Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #1 Skrevet 18. juli 2016 Ser i flere tråder, har lagt merke til det en stund, at mange mødre har inne serverer lite eller ingenbsukker, kun bittelite snop, og masse grukt og grønt. Ikke halvfabrikat eller noe.... Det må være voldsomt mange sunne familier der ute. Feiler jeg da. Toro gryteretter, fjorland risengrynsgrøt har vert redningen mer enn en travel ettermiddag. Tom grandis, og spagetti, med toro spagettisaus med kjøttdeig. Mix av hjemmlaget brød, kneip, og polarbød. Men vi har også hjemmelaget mat, både kjøtt og fisk, potetball, og sekkjapåse.... Men altså, ut fra det som fremkommer her inne burde jeg nok kasta kostholdet vårt i dass...... Anonymous poster hash: 52d97...3c6
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #3 Skrevet 18. juli 2016 Ser i flere tråder, har lagt merke til det en stund, at mange mødre har inne serverer lite eller ingenbsukker, kun bittelite snop, og masse grukt og grønt. Ikke halvfabrikat eller noe.... Det må være voldsomt mange sunne familier der ute. Feiler jeg da. Toro gryteretter, fjorland risengrynsgrøt har vert redningen mer enn en travel ettermiddag. Tom grandis, og spagetti, med toro spagettisaus med kjøttdeig. Mix av hjemmlaget brød, kneip, og polarbød. Men vi har også hjemmelaget mat, både kjøtt og fisk, potetball, og sekkjapåse.... Men altså, ut fra det som fremkommer her inne burde jeg nok kasta kostholdet vårt i dass...... Anonymous poster hash: 52d97...3c6 Toro er ikke spesielt usunt, kommer jo an på tilbehør. Kneipp er heller ikke verst.. Anonymous poster hash: 12bb1...2b6
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #4 Skrevet 18. juli 2016 Det er nok mange som er opptatt av sunn kost i vår tid, og mange av dem svarer også på slike tråder, de som selv føler de bare har sånn passe eller et dårlig kosthold roper sjelden høyest? Når det er sagt så hadde vi et mye dårligere kosthold før vi fikk barn, nå lages det meste fra bunn og jeg er opptatt av at vi alle skal spise sunt, synes også hjemmelaget er best og liker å lage mat. Men vi har lørdagsgodt og litt ekstra kos i helgene, balansert og fint for oss. Anonymous poster hash: 69504...83f
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #6 Skrevet 18. juli 2016 Selvom du serverer slikt, så gjør jo ikke alle andre det her lages maten fra bunnen, med mye grønnsaker og rent kjøtt/fugl/fisk osv. Godteri hører til helgen og spesielle dager. Sukker er ikke nødvendig å trykke i seg heller ☺️ Anonymous poster hash: 14bcb...4a6
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #7 Skrevet 18. juli 2016 Mulig det er litt skryt inne i bildet også😉 Samt at det virker som om mange her inne er uføretrygdede, da har man jo all verdens tid. Vi har også en god mix av kjøpt ig hjemmelaget og er egentlig fornøyd med det. Anonymous poster hash: 60e08...eef
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #9 Skrevet 18. juli 2016 Du høres normal ut hi Vil tro normen har en god blanding av det meste Når det er sagt, at verden får øynene opp for tilsettningsstoffer vi putter i oss som ikke er bra, at folk tenker mer miljø, at man ikke sløser osv er fantastisk Jeg liker denne "trenden" Anonymous poster hash: 14c7d...793
☆☆☆ Skrevet 18. juli 2016 #10 Skrevet 18. juli 2016 Hva er sekkjapåse?Eg vart nysgjerrig og googla; http://vistdal.com/kultur_og_natur/mattradisjoner/
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #11 Skrevet 18. juli 2016 Jeg bruker de samme tingene som deg. Og ikke bare unntaksvis på travle dager, Toro brukes ofte her. Vi bruker til og med boksemat av og til. Jeg pleier bare ikke å rope så høyt om det her inne siden jeg ikke er så glad i å bli slaktet. Anonymous poster hash: 13600...dc3
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #12 Skrevet 18. juli 2016 Ser i flere tråder, har lagt merke til det en stund, at mange mødre har inne serverer lite eller ingenbsukker, kun bittelite snop, og masse grukt og grønt. Ikke halvfabrikat eller noe.... Det må være voldsomt mange sunne familier der ute. Feiler jeg da. Toro gryteretter, fjorland risengrynsgrøt har vert redningen mer enn en travel ettermiddag. Tom grandis, og spagetti, med toro spagettisaus med kjøttdeig. Mix av hjemmlaget brød, kneip, og polarbød. Men vi har også hjemmelaget mat, både kjøtt og fisk, potetball, og sekkjapåse.... Men altså, ut fra det som fremkommer her inne burde jeg nok kasta kostholdet vårt i dass...... Anonymous poster hash: 52d97...3c6 Tror du er normal. Tror også det er mange her inne som lyger på seg supersunt kosthold😆 Anonymous poster hash: ef512...6e0
QueeenBeee Skrevet 18. juli 2016 #13 Skrevet 18. juli 2016 Ser i flere tråder, har lagt merke til det en stund, at mange mødre har inne serverer lite eller ingenbsukker, kun bittelite snop, og masse grukt og grønt. Ikke halvfabrikat eller noe.... Det må være voldsomt mange sunne familier der ute. Feiler jeg da. Toro gryteretter, fjorland risengrynsgrøt har vert redningen mer enn en travel ettermiddag. Tom grandis, og spagetti, med toro spagettisaus med kjøttdeig. Mix av hjemmlaget brød, kneip, og polarbød. Men vi har også hjemmelaget mat, både kjøtt og fisk, potetball, og sekkjapåse.... Men altså, ut fra det som fremkommer her inne burde jeg nok kasta kostholdet vårt i dass...... Anonymous poster hash: 52d97...3c6 For oss og alle vi kjenner så kjenner jeg meg mer igjen i dere kosthold enn det de fleste her inne forteller om. 😊
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #14 Skrevet 21. juli 2016 Btw sekkjepåse er knallgodt. Forøvrig godt å høre fler enn meg betrakter meg som noenlunde normal..... Anonymous poster hash: 52d97...3c6
Ylva og Mathilde Skrevet 21. juli 2016 #15 Skrevet 21. juli 2016 Sålenge dere er normalvektige og ikke sliter med lite energi og mye sykdom er det vel det samme? Jeg blir tykk rundt midten av "drittmat", så jeg spiser ikke slikt. Serverer gjerne barna pasta osv da, men da spiser jeg grønnkål og makrell i tomat selv, eller noe slikt. Men det er min greie, jeg er nok over snittet opptatt av å ha en sprek kropp. Ikke noe galt i å ikke bry seg om det.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #16 Skrevet 22. juli 2016 Grønnkål og makrell i tomat.....? Det hørtes spesielt ut. Bare dette? Oppvarmet? Sammen blamdetæ. På brød? Anonymous poster hash: 52d97...3c6
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #17 Skrevet 22. juli 2016 Mulig det er litt skryt inne i bildet også😉 Samt at det virker som om mange her inne er uføretrygdede, da har man jo all verdens tid. Vi har også en god mix av kjøpt ig hjemmelaget og er egentlig fornøyd med det. Anonymous poster hash: 60e08...eef Hold your horses! Jeg er ufør fordi jeg er syk.orker knapt å lage toro middager.så vær forsiktig med hva du sier 😉 Anonymous poster hash: e7c92...3b6
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #18 Skrevet 22. juli 2016 Sålenge dere er normalvektige og ikke sliter med lite energi og mye sykdom er det vel det samme? Jeg blir tykk rundt midten av "drittmat", så jeg spiser ikke slikt. Serverer gjerne barna pasta osv da, men da spiser jeg grønnkål og makrell i tomat selv, eller noe slikt. Men det er min greie, jeg er nok over snittet opptatt av å ha en sprek kropp. Ikke noe galt i å ikke bry seg om det. WTF!?! Makrell i tomat og grønnkål?!? Høres ut som en usannsynlig motbydelig kombinasjon av matsorter. Anonymous poster hash: 37f3d...c71
Ylva og Mathilde Skrevet 22. juli 2016 #19 Skrevet 22. juli 2016 WTF!?! Makrell i tomat og grønnkål?!? Høres ut som en usannsynlig motbydelig kombinasjon av matsorter. Anonymous poster hash: 37f3d...c71 Javisst, men kroppen min elsker det. Jeg kan jo ikke spise det jeg liker, eller har lyst på, for da blir jeg feit.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #20 Skrevet 22. juli 2016 Jeg tror vi i samfunnet i dag er mer bevst på hva vi spiser. Det har også blirr "trendy". Hvis man ser på forskning, så viser dette seg mest igjen hos dem som er høyest utdannet. Så det handler kanskje om bevisstgjøring? Vi har ikke en eneste pose med Toro-produkt hjemme hos oss, og har sikkert ikke hatt det de ti siste årene. Men det er fordi vi liker ren og god mat. Ikke tar det lengre tid å lage noe fra bunnen heller. Jeg tror også det er bra for barna, iallefall så har våre barn blitt veldig flinke i matveien. Både med å lage, være nysgjerrige på nye smaker og å spise mat. Anonymous poster hash: d0e36...db9
BareEnTil Skrevet 22. juli 2016 #21 Skrevet 22. juli 2016 Bruker mye Toro eg og. Toro tandoorigryte med kyllingfilet og salat til feks. Kjempegodt! Prøver å lage mat alle liker, som er sunt og godt, uten å vere hysterisk. Kunne absolutt vert sunnere, men. Kjører grovt brød eller havregryn til frokost og kvelds, mye frukt og bær, og halvfabrikat på ein god del middager. Syns det er helt greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå