Gå til innhold

Er ikke dette litt spesielt. (mamman til stesønn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde han 1,5 uke når sommerferien begynte så vi han tre dager hos mamman sin å nå så har han vært her tre uker i strekk. Jeg har overhodet ingenting imot det, trives best med han her. Men jeg stusser jo litt på at morra ikke etterlyser han, at det lissom er greit å ikke se barnet sitt på tre uker. Jeg hadde flydd på veggen etter en uke uten ungene.

Anonymous poster hash: 89f01...443

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke rimelig normalt å være tre-fire uker i strekk hos mor eller far ila en lang sommerferie...?

Anonymous poster hash: d44bf...c36

Skrevet

Hvis han ellers bor hos mor, så ser hun ham vel rikelig resten av året?

Anonymous poster hash: 8851b...aa4

Skrevet

Hvis han ellers bor hos mor, så ser hun ham vel rikelig resten av året?

Hva slags holdning er det du har til barna dine egentlig?

Jeg ser barna så og si hver dag hele året siden jeg bor med faren deres, men jeg hadde ikke syns det var greit å vøre borte fra de i 3-4 uker i strekk likebel. Ser de rikelig resten av året...jeg er målløs.

Til hi, jo det er set merkelig at hun klarer å være borte fra barna så lenge om gangen.

Anonymous poster hash: c838d...9b2

Skrevet

Jeg ser barna så og si hver dag hele året siden jeg bor med faren deres, men jeg hadde ikke syns det var greit å vøre borte fra de i 3-4 uker i strekk likebel. Ser de rikelig resten av året...jeg er målløs.

Til hi, jo det er set merkelig at hun klarer å være borte fra barna så lenge om gangen.

Men nå er det vel ikke bare opp til mor å bestemme hvor barnet skal være når og hvor lenge? Antar at det ligger en samværsavtale til grunn her?

Om man har delt omsorg så faller det seg vel naturlig at ungen er halve sommerferien hos far og halve hos mor?

Lurer på om noen hadde stilt spørsmål ved en far som hadde "tillatt" at barna hans var hos barnas mor 3-4 uker i strekk...

Skrevet

Klipp navlestrengen.

Hvis tre uker er "uutholdelig" trenger du tilvenning før de flytter på hybel, gitt.

Og husk: du er ikke noe edlere menneske enn andre selv om du dyrker en usunn morsbinding.

Skrevet

Vi har han 50/50. Hilsen HI

Skrevet

Vi har han 50/50. Hilsen HI

"Dere" har han ikke 50-50. Faren og moren har han 50-50.

Skal moren ha han noen sammenhengende uker i sommer?

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Etterlyse han? Hva mener du mor skal gjøre - ringe og kreve å få tilbake ungen mens han har samvær med faren sin? Dukke opp på døra deres, pakke bagen hans og ta han med seg hjem? Nå vet jeg ikke hvor gammel gutten er, men jeg syns det høres ut som en normal og sunn samværsordning, jeg. Jeg skjønner ikke helt hva du mener er spesielt?

Skrevet

Klipp navlestrengen.

Hvis tre uker er "uutholdelig" trenger du tilvenning før de flytter på hybel, gitt.

Og husk: du er ikke noe edlere menneske enn andre selv om du dyrker en usunn morsbinding.

Usunn morsbinding?

Det er da ikke vanlig å være borte fra barna sine i 3 uker om gangen

Nå er ikke jeg skilt da, så jeg har barna mine hele tiden. De er selvstendige barn uten noen form for usunn morsbinding, de kan overnatte både hos besteforeldre og hos venner, men ikke i tre uker.

Første gang jeg har vært med enn 1-2 netter uten mine barn var når de dro på leirskole i 5 dager i 7.klasse på skolen

Ingenting usunt over vår morsbinding, men tre uker er lenge

Anonymous poster hash: 7e7b8...709

Skrevet

Usunn morsbinding?

Nå er ikke jeg skilt da, så jeg har barna mine hele tiden. De er selvstendige barn uten noen form for usunn morsbinding, de kan overnatte både hos besteforeldre og hos venner, men ikke i tre uker.

Første gang jeg har vært med enn 1-2 netter uten mine barn var når de dro på leirskole i 5 dager i 7.klasse på skolen

Nei, men hadde du vært skilt så hadde du kanskje tillatt barnas far å ha litt samvær med barna på sommeren han også?

Skrevet

"Dere" har han ikke 50-50. Faren og moren har han 50-50.

Skal moren ha han noen sammenhengende uker i sommer?

Jøss! Trenger du å rakke ned på at ho skrev "vi"? De bor jo sammen = de

Anonymous poster hash: 37032...ba2

Skrevet

Usunn morsbinding?

Oi.

Jo, det er usunt. En 7.klassing er 13 år...

Skrevet

Nei, men hadde du vært skilt så hadde du kanskje tillatt barnas far å ha litt samvær med barna på sommeren han også?

Selvfølgelig, men ingen av de jeg kjenner har 3-4 uker samvær i strekk.

To uker er vanlig i min omgangskrets. Søsteren min hadde f.eks ungene første uka etter skoleslutt, så hadde far i to uker, så mor i to uker, også tilbake til annenhver uke (50/50) som de pleier.

Skrevet

Selvfølgelig, men ingen av de jeg kjenner har 3-4 uker samvær i strekk.

To uker er vanlig i min omgangskrets. Søsteren min hadde f.eks ungene første uka etter skoleslutt, så hadde far i to uker, så mor i to uker, også tilbake til annenhver uke (50/50) som de pleier.

Ingen du kjenner, nei vel? Det er jo svogerforskning...

Vi har tre uker hver, hvis det passer sånn. I fjor ba faren til mine barn til og med om å ta 4 uker på rappen. Det er jo unntaket at folk kan kjingse så mye med datoene at de får ferie i toukersperioder. Syns du kvaliteten på samværet blir bedre hvis ungene har sine uker om sommeren med den aktuelle forelderen mens han/hun jobber...? Da må de jo i sommer-SFO. Mye bedre å ha ekte ferie sammen.

Skrevet

Oi.

Nei nå får du gi deg! Mine tenåringer har overnattet hos kompiser, vært med kompiser på hytta, besøkt tante alene ned buss osv og er veldig selvstendige og oppegående. De trenger ikke være borte mer enn en helg for å bli det!

Fra de begynte på ungdomsskolen har det blitt noe lengre opphold på idrettsleir, turneringer i utlandet osv.

Barneskolebarn har ikke en usunn morsbinding selv om de ikke er borte i ukevis om gangen.

Skrevet

Ingen du kjenner, nei vel? Det er jo svogerforskning...

Vi har tre uker hver, hvis det passer sånn. I fjor ba faren til mine barn til og med om å ta 4 uker på rappen. Det er jo unntaket at folk kan kjingse så mye med datoene at de får ferie i toukersperioder. Syns du kvaliteten på samværet blir bedre hvis ungene har sine uker om sommeren med den aktuelle forelderen mens han/hun jobber...? Da må de jo i sommer-SFO. Mye bedre å ha ekte ferie sammen.

Ja, selvfølgelig er det "svogerforskning". Akkurat som deg svarer jeg utfra egne erfaringer og følelser.

Fire uker hadde vært helt uaktuelt for meg, og også for barna mine som aldri har vært så lenge borte fra meg. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er feil for deg og dine barn, jeg sier det hadde vært feil for meg og mine

Skrevet

Oi.

Av ren nysgjerrighet, hvor mener du at det er naturlig å sende et barn i mer enn en uke når man bor sammen med barnets far? Vi har all slekt i samme by som vi bor i og dermed har ingen av ungene våre vært lenger borte enn max langhelger med venner. Jammen har de blitt fullt fungerende unge voksne! Man herder ikke nødvendigvis ungene ved å sende dem fra seg, altså.

Skrevet

Min på 13 år er så og si hele sommerferien hos far. Dette styrer han selv. Han bor en flytur unna far og stemor, så de ses jo ikke så ofte ellers. Jeg driver ikke å ringer han ned når han er der, eller etterlyser han. Vil han hjem så ringer han til meg. Hadde jeg ringt og etterlyst han hadde han definitivt fått dårlig samvittighet. Det vil jeg helst unngå. Det betyr ikke at jeg ikke savner han.

Før det ble slutt med meg og barnefar kunne heller ikke jeg tenke meg å være borte fra barna for lenge. Men så blir en jo vant til det etter hvert...

Skrevet

Av ren nysgjerrighet, hvor mener du at det er naturlig å sende et barn i mer enn en uke når man bor sammen med barnets far? Vi har all slekt i samme by som vi bor i og dermed har ingen av ungene våre vært lenger borte enn max langhelger med venner. Jammen har de blitt fullt fungerende unge voksne! Man herder ikke nødvendigvis ungene ved å sende dem fra seg, altså.

Har ikke noe å gjøre med å "herde".

Man forbereder dem ikke akkurat på verden med den holdningen Annie her fremviser. I sær når det kommer tydelig fram at det mer handler om hennes egne følelser, ikke om barnas eventuelle savn.

Til spørsmålet ditt: da jeg selv var barn hadde jeg fantastiske ferier hos besteforeldre, som kunne vare i ukevis. De hadde tid selv om mine foreldre jobbet. Det begynte vi med lenge før jeg begynte på skolen.

Hos min yndlingskusine var det også herlig å være, og det var ikke snakk om noen langhelg hvis man først tok turen. Reisen fra Lofoten til Moss var ikke egnet for korte opphold. Så vidt jeg husker var jeg i alle fall ikke over 8 år da vi startet med aleinebesøk hos henne.

Skrevet

Det som er spesielt er at de ikke har presisert feriesamværet i en samværsavtale. Antall uker eller samværsdøgn er ikke spesielt i dette tilfelle.

Skrevet

Har ikke noe å gjøre med å "herde".

Man forbereder dem ikke akkurat på verden med den holdningen Annie her fremviser. I sær når det kommer tydelig fram at det mer handler om hennes egne følelser, ikke om barnas eventuelle savn.

Til spørsmålet ditt: da jeg selv var barn hadde jeg fantastiske ferier hos besteforeldre, som kunne vare i ukevis. De hadde tid selv om mine foreldre jobbet. Det begynte vi med lenge før jeg begynte på skolen.

Hos min yndlingskusine var det også herlig å være, og det var ikke snakk om noen langhelg hvis man først tok turen. Reisen fra Lofoten til Moss var ikke egnet for korte opphold. Så vidt jeg husker var jeg i alle fall ikke over 8 år da vi startet med aleinebesøk hos henne.

Men når man ikke har noen å sende barna til så må man jo bare satse på de helgene de er på tur med venner osv. Mitt poeng er at det slett ikke er usunt å ikke være vant med å være borte i ukesvis. Usunn morsbinding er det ihvertfall ikke å ikke ønske det. Når man må som følge av samlivsbrudd er det selvsagt en annen sak, ungene trenger å være sammen med begge foreldrene over lenger tid.

Skrevet

Halloooo?

Vist man har 50/50 ordning skal man vel være like mye hos foreldrene i sommerferien som resten av året ?

HI's stesønn har vært 3 dager sammenhengene hos mamman sin siden ferien startet? Å det mener dere er normalt?

Hvordan får dere det til å bli 50/50?

Helt enig med deg hi, dette er litt spesielt ..

Anonymous poster hash: 1c880...307

Skrevet

Han skulle egentlig til ho etter en uke, som vanlig, men så ble det en uke til. Når den uka var omme fikk vi mld om frem til onsdag fordi Hu skulle på Liseberg i flere dager, så skulle han hjem i går, men nå er det blitt til i morgen. Han stortrives her hos oss med masse kamerater å gøy, å vi trives veldig godt med å ha han her. Men er bare mamma hjertet mitt som lurer hvorfor og hvordan. Ho bor bare tre mil unna så er ikke noe "flytte" operasjon heller.

Skrevet

Faren til sønnen min etterlyser ikke sitt barn. Kan lett gå 8 uker før jeg hører noe.

Men det er kanskje akseptert siden han er mann

Anonymous poster hash: f8aa6...e6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...