig på nye ting. God ide om han kan reise ned alene oftere, da kan han kanskje få hjulpet til noe mer.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #5 Skrevet 19. juli 2016 Mye av dette er jo relativt enkelt å gjøre noe med! Dere lan hjelpe de å stelle hagen. E dere der over litt tid bør det ikke være noe problem å ta i ett tak for deg og mannen. Evt. Kan mannen reise til sone foreldre alene også for å hjelpe de. Er sengene dårlige, kan dere til y dere å kjøpe nye senger som er mer tilpasset deres behov.. Er det fukt i huset, kan kanskje mannen hjelpe til med å sette igang med tiltak for å få løst dette. Vurdere hva som må gjøres, kostnader, om det trengs håndverkere eller om det er noe dere kan gjøre selv. Beliggenheten kan dere ikke gjøre noe med, men det går vel an å planlegge turer og aktiviteter som ikke er rett utenfor døra? Anonymous poster hash: d8bed...e04
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #6 Skrevet 19. juli 2016 Annen hver sommer til hans og dine foreldre og ellers drar han alene. Er det dårlig standard der får dere hjelpe de eller bo annet sted og besøke de på dagtid ? Anonymous poster hash: 31413...3fd
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #7 Skrevet 19. juli 2016 Gode innspill på det praktiske. Klart vi kan prøve å kjøpe nye senger, men jeg er redd for at fuktdrenering/ renovering vil bli et veldig omfattende prosjekt - men klart- det skader ikke å foreslå å få inn et anbud på hva det vil beløpe seg til. Det er også mange andre vanskelige sider ved svigerfars sykdom som jeg ikke ønsker å gå inn på her, men det gjør at store endringer blir møtt med mye motstand. For å trekke frem det mest positive og en veldig viktig ting så er det at de genuint elsker barnebarna sine og lever for besøkene deres. Anonymous poster hash: 194b4...0ec
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #8 Skrevet 19. juli 2016 Søk på "avfukter". Kunne dette vært noe å plassere i kjelleren hos svigerforeldrene dine? Ellers synes jeg ikke dere skal besøke dem for ofte, men noen ganger må dere jo. Kan dere invitere dem på besøk til dere? Hvis de har dårlig råd kan jo dere spandere turen på dem? Anonymous poster hash: a5d6a...d33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå