Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #1 Skrevet 18. juli 2016 Vi har vært på visning og er veldig interessert i en leilighet rett utenfor Lutvann område, på Haugerud. Noen som har erfaringer fra området? miljøet? hvordan er det for forskolebarn og bo der. Ungen kommer antageligvis til å gå til skolen selv uten følge med voksne etter et par uker. Hvordan er skoleveiene? Med tanke på minoriteter på Lutvann skole? Hvordan er det? evnt. 50/50? Takk for svar! Anonymous poster hash: 7f696...609
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #2 Skrevet 18. juli 2016 Veldig stor andel innvandrere. Min nevø gikk der i 2 år. De flyttet fordi han og en til var ENESTE etnisk norske i klassen. Klasse på 24 elever. Ville virkelig tenkt meg godt om. Har ikke noe imot innvandrere, men barnet ditt vil da etter min mening få et dårligere undervisningstilbud da det er så mange nasjonaliteter i klassen at undervisningen vil ikke nå riktig "nivå". Så var det det sosiale da... Anonymous poster hash: 78649...ba6
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #3 Skrevet 18. juli 2016 Det er veldig fint å bo der, med marka rett rundt hjørnet og Lutvann som er nydelig. Barnehagene er vist ok, men jeg kan ikke si hvilken som er best dessverre. Har ingen erfaring med de selv. Hvilke leiligheter er det du er interessert i? Har hørt at høyblokkene kan være litt utfordrende, men nydelig utsikt da om du får i rette etg og mot riktig retning :-) Skoleveien er bra, mange gangstier og småveier med fortau. Det bor mange fremmedspråklige der, spesielt nær Trosterud og jeg vet at det er mange fremmedspråklige som går på Lutvann skole. Om det er et problem vet jeg ikke. Anonymous poster hash: d5df5...ad2
TinaK 1990 Skrevet 18. juli 2016 #4 Skrevet 18. juli 2016 Mange innvandrere i den bydelen. Mener å ha hørt at etnisk norske faktisk blir en "minoritet". Jeg hadde ikke flyttet dit med skolebarn
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #5 Skrevet 18. juli 2016 Takk dere. Det er en leilighet på Johan Castbergs vei. Ganske fin leilighet. Men sånn som jeg tidligere har lest og det dere skriver om så tror jeg ikke det er noe sted for oss. Anonymous poster hash: 7f696...609
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #6 Skrevet 18. juli 2016 Takk dere. Det er en leilighet på Johan Castbergs vei. Ganske fin leilighet. Men sånn som jeg tidligere har lest og det dere skriver om så tror jeg ikke det er noe sted for oss. Anonymous poster hash: 7f696...609 De "nye"? De er jo kjempefine :-) Anonymous poster hash: d5df5...ad2
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #7 Skrevet 18. juli 2016 Min venninnes datter går på den skolen og er veldig fornøyde. Ja, det er innvandrere, men det er vel stort sett en berikelse? Anonymous poster hash: c8659...56f
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #8 Skrevet 18. juli 2016 Nei, styr unna. Det negativet som er skrevet her er dessverre sant.I førsteklasse går det 1 til fire etnisk norske i hver klasse. Haugerud er en pakistansk getto med nordmenn som minoritet. Muslimer er ikke altfor interresert i å være venner med nordmenn. Pakstanerne som bor der er store familier, med tanter og onkler, søstre og brødre i leiligheter i samme området. Leilighetene i Johan castbergsvei er store og rimelige, men miljøet rundt er ikke verd det. Vi prøvde så godt vi kunne men gav opp etter 4,år og flyttet. Anonymous poster hash: fe1c2...95b
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #9 Skrevet 18. juli 2016 Nei, styr unna. Det negativet som er skrevet her er dessverre sant.I førsteklasse går det 1 til fire etnisk norske i hver klasse. Haugerud er en pakistansk getto med nordmenn som minoritet. Muslimer er ikke altfor interresert i å være venner med nordmenn. Pakstanerne som bor der er store familier, med tanter og onkler, søstre og brødre i leiligheter i samme området. Leilighetene i Johan castbergsvei er store og rimelige, men miljøet rundt er ikke verd det. Vi prøvde så godt vi kunne men gav opp etter 4,år og flyttet. Anonymous poster hash: fe1c2...95b Helt helt riktig. Min nevø opplevde det. "Ingen" var interessert eller fikk lov å leke med han på fritiden siden han ikke var muslim. Når han hadde bursdag var det ikke vits å invitere fra klassen... de har virkelig helt annen tradisjon, kultur etc. Uten barn...ja...med barn har du faktisk et ansvar. Anonymous poster hash: 78649...ba6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå