Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #1 Skrevet 18. juli 2016 Jeg er så redd for å spy, da jeg skulle levere i barnehagen idag torde jeg nesten ikke gå inn, for jeg er så redd for å kaste opp! det er så mye snørr og skitne gulv i en barnehage.. går konstant med klump i magen fordi jeg er så redd for å spy.. mine barn blir tørket ganske ofte med våtservietter om de skulle være snørrete... tror kansje jeg trenger hjelp..? Anonymous poster hash: eebc4...db1
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #2 Skrevet 18. juli 2016 Hva slags barnehage er dette da hvor snørra flyter og gulvene er grisete allerede fra morgenen? Tror nok du trenger litt hjelp ja Anonymous poster hash: bcf09...e3b
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #3 Skrevet 18. juli 2016 Nøffemor, er det deg? Anonymous poster hash: f74c9...bb7
soleia Skrevet 18. juli 2016 #5 Skrevet 18. juli 2016 Long time no see.. - og slik kunne det gjerne fortsett.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #6 Skrevet 18. juli 2016 Om du kaster opp at skitne gulv og litt snørr sliter du litt om du har barnehagebarn ja Henvisning til psykolog neste..... Anonymous poster hash: 20636...4d6
Tough Shit Skrevet 18. juli 2016 #7 Skrevet 18. juli 2016 Emetophobi. Helt grusomt for de rammede. "Sug lut" og resten av merrene kan gå å legge seg nå på kveldingen i stedet for å harselere. Fryktelig fryktelig lei på dine vegne, HI. Det er ikke uten grunn at emetophobi kalles "den strørste angst".
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #8 Skrevet 18. juli 2016 Emetophobi. Helt grusomt for de rammede. "Sug lut" og resten av merrene kan gå å legge seg nå på kveldingen i stedet for å harselere. Fryktelig fryktelig lei på dine vegne, HI. Det er ikke uten grunn at emetophobi kalles "den strørste angst". Kalles den det, altså? Trodde det var angsten for å miste sine barn. Anonymous poster hash: d34fe...f0f
*Miss Marple* Skrevet 18. juli 2016 #9 Skrevet 18. juli 2016 Det var da veldig mye spyprat her i dag?
soleia Skrevet 18. juli 2016 #10 Skrevet 18. juli 2016 Emetophobi. Helt grusomt for de rammede. "Sug lut" og resten av merrene kan gå å legge seg nå på kveldingen i stedet for å harselere. Fryktelig fryktelig lei på dine vegne, HI. Det er ikke uten grunn at emetophobi kalles "den strørste angst". Då lærte eg eit nytt ord i dag og. Ein periode blei forumet spamma ned av utallige spy-innlegg dagleg, og det er difor vi "gamlingane" reagerar slik vi gjer på to innlegg om temaet i dag. Høyres trasig ut om dette er eit reellt problem for deg, HI.
nasse nøffen Skrevet 18. juli 2016 #11 Skrevet 18. juli 2016 Det høres ille ut, og det er en fobi du har, på lik linje med andre fobier. Du har helt tydelig kommet i en situasjon hvor du får denne reaksjonen ved at fobien trigger en angstreaksjon. Du girer deg så opp i ulike situasjoner at kroppen din går i forsvarsmodus. Du er redd for å kaste opp, og får den samme reasksjonen andre får i reelle farlige situasjoner. Du bør få hjelp med dette. Tenker kognitiv terapi. Snakk med din fastlege om problemene, og du vil få en henvisning. Dette vil kunne utvikle seg til sosialfobi og gi deg deg flere hinder i hverdagen, Lykke til
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #12 Skrevet 19. juli 2016 Emetophobi. Helt grusomt for de rammede. "Sug lut" og resten av merrene kan gå å legge seg nå på kveldingen i stedet for å harselere. Fryktelig fryktelig lei på dine vegne, HI. Det er ikke uten grunn at emetophobi kalles "den strørste angst". Teknisk sett er det emetofobi, med f. Den største angst?? Tror jeg kan tenke meg verre ting å ha angst for, gitt! Anonymous poster hash: dd12a...99c
sug lut Skrevet 19. juli 2016 #13 Skrevet 19. juli 2016 Emetophobi. Helt grusomt for de rammede. "Sug lut" og resten av merrene kan gå å legge seg nå på kveldingen i stedet for å harselere. Fryktelig fryktelig lei på dine vegne, HI. Det er ikke uten grunn at emetophobi kalles "den strørste angst". Det finnes en fobi for oss alle. Det gjør ikke dette mer interessant. Skal du slå om deg med latin får du lære å stave, og som flere her sier, i angstmåling er det nok hard konkurranse i toppen - spy er og blir spy.
Tingenes Herre Skrevet 19. juli 2016 #14 Skrevet 19. juli 2016 Det finnes en fobi for oss alle. Det gjør ikke dette mer interessant. Skal du slå om deg med latin får du lære å stave, og som flere her sier, i angstmåling er det nok hard konkurranse i toppen - spy er og blir spy. Å gjøre seg morsom på bekostning av folk som sliter psykisk er allikevel ikke OK.
Mamma_til_2 Skrevet 19. juli 2016 #15 Skrevet 19. juli 2016 Jeg klarer ikke forstå hva snørr og spy har ned hverandre og gjøre, syns du snørr er så ekkelt at du brekker deg eller er det det at du er redd for at snørr skal føre til spysyken? Og hvordan bhg har dere om det flyter snørr og skitt på gulvet?
Katteskinnet Skrevet 19. juli 2016 #16 Skrevet 19. juli 2016 Det finnes en fobi for oss alle. Det gjør ikke dette mer interessant. Skal du slå om deg med latin får du lære å stave, og som flere her sier, i angstmåling er det nok hard konkurranse i toppen - spy er og blir spy. Sitter du med definisjonen og svaret på hvilke fobier som et interessante og alvorlige? Å si at emetofobi "bare handler om spy" er like kunnskapsløst som å si at en spiseforstyrrelse "bare handler om mat". At at voksent menneske gjør narr av psykisk syke gir meg et gufs tilbake til en svunnen tid hvor man ikke visste bedre. Den unnskyldningen har man ikke lenger i dag.
Katteskinnet Skrevet 19. juli 2016 #17 Skrevet 19. juli 2016 Teknisk sett er det emetofobi, med f. Den største angst?? Tror jeg kan tenke meg verre ting å ha angst for, gitt! Anonymous poster hash: dd12a...99c Den kalles vel det siden det er lite forskning på emnet samtidig som det er noe som rammer svært mange og har en voldsom innvirkning på livene til den det gjelder. At du kan tenke deg verre ting betyr svært lite.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #18 Skrevet 19. juli 2016 Den kalles vel det siden det er lite forskning på emnet samtidig som det er noe som rammer svært mange og har en voldsom innvirkning på livene til den det gjelder. At du kan tenke deg verre ting betyr svært lite. Svært mange er en voldsom overdrivelse. Men det gjør nok at du føler deg mer interessant. Anonymous poster hash: 2b62f...3ff
Katteskinnet Skrevet 19. juli 2016 #19 Skrevet 19. juli 2016 Svært mange er en voldsom overdrivelse. Men det gjør nok at du føler deg mer interessant. Anonymous poster hash: 2b62f...3ff Nei, det er ikke en overdrivelse. Nå er det dessverre svært lite forskning på emnet, men en studie fra Nederland viste til resultater hvor 8% av befolkningen har emetofobi av varierende grad, noe som gjør det til en forbløffende "vanlig" fobi. Hvordan dette gjør *meg* interessant vet jeg derimot ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå