Gå til innhold

NRK super - newton og pubertet program til 5-6åring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste ikke at dette fantes på super .....

La barna se eller hva??

Anonymous poster hash: 43b09...8d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Korfor ikkje. Kropp er naturlig. Like greit å Ikkje lære ungene at kropp er flaut.

Skrevet

4 åringen vår ser ofte på det. Ser infen prolem med det, er greit å lære at kropp er naturlig:)

Anonymous poster hash: 7d62b...bee

Skrevet

Programmet er vel beregnet for barn fra 8 år, men min jente var 6 da serien gikk på TV og har sett serien flere ganger nå.

Veldig greit at de ser dette mens de er nysgjerrig, men før det blir flaut. Læreren til 12-åringen min satte på et par av disse episodene i naturfagen og ungene holdt på å krepere av flauhet 😉

Jeg digger serien, veldig naturlig og flott.

Anonymous poster hash: e50f0...5df

Skrevet

Da lar jeg henne bare se :) var bare en bestefar som ble helt på styr her 😜😜😜

Skrevet

Da lar jeg henne bare se :) var bare en bestefar som ble helt på styr her 😜😜😜

Har du ikke hørt advarselen først i programmene "foreldre kan bli flaue" 😀

Det er klart bestefar blir på styr, da han var ung ble det skikkelig oppstyr av serien til Trond Viggo, den gangen synes mange det var helt vilt at han lagde sædceller av taustumper og fortalte ungene at foreldrene deres hadde kost nakne under dyna for å lage dem 😉

Skrevet

Fireåringen elsker det!

Anonymous poster hash: 077a4...a64

Skrevet

her er vi veldig åpen om slik, om barna lurer på noe med kropp osv så svarer vi, bedre og gi gode svar enn at dem skal utforske selv,  vet ikke hvor mangeganger 5åringen har sett "Line" føde hehe. og det programmet hun hadde i forkant av fødslen slo virkelig ann. er jo ikke noe skummelt. kropp er kropp. og man skal ikke være flau over den. det er jo helt naturlig.

Anonymous poster hash: 072a0...aa2
Skrevet

Dette må jeg vise 4 åringen 😃 man skal ikke undervurdere småtassa

Skrevet

Dette må jeg vise 4 åringen man skal ikke undervurdere småtassa

Veldig informativt, men en ting glemte de å fortelle.

Datteren min på 9 år vet nå alt om mensen, trodde hun. For det de ikke sa i programmet er at man får det mer enn en gang.... Hun trodde man fikk mensen når man kom i puberteten, at man blør i ca en uke, også ferdig med den saken ;)

Skrevet

Veldig informativt, men en ting glemte de å fortelle.

Datteren min på 9 år vet nå alt om mensen, trodde hun. For det de ikke sa i programmet er at man får det mer enn en gang.... Hun trodde man fikk mensen når man kom i puberteten, at man blør i ca en uke, også ferdig med den saken ;)

Åh ❤Hadde det bare vært så vel,å ha det 1 gang igjen ferdig med det 😃 syns det er flott at 9 åringen er forberedt! 👏 jeg var 10 år da jeg fikk mensen.jeg skjønte jo ingenting! Da jeg sa ifra til mamma,kasta ho bind rett i fleisen på meg og lo 😑 så jeg applauderer deg og dere som lærer barna 😃

Jenta vår på 4 år har jo sett den lille søpla kassa på jentedo, bind i skapet.og overraska meg en gang på badet 🙈 så jeg har fortalt litt alt.

Anonymous poster hash: f225e...db4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...