Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #1 Skrevet 18. juli 2016 Jeg er forlover og har termin 4 uker før. Må såklart får noen til å se til babyen i kirken, men hva gjør jeg under festen? Det er uten barn og jeg har store planer om å amme, så å få barnevakt kan bli tungvindt, en på 4 uker tar vel ikke 100% sikkert flaske? og ikke vet jeg om jeg klarer å ha barnevakt på en så liten en... Hva hadde du gjort? Spurt paret om å få ha med baby, men også ha en som kan gå ut med den om det blir støy? Skaffet barnevakt hele dagen og satset på pumpet melk på flaske? Det er 4 mnd igjen til bryllupet, så bør vel bestemme meg snart. Anonymous poster hash: 014bd...caa
Mars17 Skrevet 18. juli 2016 #2 Skrevet 18. juli 2016 (endret) Bedt bruden om å finne en du kan være forlover sammen med dersom det er "mange" oppgaver. Ta med baby, og en barnevakt som kan være i nærheten, hold deg litt i bakgrunnen når baby trenger deg og tre frem til tale, bilder osv :-) Endret 18. juli 2016 av Mars17
*Miss Marple* Skrevet 18. juli 2016 #3 Skrevet 18. juli 2016 For meg hadde eneste alternativet vært å ta med barnevakt på festen. Så snart etter fødsel er det lite som er på plass av rutiner og jeg kunne ikke tenkt meg å overlate et spedbarn til andre over flere timer.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #4 Skrevet 18. juli 2016 Jeg vil tro at det er greit at du tar med babyen som tross alt er helt avhengig av deg. Regner med det er større barn som ikke skal være med i bryllupet, noe jeg har forståelse for. Spør om du kan ta med babyen du, de sover uansett mye når de er så små. Regner med du skal ha med faren til babyen, han får bare være flink å ta seg av babyen når du har forloveroppgaver, så får du amme når det trengs :-) uansett bør du snakke med bruden om ting du lurer på, kan jo være hun allerede har tenkt på det. lykke til, det går nok helt fint. Anonymous poster hash: 20bfd...027
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #5 Skrevet 18. juli 2016 Jeg er forlover og har termin 4 uker før. Må såklart får noen til å se til babyen i kirken, men hva gjør jeg under festen? Det er uten barn og jeg har store planer om å amme, så å få barnevakt kan bli tungvindt, en på 4 uker tar vel ikke 100% sikkert flaske? og ikke vet jeg om jeg klarer å ha barnevakt på en så liten en... Hva hadde du gjort? Spurt paret om å få ha med baby, men også ha en som kan gå ut med den om det blir støy? Skaffet barnevakt hele dagen og satset på pumpet melk på flaske? Det er 4 mnd igjen til bryllupet, så bør vel bestemme meg snart. Anonymous poster hash: 014bd...caa Ei veninne av meg hadde samme problemet. Hun lånte seg en campingvogn som hun satte utenfor lokalet. Der satt barnevakten med babycal, også var hun ute å ammet og så til baby når det trengtes. På den måten fikk også barnevakten snakket litt med gjestene mens baby sov trykt og godt i vogna. En annen venninne gjorde det samme da hun skulle på julebord. Svigerforeldrene fikk stå på parkeringsplassen med bobil og hun kunne snike seg ut ved behov. I begge disse tilfelle sov baby største delen av kvelden, men skulle baby være urolig kan jo eventuelt du og far bytte på å sulle baby når den er urolig ☺ Anonymous poster hash: 8b0ed...f74
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #6 Skrevet 18. juli 2016 Takk Da går jeg for det. Bruden er mor selv, så hun vil nok forstå. Anonymous poster hash: 014bd...caa
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #7 Skrevet 18. juli 2016 Men kan du ikke pumpe litt innimellom før bryllupet? Så kan noen i familien passe babyen den dagen/halve dagen? Eller er det langt unna hjemmet ditt du skal være? Anonymous poster hash: c1ce4...ea5
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #8 Skrevet 18. juli 2016 Ei veninne av meg hadde samme problemet. Hun lånte seg en campingvogn som hun satte utenfor lokalet. Der satt barnevakten med babycal, også var hun ute å ammet og så til baby når det trengtes. På den måten fikk også barnevakten snakket litt med gjestene mens baby sov trykt og godt i vogna. En annen venninne gjorde det samme da hun skulle på julebord. Svigerforeldrene fikk stå på parkeringsplassen med bobil og hun kunne snike seg ut ved behov. I begge disse tilfelle sov baby største delen av kvelden, men skulle baby være urolig kan jo eventuelt du og far bytte på å sulle baby når den er urolig ☺ Anonymous poster hash: 8b0ed...f74 Det var utrolig smart! Har campingvogn i familien så mulig den skal få bli med ja Anonymous poster hash: 014bd...caa
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #9 Skrevet 18. juli 2016 Men kan du ikke pumpe litt innimellom før bryllupet? Så kan noen i familien passe babyen den dagen/halve dagen? Eller er det langt unna hjemmet ditt du skal være? Anonymous poster hash: c1ce4...ea5 Ja, jeg kan pumpe, men om babyen tar flaska er jo vanskelig å si. Jeg vil ikke tilvenne den i forkant i tilfelle den blir forvirret... Ja det er et lite stykke unna hjemmet. 1 time kjøring. Anonymous poster hash: 014bd...caa
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #10 Skrevet 18. juli 2016 Ei veninne av meg hadde samme problemet. Hun lånte seg en campingvogn som hun satte utenfor lokalet. Der satt barnevakten med babycal, også var hun ute å ammet og så til baby når det trengtes. På den måten fikk også barnevakten snakket litt med gjestene mens baby sov trykt og godt i vogna. En annen venninne gjorde det samme da hun skulle på julebord. Svigerforeldrene fikk stå på parkeringsplassen med bobil og hun kunne snike seg ut ved behov. I begge disse tilfelle sov baby største delen av kvelden, men skulle baby være urolig kan jo eventuelt du og far bytte på å sulle baby når den er urolig ☺ Anonymous poster hash: 8b0ed...f74 Lå en 4 uker gammel baby ute alene i campingvogn mens barnevakten satt inne i lokalet? Eller misforstod jeg? Anonymous poster hash: d57fb...4db
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #11 Skrevet 18. juli 2016 Lå en 4 uker gammel baby ute alene i campingvogn mens barnevakten satt inne i lokalet? Eller misforstod jeg? Anonymous poster hash: d57fb...4db Tror hun mente da mammaen var inne hos babyen i vogna, så fikk barnevakten lufta seg litt Anonymous poster hash: 014bd...caa
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #12 Skrevet 18. juli 2016 En baby på fire uker er ikke "barn", den er en forlengelse av mamman sin. Selvsagt skal han være med. Men du kan alliere deg med noen som kan hjelpe deg, og gå ut med babyen om han skriker. Anonymous poster hash: 08f2e...9b2
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #13 Skrevet 18. juli 2016 Lå en 4 uker gammel baby ute alene i campingvogn mens barnevakten satt inne i lokalet? Eller misforstod jeg? Anonymous poster hash: d57fb...4db Domt at jeg ikke skrev det. Var knallvær og mange av gjestene var ute og barnevakte sto da ute like ved vogna og snakket med gjestene ☺ ikke langt unna og inne i lokalet nei ☺ Anonymous poster hash: 8b0ed...f74
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #14 Skrevet 18. juli 2016 Det er ikke sikkert du føder til termin engang, så sånn sett er det håpløst å legge detaljerte planer. For alt du vet kan du måtte bli satt igang 14 dager over, da vil babyen bare være to uker gammel når bryllupet står, du kan bli liggende på sykehuset i en uke osv. Kanskje du ikke engang er i form til å dra... Bare si til bruden at du må ta en dag av gangen, ett skritt av gangen. Mest sannsynlig vil det holde med vielse og middag når det er såpass tett etter fødselen. Ville bare hatt babyen i bagen ved meg under middagen (regner med det er greit for brudeparet).. Anonymous poster hash: a5322...0b1
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #15 Skrevet 18. juli 2016 Det er ikke sikkert du føder til termin engang, så sånn sett er det håpløst å legge detaljerte planer. For alt du vet kan du måtte bli satt igang 14 dager over, da vil babyen bare være to uker gammel når bryllupet står, du kan bli liggende på sykehuset i en uke osv. Kanskje du ikke engang er i form til å dra... Bare si til bruden at du må ta en dag av gangen, ett skritt av gangen. Mest sannsynlig vil det holde med vielse og middag når det er såpass tett etter fødselen. Ville bare hatt babyen i bagen ved meg under middagen (regner med det er greit for brudeparet).. Anonymous poster hash: a5322...0b1 Så klart, dropp å planlegg en praktisk gjennomføring. Muligheten for verste senario er der, så er ikke vits i. Trenger ikke plukke ut kjole heller. Kan jo hende bryllupet blir avlyst av en eller annen grunn. Muligheten for det er jo der, så det er jo håpløst å legge en detaljert plan. Ting kan jo skje. HALLO!!! Regner med HI har tenkt på alt dette på forhånd. Uforutsette ting skjer hele tiden. Derfor legger man en plan slik at man har et godt utgangspunkt. Særlig når det er såpass spesielle omstendigheter. Anonymous poster hash: 8b0ed...f74
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #16 Skrevet 18. juli 2016 Så klart, dropp å planlegg en praktisk gjennomføring. Muligheten for verste senario er der, så er ikke vits i. Trenger ikke plukke ut kjole heller. Kan jo hende bryllupet blir avlyst av en eller annen grunn. Muligheten for det er jo der, så det er jo håpløst å legge en detaljert plan. Ting kan jo skje. HALLO!!! Regner med HI har tenkt på alt dette på forhånd. Uforutsette ting skjer hele tiden. Derfor legger man en plan slik at man har et godt utgangspunkt. Særlig når det er såpass spesielle omstendigheter. Anonymous poster hash: 8b0ed...f74 Å herregud, snakk om å gjøre seg teit Selvfølgelig mener jeg ikke at hi ikke skal kjøpe kjole eller planlegge, men å begynne å leie campingvogn f.eks som foreslås, når babyen så vidt har blitt født? Jeg har født 4 barn og det varierte veldig hvordan formen var. Med nr1 spratt jeg rundt etter en time, med nr 3 lå jeg på sykehuset i 8 dager. Så klok av skade var rådet mitt å ta en dag av gangen, og ikke legge for detaljerte planer. Rett og slett se det an.. At du syns det var SÅ hårreisende, vel, dette rådet var ikke til deg uansett.. Anonymous poster hash: a5322...0b1
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #17 Skrevet 19. juli 2016 Å herregud, snakk om å gjøre seg teit Selvfølgelig mener jeg ikke at hi ikke skal kjøpe kjole eller planlegge, men å begynne å leie campingvogn f.eks som foreslås, når babyen så vidt har blitt født? Jeg har født 4 barn og det varierte veldig hvordan formen var. Med nr1 spratt jeg rundt etter en time, med nr 3 lå jeg på sykehuset i 8 dager. Så klok av skade var rådet mitt å ta en dag av gangen, og ikke legge for detaljerte planer. Rett og slett se det an.. At du syns det var SÅ hårreisende, vel, dette rådet var ikke til deg uansett.. Anonymous poster hash: a5322...0b1 Nå skrev faktisk HI at det er campingvogn i familien, så hun syntes idéen var lur Anonymous poster hash: ed71a...ea5
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #18 Skrevet 19. juli 2016 Jeg hadde ikke styret med campingvogn og barnevakt. Jeg hadde sagt til bruden at jeg har når bryllupet kommer en liten baby som jeg tar med, er det ikke greit så blir jeg hjemme. For meg er barna mine mye viktigere enn et bryllup. Anonymous poster hash: 44beb...a4f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #19 Skrevet 19. juli 2016 Ja, jeg kan pumpe, men om babyen tar flaska er jo vanskelig å si. Jeg vil ikke tilvenne den i forkant i tilfelle den blir forvirret... Ja det er et lite stykke unna hjemmet. 1 time kjøring. Anonymous poster hash: 014bd...caa Aha skjønner ❤ jeg syns det med bobil/campingvogn var lurt jeg ! Men vet ikke om du har tilgang på det Anonymous poster hash: c1ce4...ea5
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #20 Skrevet 19. juli 2016 Jeg hadde ikke styret med campingvogn og barnevakt. Jeg hadde sagt til bruden at jeg har når bryllupet kommer en liten baby som jeg tar med, er det ikke greit så blir jeg hjemme. For meg er barna mine mye viktigere enn et bryllup. Anonymous poster hash: 44beb...a4f Du kan ikke ta med deg en baby i et bryllup! (Hvis det er nær familie så kanskje ok) Skal ungen hyle og skrike og ødelegge stemninga?? Jøss! Anonymous poster hash: c1ce4...ea5
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #21 Skrevet 19. juli 2016 Aha skjønner ❤ jeg syns det med bobil/campingvogn var lurt jeg ! Men vet ikke om du har tilgang på det Anonymous poster hash: c1ce4...ea5 Så du har tilgang til campingvogn 😃 Anonymous poster hash: c1ce4...ea5
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #22 Skrevet 19. juli 2016 Du kan ikke ta med deg en baby i et bryllup! (Hvis det er nær familie så kanskje ok) Skal ungen hyle og skrike og ødelegge stemninga?? Jøss! Anonymous poster hash: c1ce4...ea5 Det er snakk om en nyfødt som sover mesteparten av døgnet, ikke en vilter 1-åring. Og om ungen har kolikk og hyler masse så hadde jeg blitt hjemme uansett. Anonymous poster hash: 44beb...a4f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #23 Skrevet 19. juli 2016 Jeg har ikke lest gjennom alle svarene, men jeg vil bare legge til at jeg hadde i hvertfall lagt det frem som om det var sånn det var. Ikke spurt henne om lov. "Jeg tar selvsagt med babyen, da han/hun er nyfødt". Anonymous poster hash: 9221c...3f8
sug lut Skrevet 19. juli 2016 #24 Skrevet 19. juli 2016 Hvorfor gidder du å være forlover da? Og hvorfor gidder bruden å ha en forlover som neppe funker på dagen?
mamma_til_verdens_beste Skrevet 19. juli 2016 #25 Skrevet 19. juli 2016 (endret) Jeg hadde ikke styret med campingvogn og barnevakt. Jeg hadde sagt til bruden at jeg har når bryllupet kommer en liten baby som jeg tar med, er det ikke greit så blir jeg hjemme. For meg er barna mine mye viktigere enn et bryllup. Anonymous poster hash: 44beb...a4f Enig! Er det ikke noen far inne i bildet her da? Skal ikke han med i bryllupet? I så fall kan jo han bidra litt ekstra da. Bære på barnet når det trengs. Så finnes det sikkert muligheter for at du kan trekke deg litt tilbake og amme når det trengs. Endret 19. juli 2016 av mamma_til_verdens_beste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå