Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #1 Skrevet 19. juli 2016 Hva skal jeg gjøre? Maseriene begynner i fem tiden på ettermiddagen og varer hele natten frem til 10-12 tiden på formiddagen.. De kommer med jevne mellomrom. På det mest intense er det bare 2 minutter i mellom. Det værste er at det skjer ingenting nedi der.. Altså jeg har ikke modnet meg noe mer eller fått noen åpning. Tappen er fremdeles 1-2 cm lang. Nå er jeg helt utslitt og vet ikke hva jeg skal gjøre. Er ved termin nå. Sover ikke om nettene og får i løpet av dagen lagt meg litt nedpå, men det blir helt feil i kroppen min. Sitter her med hodepine og trist. Var hos legen i går, hun sa at det var vanlig? Legen min har ikke så god erfaring med gravide. Tror hun misforstår og tror det er kynnere. Var på sykehuset forrige helg pga blødninger. Der så de på monitorer at jeg hadde disse riene. Hjelp!! Anonymous poster hash: 2c324...fee
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #2 Skrevet 19. juli 2016 Jeg var fem dager over da maseriene startet. Jeg var ikke moden men lakk litt fostervann. Jordmor valgte å sette meg i gang da riene var som du skriver så slitsomme at de slet meg ut. Jeg fikk fem timer søvn på epudiral og så var fødsel i gang. Barnet var ute på to timer. Anonymous poster hash: d70c3...92f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #3 Skrevet 19. juli 2016 Jeg var fem dager over da maseriene startet. Jeg var ikke moden men lakk litt fostervann. Jordmor valgte å sette meg i gang da riene var som du skriver så slitsomme at de slet meg ut. Jeg fikk fem timer søvn på epudiral og så var fødsel i gang. Barnet var ute på to timer. Anonymous poster hash: d70c3...92f Takk for svar ringte du bare til føden. Eller var det jordmor du gikk til som henviste deg? Anonymous poster hash: 2c324...fee
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #4 Skrevet 19. juli 2016 Legen din har rett det er vanlig. Jeg hadde masserier i 2,5 uker før vannet gikk 5 dager over ul termin. Det tok da 58 timer med rier før ungen var ute. Sliten både jeg og ungen og ble liggende 5 dager på barsel. Føler med deg. Gikk heldigvis fortere med nr.2 " bare" 11,5 timer med rier. Som en normal førstegangsfødsel sa de da. Selv om det var nr.2 og de viste det. Ikke flere barn her. Anonymous poster hash: 32cc7...1dd
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #5 Skrevet 19. juli 2016 Legen din har rett det er vanlig. Jeg hadde masserier i 2,5 uker før vannet gikk 5 dager over ul termin. Det tok da 58 timer med rier før ungen var ute. Sliten både jeg og ungen og ble liggende 5 dager på barsel. Føler med deg. Gikk heldigvis fortere med nr.2 " bare" 11,5 timer med rier. Som en normal førstegangsfødsel sa de da. Selv om det var nr.2 og de viste det. Ikke flere barn her.Anonymous poster hash: 32cc7...1dd Dette er min nr 4 har ikke hatt det sånn med de andre. Der var det rett på fødsel og det var styrtfødsler alle tre. Så dette er helt uvanlig for meg. Får vel slå meg til ro med at alt går bra. Tenker på lille baby som blir klemt flat så mange timer hvert døgn. Anonymous poster hash: 2c324...fee
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #6 Skrevet 19. juli 2016 Jeg har 4 barn, og i mitt tredje svangerskap gikk jeg i tre uker med maserier. Men hos meg hadde de effekt da. Var hos jordmor til kontroll tredje uka med maserier og da hadde jeg 2-3cm åpning og var helt moden og avflatet. Jordmor strippet meg og gav meg riestimulerende akupunktur Neste dag tok det seg opp litt, men var fremdeles uregelmessig og ikke særlig vondt. På sykehuset valgte de da å ta vannet og sette meg på riestimulerende drypp. Da ble det fortgang og ungen ble født samme kveld Anonymous poster hash: e6283...5fa
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #7 Skrevet 19. juli 2016 Jeg har 4 barn, og i mitt tredje svangerskap gikk jeg i tre uker med maserier. Men hos meg hadde de effekt da. Var hos jordmor til kontroll tredje uka med maserier og da hadde jeg 2-3cm åpning og var helt moden og avflatet. Jordmor strippet meg og gav meg riestimulerende akupunktur Neste dag tok det seg opp litt, men var fremdeles uregelmessig og ikke særlig vondt. På sykehuset valgte de da å ta vannet og sette meg på riestimulerende drypp. Da ble det fortgang og ungen ble født samme kveld Anonymous poster hash: e6283...5fa
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #8 Skrevet 19. juli 2016 Legen din har rett det er vanlig. Jeg hadde masserier i 2,5 uker før vannet gikk 5 dager over ul termin. Det tok da 58 timer med rier før ungen var ute. Sliten både jeg og ungen og ble liggende 5 dager på barsel. Føler med deg. Gikk heldigvis fortere med nr.2 " bare" 11,5 timer med rier. Som en normal førstegangsfødsel sa de da. Selv om det var nr.2 og de viste det. Ikke flere barn her. Anonymous poster hash: 32cc7...1dd <3 Føler så utrolig med deg. Hilsen ei som gikk 40 timer med sykt vonde rier etter vannet gikk fram til barnet endelig ble født. Begynner nesten å gråte av å lese at du gikk i 58 timer stakkars Anonymous poster hash: d0b92...71b
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #9 Skrevet 19. juli 2016 <3 Føler så utrolig med deg. Hilsen ei som gikk 40 timer med sykt vonde rier etter vannet gikk fram til barnet endelig ble født. Begynner nesten å gråte av å lese at du gikk i 58 timer stakkars Anonymous poster hash: d0b92...71b Takk. Ja det var tøft og tenker i ettertid at det var uforsvarlig. Anonymous poster hash: 32cc7...1dd
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #10 Skrevet 19. juli 2016 Med førstemann hadde jeg masrier en natt en uke før termin. Når jeg kom på sykehuset to dager før termin, hadde jeg alt 4 cm, så masrier hadde gjort nytte.. Med andremann begynte masrier 3 uker før termin.. Dag og natt.. var vanvittig slitsomt! Men jeg trøste meg med at det i det sikkert gav åpning. 6 dager på overtid begynte jeg med rier, kom inn til undersøkelse og hadde ingen åpning! Jeg hadde mindre enn det 2 gangsfødende vanligvis har uansett.. og jeg var ikke moden i hele tatt. Men jordmor strippe meg og sa at vi skulle spise for å gjøre meg klar til fødsel. To timer senere ble jeg sjekka igjen, fortsatt ingen åpning men hadde modne så mye at de la meg inn. 2 t senere var gutten ute Anonymous poster hash: c8d35...190
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå