Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #1 Skrevet 18. juli 2016 Bilen var på verksted før helga for en sjekk pga vi oppdaga en merkelig lyd. De fant en alvorlig feil, og regningen vil komme på rundt 20 000!!! Vi måtte bare avbestille hele ferien:( Vi kan ikke kjøre før vi har ordnet den heller. Er så skuffa og lei meg at jeg bare vil skrike! Dere kan tenke dere hvor skuffa barna er☹️ Har prøvd i hele helga å finne en veldig billig ferie der vi ikke må ha bil. Dette er siste ferieuka mi, så det haster. Bare så ungene kan få en fin ferie! Anonymous poster hash: 8fa65...1ed
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #3 Skrevet 18. juli 2016 Hvor i landet bor dere da? Vest! Anonymous poster hash: 8fa65...1ed
Mamma_til_2 Skrevet 18. juli 2016 #4 Skrevet 18. juli 2016 Toget til Kristiansand og ta ett par dager i dyreparken.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #5 Skrevet 18. juli 2016 Båt til Danmark? Tog til et spennende sted i Norge? Bø? Oslo? Kristiansand? Nordover et sted? Spørs jo hvor i vest dere bor hva som frister mest og som ligner mest på de opprinnelige planene. Anonymous poster hash: 6d422...415
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #6 Skrevet 18. juli 2016 Toget til Kristiansand og ta ett par dager i dyreparken. Vi bor i Bergen. Det ble for dyrt med tog, buss og båt. Danmark er også altfor dyrt fra Bergen. Men takk for at dere prøver å hjelpe meg Anonymous poster hash: 8fa65...1ed
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #7 Skrevet 18. juli 2016 Samme skjedde med meg.. Regning på 23000. Jeg er alene og det blir null ferietur på oss også. Veldig surt så jeg skjønner deg godt. Jeg starter ferien min neste uke, så jeg driver å planlegger hva vi kan gjøre istedet.... Anonymous poster hash: 3dc6e...c5d
Mamma_til_2 Skrevet 18. juli 2016 #8 Skrevet 18. juli 2016 Vi bor i Bergen. Det ble for dyrt med tog, buss og båt. Danmark er også altfor dyrt fra Bergen. Men takk for at dere prøver å hjelpe meg Anonymous poster hash: 8fa65...1ed Det er ikke så dyrt med tog fra Bergen til Kristiansand, hvor mange er dere i familien?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #9 Skrevet 18. juli 2016 Det er ikke så dyrt med tog fra Bergen til Kristiansand, hvor mange er dere i familien? Ca 4000 t/r kom jeg frem til.. Anonymous poster hash: 8fa65...1ed
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #10 Skrevet 18. juli 2016 Samme skjedde her, på 2 mnd før ferien hadde vi bilutgifter på 17.000 og 10.000. Vi fant en billig hytte til leie på finn. Her er det sandstrand og barna storkoser seg heldigvis her vi var sent ute med å finne hytte til leie, men heldigvis var det noen igjen! Anonymous poster hash: a02be...d8c
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #11 Skrevet 18. juli 2016 Kjøp delen/delene dere trenger et annet sted, sjekk også hos høggern, og betal noen venner evnt venner av venner som kan å skru bil. Der kan dere spare tusenvis av kroner. Jeg har sikkert spart titusener av kroner på å gjøre det, verksteder er svindyrt! Eller bruk kredittkort hvis dere har økonomi til å sette av litt de neste mnd så det betaler seg fort. Anonymous poster hash: d4dbf...c8b
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #12 Skrevet 18. juli 2016 Ta inn på camping/hotell i Sverige og reparere bilen i Sverige. Det sparer du mange tusenlapper på. Hvis bilen klarer og kjøre over grensa da? Anonymous poster hash: 83e58...46a
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #13 Skrevet 18. juli 2016 Ta inn på camping/hotell i Sverige og reparere bilen i Sverige. Det sparer du mange tusenlapper på. Hvis bilen klarer og kjøre over grensa da? Anonymous poster hash: 83e58...46a Forstår forøvrig ikke hvorfor flere anbefaler dyreparken i kr.sand?! Det er jo svinedyrt! Billigere å dra en uke på hoppepåtur til Bulgaria enn å feriere Formo(u)e-land. Anonymous poster hash: 83e58...46a
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #14 Skrevet 18. juli 2016 Bli voksne!! Sånt skjer innimellom og da må dere ha en buffer!! Man bestiller ikke ferie hvis man har så stram økonomi at man ikke har en buffer!! Det er så mange totalt ufornuftige og umodne foreldre her.. Og hvis det er siste ferieuken har vel barna deres hatt en fin ferie til nå. Finn på noe koselig som ikke koster penger den siste uken og sørg for å ha en buffer på to tre mnd lønner minst før dere bestiller ferie igjen. Barn fortjener å ha foreldre som kan disponere penger fornuftig. Anonymous poster hash: 26b06...f21
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #15 Skrevet 18. juli 2016 Sjekk airbnb og lei et billig sted. Samme hvor, bare det er lett tilgjengelig. En ny by, om enn ikke en spennende by, er ferie for barn det! Forøvrig - null ferie her heller. Barnet mitt måtte på en viktig undersøkelse på sykehuset som vi plutselig fikk innkallelse til en uke før vi skulle reise. Dermed måtte ferien avbestilles. Kjedelig absolutt (!), men shit happens iblant. Anonymous poster hash: 36434...00d
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #16 Skrevet 18. juli 2016 Bli voksne!! Sånt skjer innimellom og da må dere ha en buffer!! Man bestiller ikke ferie hvis man har så stram økonomi at man ikke har en buffer!! Det er så mange totalt ufornuftige og umodne foreldre her.. Og hvis det er siste ferieuken har vel barna deres hatt en fin ferie til nå. Finn på noe koselig som ikke koster penger den siste uken og sørg for å ha en buffer på to tre mnd lønner minst før dere bestiller ferie igjen. Barn fortjener å ha foreldre som kan disponere penger fornuftig. Anonymous poster hash: 26b06...f21 Så fordi bufferen vår er brukt opp (ja, for det går an også!) skal ikke ungene få en ferie? Vi hadde funnet en veldig billig og bra ferie, styrt lenge med å lete etter rimelige overnattingsplasser og aktiviteter. Vi er godt voksne, men ting kan skje! Ja, vi må spare til ny buffer, men vi hadde råd til en billig ferie. Ikke døm andre, det er alltid noe du ikke vet om situasjonen til andre. Anonymous poster hash: 8fa65...1ed
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #17 Skrevet 18. juli 2016 Sjekk airbnb og lei et billig sted. Samme hvor, bare det er lett tilgjengelig. En ny by, om enn ikke en spennende by, er ferie for barn det! Forøvrig - null ferie her heller. Barnet mitt måtte på en viktig undersøkelse på sykehuset som vi plutselig fikk innkallelse til en uke før vi skulle reise. Dermed måtte ferien avbestilles. Kjedelig absolutt (!), men shit happens iblant. Anonymous poster hash: 36434...00d Det skal jeg sjekke ut. Takk! Anonymous poster hash: 8fa65...1ed
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #18 Skrevet 18. juli 2016 Ta inn på camping/hotell i Sverige og reparere bilen i Sverige. Det sparer du mange tusenlapper på. Hvis bilen klarer og kjøre over grensa da? Anonymous poster hash: 83e58...46a Bilen skulle helst ikke brukes i det hele tatt. Å kjøre til Sverige fra Bergen tar ganske mange timer. Anonymous poster hash: 8fa65...1ed
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #19 Skrevet 18. juli 2016 Bli voksne!! Sånt skjer innimellom og da må dere ha en buffer!! Man bestiller ikke ferie hvis man har så stram økonomi at man ikke har en buffer!! Det er så mange totalt ufornuftige og umodne foreldre her.. Og hvis det er siste ferieuken har vel barna deres hatt en fin ferie til nå. Finn på noe koselig som ikke koster penger den siste uken og sørg for å ha en buffer på to tre mnd lønner minst før dere bestiller ferie igjen. Barn fortjener å ha foreldre som kan disponere penger fornuftig. Anonymous poster hash: 26b06...f21 Barn fortener også å ha foreldre med empati. Jeg ser på folk som MÅ lire ut av seg sånt som du gjorde nå som forferdelig umodne og ikke minst usikre på seg selv. Jeg er ganske langt nede nå, og det hjelper ikke at du skriver et så dømmende innlegg og påstår at jeg er umoden og uansvarlig med penger uten å vite så mye som en brøkdel om meg. Selvfølgelig er jeg lei meg og skuffa etter å ha sagt til ungene hva som har skjedd, og så trøstet de lenge etterpå. De er helt knust! Og det er jeg også! Vi har vært hjemme og gått turer i nærområdet og telt ned dager til denne turen, så nei, kan ikke si de har fått en spesielt opplevelsesrik ferie. Anonymous poster hash: 8fa65...1ed
Mamma_til_2 Skrevet 18. juli 2016 #20 Skrevet 18. juli 2016 Forstår forøvrig ikke hvorfor flere anbefaler dyreparken i kr.sand?! Det er jo svinedyrt! Billigere å dra en uke på hoppepåtur til Bulgaria enn å feriere Formo(u)e-land. Anonymous poster hash: 83e58...46a Har nettopp vært der i 3 dager kostet ca 3000kr for 2 voksne og 2 barn det var med badeland alle dager. Brukte ikke mye inni parken, kjøpte noen iser og ett par kosedyr. Syns ikke det var så dyrt.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #21 Skrevet 18. juli 2016 Har nettopp vært der i 3 dager kostet ca 3000kr for 2 voksne og 2 barn det var med badeland alle dager. Brukte ikke mye inni parken, kjøpte noen iser og ett par kosedyr. Syns ikke det var så dyrt. Bare nysgjerrig siden jeg snart skal dit. Hva spiste dere hele dagene da? Du mener ikke 3000 kr inkl overnatting? Anonymous poster hash: 36434...00d
soleia Skrevet 18. juli 2016 #22 Skrevet 18. juli 2016 (endret) Ta med telt og soveposar og reis på ein liten telttur? Var stas for våre ungar, og hugsar det var moro då eg var barn. Trur ikkje det skal bli så ille vær dei neste dagane. Det går buss til Telemark, om de har råd til camping og Sommarland, men det går og an å reise til nærare campingar, feks denne i Nordfjord http://www.gloppen-camping.com/prisar.htm som de kan ta ekspressbuss til. (hyttene var ikkje så dyre her heller) Eller de kan feks gå på fjellturar og besøkje turistforeningshytter? Billigast er det å besøkje slekt og vener. Nor-way bussekspress har mange ruter rundt om. Kongeparken er og ein kjekk park, og ein kan bu på camping like ved. Endret 18. juli 2016 av soleia
soleia Skrevet 18. juli 2016 #23 Skrevet 18. juli 2016 Bare nysgjerrig siden jeg snart skal dit. Hva spiste dere hele dagene da? Du mener ikke 3000 kr inkl overnatting? Anonymous poster hash: 36434...00d Vi tek alltid med oss niste når vi dreg i parkar, for det vert dyrt om ein skal kjøpe mat og drikke heile dagen. Det er og sett opp bord og benkar ein kan sitte ved, sjølv om det ikkje er overflod av dette i Dyreparken. Rett nok kjøpte vi oss middag i Dyreparken då vi var der sist, sidan vi ikkje budde slik til at vi kunne lage sjølv.
Mamma_til_2 Skrevet 18. juli 2016 #24 Skrevet 18. juli 2016 Bare nysgjerrig siden jeg snart skal dit. Hva spiste dere hele dagene da? Du mener ikke 3000 kr inkl overnatting? Anonymous poster hash: 36434...00d Vi hadde hytte på camping i 5 netter mat spiste vi på hytta grillet til middag ellers så spiste vi god frokost før vi dro i dyreparken.
sug lut Skrevet 18. juli 2016 #25 Skrevet 18. juli 2016 Statskog hytteutleie. Hele landet, 400 pr hytte pr natt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå