Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #1 Skrevet 18. juli 2016 Den siste tiden. Skal ha det nå i august, og er veldig spent. Hvordan opplevde du ks, og hvor mye vondt hadde du i tiden etterpå? Anonymous poster hash: 1ae82...2ee
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #2 Skrevet 18. juli 2016 Hadde planlagt ks på St.Olavs for 2 uker siden. Selve operasjonen gikk veldig bra. Flinke leger og anestesilege og sykepleier. Fikk en jordmor og barnepleier som fulgte meg fra jeg kom på fødeavdelingen om morgenen til vi ble sendt på barsel etter ks. På barsel fikk vi den oppfølgingen vi trengte (trengte ikke så mye). Siden det ikke er mitt første barn og jeg heller ikke skal amme så gjorde vi det meste selv og trengte ingen opplæring i stell av baby og amming/flaskemating. Eneste jeg må påpeke som var veldig dumt var at de holdt igjen morfin den første natten når det er aller verst ift smerter (synes jeg da). På observasjon sa de at jeg burde få tilbud om så mye smertestillende jeg trengte siden jeg hadde veldig vondt, også kom jeg på barsel og de nektet meg annet enn sovetablett til natten. 😣😢😲 Hadde sykt vondt. Man blir tvunget opp av sengen i løpet av første døgn men det er jo bare bra selv om det er vondt. På dagen etter ks var jeg oppe og gikk og klarte veldig mye selv. Nå etter 2 uker har jeg litt vondt noen ganger hvis jeg anstrenger meg veldig men klarer meg godt uten smertestillende 😊 Det er en del trykk på føde og barsel nå. Mens jeg var der måtte noen pasienter til og med ligge på gangen😣😣 Ønsker deg lykke til. Håper det går bra 😊😊 Anonymous poster hash: 16bd2...779
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #3 Skrevet 18. juli 2016 Tusen takk for svar! Husker fra sist fødsel at de var restriktive med smertestillende. Merkelig at man skal ha så vondt i ettertid og ikke få noe for det. Regner med det blir fullt ja. Fullt på sommeren.. Anonymous poster hash: 1ae82...2ee
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #4 Skrevet 18. juli 2016 Jeg skal også ha ks snart på st. Olavs.. Gruer meg veldig...😳 Anonymous poster hash: 9d1bf...708
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #5 Skrevet 18. juli 2016 Da er vi to, anonym. Når skal du opereres? Jeg er ikke så redd for inngrepet, mer smertene og oppfølgingen i ettertid.. Anonymous poster hash: 1ae82...2ee
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #6 Skrevet 18. juli 2016 Tok planlagt ks der for snart 7 måneder siden. Gruet meg så ille at jeg ikke visste opp ned på meg selv. Panikk var vel et dekkende ord.. Hadde en superflink finsk jordmor med inn preoperativt og under inngrepet, hun fulgte meg fram til hun gikk av vakt. Altså, hun var den beste jordmora jeg kunne fått! De på operasjon var også svært dyktige med tanke på min angst for å ta keisersnittet. De ga trygghet og forklarte underveis. I motsetning til noen lengre her oppe, så følte ikke jeg at de var restriktive med morfinen. På overvåkingen etter opr kan jeg enda huske den følelsen når jeg fikk støt med morfin...ikke noe for meg! Følte jeg ble helt boinkers... Fikk også paracet og naproxen tabletter i tillegg, og morfintabletter. Jeg fikk mer enn nok smertestillende, og jeg dro hjem ca 50 timer etter ks. De siste fire timene venta vi bare på en siste legekontroll og føllingsen. Jeg er sykepleier selv, og liker ikke å ta tabletter.. Redd det skulle gå over i morsmelka og til babyen via den. De presiserte flere ganger at det jo tross alt var et stort inngrep, og at jeg måtte ha smertestillende skulle jeg klare å prod melk, og at babyen uansett fikk i seg svææært lite melk de første dagene. Det som var morro, var at kvelden etter ks'n kom det også en utrolig flink jordmor på jobb. Siden jeg og mannen var så fornøyde så nevnte jeg for henne at hun virkelig hadde havna på rett hylle i livet, og at det også gjaldt den finske jordmora som var med under inngrepet. Snedig nok så kunne hun siste fortelle at hun hadde vært student hos hun finske når hun siste tok utdanningen Det eneste negative var ei eldre nattevakt, som sparka skoene mine under senga hver gang hun kom inn for å hjelpe. Oog hun bråkte som et j@&&@a uvær hver gang jeg måtte ringe på å hun kom inn..syntes også hun var uvøren når hun skifta på babyen min. De andre var forsiktige mens hun der ikke kunne sies å være det... Kvass når hun snakka var hun også.. Midt på natta sendte jeg en sinnamail til mannen som var hjemme med eldre barn og klaget min nød. Kjærring! Bortsett fra henne, så har jeg ingenting negativt å si om mitt ks på St. Olavs. Og jeg hadde et skikkelig fælt haste- ks på Levanger et par år tidligere til sammenligning. God mat, og greie rom. Dette var i mellomjula, så lite belegg akkurat da. Når jeg dro hjem nyttårsaften, så var det flere på vei inn, så hvordan det er med mange fødende vet jeg ikke. Anonymous poster hash: 364cb...9c1
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #7 Skrevet 18. juli 2016 Tok planlagt ks der for snart 7 måneder siden. Gruet meg så ille at jeg ikke visste opp ned på meg selv. Panikk var vel et dekkende ord.. Hadde en superflink finsk jordmor med inn preoperativt og under inngrepet, hun fulgte meg fram til hun gikk av vakt. Altså, hun var den beste jordmora jeg kunne fått! De på operasjon var også svært dyktige med tanke på min angst for å ta keisersnittet. De ga trygghet og forklarte underveis. I motsetning til noen lengre her oppe, så følte ikke jeg at de var restriktive med morfinen. På overvåkingen etter opr kan jeg enda huske den følelsen når jeg fikk støt med morfin...ikke noe for meg! Følte jeg ble helt boinkers... Fikk også paracet og naproxen tabletter i tillegg, og morfintabletter. Jeg fikk mer enn nok smertestillende, og jeg dro hjem ca 50 timer etter ks. De siste fire timene venta vi bare på en siste legekontroll og føllingsen. Jeg er sykepleier selv, og liker ikke å ta tabletter.. Redd det skulle gå over i morsmelka og til babyen via den. De presiserte flere ganger at det jo tross alt var et stort inngrep, og at jeg måtte ha smertestillende skulle jeg klare å prod melk, og at babyen uansett fikk i seg svææært lite melk de første dagene. Det som var morro, var at kvelden etter ks'n kom det også en utrolig flink jordmor på jobb. Siden jeg og mannen var så fornøyde så nevnte jeg for henne at hun virkelig hadde havna på rett hylle i livet, og at det også gjaldt den finske jordmora som var med under inngrepet. Snedig nok så kunne hun siste fortelle at hun hadde vært student hos hun finske når hun siste tok utdanningen Det eneste negative var ei eldre nattevakt, som sparka skoene mine under senga hver gang hun kom inn for å hjelpe. Oog hun bråkte som et j@&&@a uvær hver gang jeg måtte ringe på å hun kom inn..syntes også hun var uvøren når hun skifta på babyen min. De andre var forsiktige mens hun der ikke kunne sies å være det... Kvass når hun snakka var hun også.. Midt på natta sendte jeg en sinnamail til mannen som var hjemme med eldre barn og klaget min nød. Kjærring! Bortsett fra henne, så har jeg ingenting negativt å si om mitt ks på St. Olavs. Og jeg hadde et skikkelig fælt haste- ks på Levanger et par år tidligere til sammenligning. God mat, og greie rom. Dette var i mellomjula, så lite belegg akkurat da. Når jeg dro hjem nyttårsaften, så var det flere på vei inn, så hvordan det er med mange fødende vet jeg ikke. Anonymous poster hash: 364cb...9c1 og jeg hadde vondt et par uker etterpå. Tok naproxen ei uke etter inngrepet, ved behov, og paracet jevnt fordelt utover døgnet for å slippe smertetopper. Du skal lete lenge etter noen med verre redsel for å føde enn meg, likevel så var opplevelsen jeg fikk her så fin at jeg glatt hadde gått for baby nr 3! Anonymous poster hash: 364cb...9c1
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #8 Skrevet 18. juli 2016 Da er vi to, anonym. Når skal du opereres? Jeg er ikke så redd for inngrepet, mer smertene og oppfølgingen i ettertid.. Anonymous poster hash: 1ae82...2ee Andre uka på august😩 Jeg er redd for både opr og etterpå. Håper jeg kan reise hjem etter kort tid. Vet mange har lite smerter, men vet også om de med mye smerter etterpå. 😩 Er også livredd for at fødselen starter før, slik at det blir hastesnitt. Anonymous poster hash: 9d1bf...708
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #9 Skrevet 19. juli 2016 Huff, ikke godt å grue seg slik. Det er svært små sjanser for at noe skal gå galt, vi får prøve å tenke på det. Og vi slipper i hvert fall de fæle riene. Du får ha masse lykke til:) Anonymous poster hash: 1ae82...2ee
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #10 Skrevet 21. juli 2016 Huff, ikke godt å grue seg slik. Det er svært små sjanser for at noe skal gå galt, vi får prøve å tenke på det. Og vi slipper i hvert fall de fæle riene. Du får ha masse lykke til:) Anonymous poster hash: 1ae82...2ee Ja, en får bare tenke positivt. Når skal du opr da? Anonymous poster hash: 9d1bf...708
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2016 #11 Skrevet 22. juli 2016 2.august Anonymous poster hash: 1ae82...2ee
Anonym bruker Skrevet 27. august 2016 #12 Skrevet 27. august 2016 Det var fantastisk. Alt gikk som smurt. En helt syk opplevelse å ligge på opr og vips, der har du babyen på brystet😍 Frister til igjentakelse. Akkurat nå koser vi oss hjemme med verdens beste keiserbaby😍 Det var ingenting å være redd for, det var helt fantastisk. Kunne gjort det igjen i morgen!😍😍😍 Anonymous poster hash: 9d1bf...708
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå