Gå til innhold

7-åringen ligger og jokker i senga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt? Jeg har sagt hun får gjøre det kun når hun er alene. Men hun har gjort dette til hun er blitt helt sår nedentil. Hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: 0d740...a9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

7åringen her i hus gjør også det, og han har gjort det i mange år. Hva kan man gjøre med det egentlig?

Anonymous poster hash: f9209...c36

Skrevet

Jeg vet ikke, synes det er synd hun blir sår av det.

Anonymous poster hash: 0d740...a9e

Skrevet

Ganske sikker på at dere gjorde dette selv som barn

Anonymous poster hash: f0de2...f79

Skrevet

Vi har ei som klatrer i stenger og trær til huden rives opp. Helt tydelig at hun onanerer, og jeg har sagt at det får hun gjøre når hun er alene. Likevel holder hun på foran oss. Hva får man gjort da, egentlig?

Anonymous poster hash: df355...151

Skrevet

Hvorfor må det gjøres noe, da? Hun eier selv sin kropp!

Anonymous poster hash: 13a10...16a

Skrevet

Har tre store jenter, og aldri vært vitne til at de har onanert. Onani er normalt, men ikke åpenlyst. Må gå an å ta en prat og si at dette er noe vi foretar i enerom, uten at det skal knyttes skam til det.

Anonymous poster hash: 3f094...644

Skrevet

Det er absolutt lov å si noe om at slikt gjør man når man er alene. Hva du kan gjøre annet enn å si det vet jeg ikke. Hun gir seg vel når det blir vondt? Hvis ikke, så ville jeg hørt med helsesøster

Skrevet

Hvorfor er det så krise om barnet så føler litt skram rundt det å onanere?

Anonymous poster hash: d18b3...632

Skrevet

Skam er aldri en følelse man skal gi barnet sitt, og i alle fall ikke når det handler om kropp. Men det er helt ok å informere vennlig om at man skal gjøre slikt når man er alene.

Anonymous poster hash: 42840...635

Skrevet

Alvorlig talt! Selvsagt er det ikke bra at det knyttes følelser av skam rundt seksualitet og egen kropp. Det er så mange forknytte ungdommer og voksne som har store problemer med å akseptere sin egen seksualitet stort sett grunnet skam! Men man kan helt klart forklare et barn at onanering gjør man når man er alene, og at det er gjennomskuelig hva de holder på med når de gnikker seg opp etter objekter i andres påsyn. I tillegg kan man fint ta en prat med ungen om at når man er blitt så sår av all plukkingen, er det best å la være i et par dager :)

Anonymous poster hash: 398b7...1e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...