Gå til innhold

Inspirert.. Redusert bidrag ved nytt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det at far kan søke om redusert bidrag om han får et til barn?

Anonymous poster hash: 6661d...d45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja ettersom far skal forsørge ett barn til så vil ofte fars bidragsevne svekkes ved ett nytt barn.

Anonymous poster hash: 6c218...9af

Skrevet

Ja, som nevnt flere ganger i den andre tråden så skal fars inntekt deles på flere og da blir det mindre på hver.

Sånn er det jo uansett når man får flere barn. Selv vi som er godt gift og bare har barn sammen får mindre penger til hvert barn jo flere vi får.

Anonymous poster hash: 1cf1d...d67

Skrevet

Det er hvertfall ikke alltid.. I min manns tilfelle, fikk han svar tilbake fra Nav at han har full bidragsevne.. Selv om vi har lav inntekt, han betaler for to på 8 og 13, og vi fikk et barn sammen.. Blir spennende å se når vi snart får en til..

Jeg hadde ALDRI gamblet på at far må betale mindre bidrag..

Kun min mann som har tapt på det her..

Anonymous poster hash: 65ae7...4bc

Skrevet

Det er hvertfall ikke alltid.. I min manns tilfelle, fikk han svar tilbake fra Nav at han har full bidragsevne.. Selv om vi har lav inntekt, han betaler for to på 8 og 13, og vi fikk et barn sammen.. Blir spennende å se når vi snart får en til..

Hvorfor har han tapt? Dette er penger han uansett hadde lagt i barna sine vis de bodde hos dere.

Anonymous poster hash: 020e8...fed

Skrevet

ble ikke det her i alle fall, han betaler likt

Skrevet

Tapt?

Når man velger å få fire barn men to forskjellige kvinner forstår da enhver med rimelig omløp i toppen at det blir dyrt å forsørge dem. Det kalles ikke tap, det kalles å forsørge barna sine

Anonymous poster hash: 1cf1d...d67

Skrevet

Stemmer det at far kan søke om redusert bidrag om han får et til barn? Anonymous poster hash: 6661d...d45

Han kan søke, men ikke sikkert det går noe ned. Kommer an på fars inntekt. Det kan like godt hende at bidraget går opp om den/ de første ungene er kommet i nytt alderstrinn.

Anonymous poster hash: f1f42...5fb

Skrevet

Hvorfor har han tapt? Dette er penger han uansett hadde lagt i barna sine vis de bodde hos dere.

Anonymous poster hash: 020e8...fed

Vi med fellesbarn legger ikke like mye i den daglige drifta av våre barn som den bidragspliktige broren min legger i den daglige drifta av sine barn.

Så mye penger har vi ikke, og overskudd brukes til drift av fremtidige investeringer, hans eks derimot sløser vekk hans bidrag. I mine øyne i alle fall. Jeg er veldig økonomisk, og liker mitt nøktern forbruk.

Han derimot har ikke den luksus p gå prioritere selv.

Anonymous poster hash: a0103...564

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...