Gå til innhold

Hvem har rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde nettopp en krangel med barnas far. Han lar vårt barn på mellom 1.5 og 2 klatre selv i lekestativet i hagen. Det vil si uten å være tilstede. Jeg synes ikke dette er greit, og direkte farlig. Enn hvis det mister balansen på toppen og faller ned. Far vil ikke være kjapp nok på plass for å fange det opp. I følge far har baranet fått lov å gjøre dette hele sommeren, alt har gått såå fint. Jeg kjenner jeg koker inni meg. Hva tenker dere, er jeg overhysterisk? Barnet er flink motorisk, men altså under 2 år og da må man passe på/være tilstede tenker jeg.

Anonymous poster hash: 3d18a...1b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså sånn lekestativ med husker på, klatrestativ og rutsjebane. Det er ganske høyt.

Skrevet

Jeg ville ikke latt barn på den alderen vært alene i hagen i det hele tatt? De stikker jo av på et blunk, bare man kaster et blikk på klokka? Høres ut som skummelt når så langt ned. De må gjerne få klatre og utforske, men man bør jo være der og passe på. Det er foreldres jobb.

Leit når man er uenige om slike ting:(

Anonymous poster hash: 0d549...b3c

Skrevet

Hva legger du i å være tilstede? Du må ikke lære barnet at alt er farlig, det trenger å erfare selv. Om far er i nærheten så han ser og kan komme raskt til er mye gjort.

Og så er alle barn forskjellige. Noen barn vil være helt klare for dette, andre vil ikke. Det er du og faren som kjenner barna deres, ingen her, her vil du bare få høre hvordan andre vurderer sine barn.

Skrevet

Det nøkterne svaret er at hvis barnet faller ned, så klarer man uansett ikke å fange det i luften. Så kjapp er man neppe, og det gjør neppe mindre vondt for barnet å falle på deg hvis du allikevel skulle klare det. Hvis du er så sint at du koker for dette, så er du kanskje generelt irritert på ham. 

Skrevet

Det nøkterne svaret er at hvis barnet faller ned, så klarer man uansett ikke å fange det i luften. Så kjapp er man neppe, og det gjør neppe mindre vondt for barnet å falle på deg hvis du allikevel skulle klare det. Hvis du er så sint at du koker for dette, så er du kanskje generelt irritert på ham.

Jo, hvis man står rett under eller bak barnet når det klatrer, så er det jo ikke noe problem å fange det i fallet. Eller man kan hindre det i å klatre for høyt, f eks.

Jeg synes han virker i overkant sløv, et så lite barn har jo ikke lært seg å vurdere risiko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...