Gå til innhold

Legevakt, eller se det an?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla på 5 år er syk. Feber, men det er hosten som er verst. Hostet i hele går og i natt. Sier hun har vondt i halsen siden hun hoster hele tiden. Har prøvd med hostesaft men hjelper ikke. Skikkelig tørr hoste, men sitter langt nede. Hadde dere ringt legen? Redd det kan være bronkitt.

Anonymous poster hash: 7e598...0ca
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring fastlegen i så fall, ikke legevakten.

Skrevet

Fastlegen, ja. Ikke legevakt

Anonymous poster hash: e70a4...370

Skrevet

Fastlege i morgen om hun hoster like mye i natt. Dette er ikke akutt sykdom som det er nødvendig å bruke legevakt til

Anonymous poster hash: 876b3...195

Skrevet

Takk for svar. Må bli legevakten i tilfelle. Fastlegen kommer vi ikke inn til på flere uker. HI

Skrevet

Fastlegen skal da alltid ha ledige timer til akutte ting? Vår prioriterer alltid barn, ringer jeg om morgenen med slike ting får jeg alltid time samme dag selv om det er uker med ventetid til "vanlige" ting.

Skrevet

Stoler du på andre her inne.

Er du urolig så ringer du uten og spørre andre.

Anonymous poster hash: e30ad...4f4
Skrevet

Takk for svar. Må bli legevakten i tilfelle. Fastlegen kommer vi ikke inn til på flere uker. HI

Det er feil, ringer du til fastlegen med akutt sykdom skal du få time på dagen. Alle leger må ha er visst antall akuttimer hver dag.

Skrevet

Får du ikke akuttime hos fastlegen? Min fastlege kan jeg komme til samme dag hvis det er noe som haster litt med barnet mitt (eller med meg), ellers er det en til to ukers ventetid. Hva med å ta en telefon til fastlegen og spørre om akuttime?

Anonymous poster hash: 78301...ff7

Skrevet

Det er feil, ringer du til fastlegen med akutt sykdom skal du få time på dagen. Alle leger må ha er visst antall akuttimer hver dag.

Det er feil.

Fastlegen tar ikkje inn akutt sykdom. Det er DEN legen som har LEGEVAKT den dagen, du kommer til.

Skrevet

De bør legen klages inn til fylkesmannen. De er pliktige til å gi eg adekvat tilbud til sine pasienter. De skal kunne ta i mot de som er akutt syke i tillegg til de son kan vente i ukesvis på en time. Legevakten er ikke avlastning for fastlegen, men eg tilbud til de som ikke kan vente med legetime til fastlegen har åpent igjen.

Skjønner på folk her inne at mange leger ikke opererer med akuttimer. Det burde klages på. Fastleger får bra betalt for de tjenestene de er ansatt til å fylle.

Anonymous poster hash: 0648b...453

Skrevet

De bør legen klages inn til fylkesmannen. De er pliktige til å gi eg adekvat tilbud til sine pasienter. De skal kunne ta i mot de som er akutt syke i tillegg til de son kan vente i ukesvis på en time. Legevakten er ikke avlastning for fastlegen, men eg tilbud til de som ikke kan vente med legetime til fastlegen har åpent igjen.

Skjønner på folk her inne at mange leger ikke opererer med akuttimer. Det burde klages på. Fastleger får bra betalt for de tjenestene de er ansatt til å fylle.

Anonymous poster hash: 0648b...453

Er det noe akutt ringer man legekontoret mellom 08-09.00. Da får man time samme dagen, men det er hos den legen som har vakt. Fungerer helt fint det. Så lenge man får hjelp er jo det viktigste. HI

Skrevet

Er det noe akutt ringer man legekontoret mellom 08-09.00. Da får man time samme dagen, men det er hos den legen som har vakt. Fungerer helt fint det. Så lenge man får hjelp er jo det viktigste. HI

Men da ringer du i morgen før 9 og får komme inn til legen. Ikke bruk legevakt til sånt. Det er for ting som ikke kan vente

Skrevet

Det er feil.

Fastlegen tar ikkje inn akutt sykdom. Det er DEN legen som har LEGEVAKT den dagen, du kommer til.

I dag fikk jeg akuttime hos en annen lege fordi min har sommerferie, ellers så får jeg alltid hos fastlegen min :) På mitt legekontor har alle 5 fastlegene et bestemt antall akuttimer per dag.

Anonymous poster hash: b146e...974

Skrevet

Alle fastlegene i fylket her har og akutte timer. Dersom en lege er borte må en annen ta det, men utover det så får man time hos den legen man tilhører.

Skrevet

Det er feil.

Min lege tar inn akutt sykdom. Forskjellig praksis rundtom ser du.

Anonymous poster hash: b71be...524

Skrevet

Hvis det fungerer helt fint, så skjønner jeg ikke hvorfor du vil på legevakten?

Anonymous poster hash: 8d60e...e49

Skrevet

Hvis det fungerer helt fint, så skjønner jeg ikke hvorfor du vil på legevakten?

Anonymous poster hash: 8d60e...e49

Fordi det er en lege som har "legevakt" på dag og en som har det på kveld. Går på rundgang. Får kun time om man ringer før 09.00. Skjønner det er ulik praksis. Ringer i morgen tidlig :) HI

Skrevet

Her på legekontoret er vi tre leger og ALLE 3 har akuttimer mellom 11.10 og 12.00, samtidig. Noe annet er uhørt faktisk. Og i tillegg har vi turnuslegen som tar i mot timer.

Anonymous poster hash: 351cf...e0a
Skrevet

I dag fikk jeg akuttime hos en annen lege fordi min har sommerferie, ellers så får jeg alltid hos fastlegen min :) På mitt legekontor har alle 5 fastlegene et bestemt antall akuttimer per dag.

Anonymous poster hash: b146e...974

Det gjelder hos oss også, både mitt gamle legekontor og her har samme ordning.

Anonymous poster hash: 49bb3...289

Skrevet

jeg ringte sist guttungen var syk, da hadde han nesten 40 i feber, vondt i halsen og hostet stygt, jeg fikk beskjed at jeg måtte gjerne komme,men måtte belage meg på ventetid på 3-4 timer,da det var mye skader og sykdom som gikk før han,så da valgte vi og bli hjemme, men var hos legen 2 dager etterpå, var et virus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...