Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #1 Skrevet 18. juli 2016 Fikk min første lønning i begynnelsen av juli. Trodde de skulle trekke fra tre uker pga ferie, men fikk for hele mnd.. Prøvde å ringe lønningskontoret, men de tok viss ferie med en gang lønna var kjørt gjennom. Først tenkte jeg at det kanskje skumme være sånn? Siden jeg ikke har rukket og tene opp feriepenger og måtte ta ferie (pga stengt bedrift) skulle jeg ikke bli trukket for ferie. Nå har en stemme langt inni bakhodet mitt begynt å snakke om at jeg sikkert blir trukket for ferie i august, selv om lønna er forskuddsbetalt, dvs lønna jeg får 10.august dekker 1.august-31.august.. Noen som vet?? Anonymous poster hash: 44920...5a2
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #2 Skrevet 18. juli 2016 Rakk å jobbe en uke før ferien startet. Anonymous poster hash: 44920...5a2
Førstemann Skrevet 18. juli 2016 #3 Skrevet 18. juli 2016 De stedene jeg har jobbet har det vært juni som er måneden det trekkes ferie. I juli er det vanlig utbetaling. Dvs, jeg fikk 4 uker trekk i juni og 1 uke trekk i juli, så litt mindre enn vanlig. Dette er uavhengig av når ferien faktisk tas ut. Hvis forrige arbeidsgiver hadde trekk i juli og denne i juni, vil jeg tro du bare har kommet veldig gunstig ut av tidspunktet for jobbytte?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #4 Skrevet 18. juli 2016 De stedene jeg har jobbet har det vært juni som er måneden det trekkes ferie. I juli er det vanlig utbetaling. Dvs, jeg fikk 4 uker trekk i juni og 1 uke trekk i juli, så litt mindre enn vanlig. Dette er uavhengig av når ferien faktisk tas ut. Hvis forrige arbeidsgiver hadde trekk i juli og denne i juni, vil jeg tro du bare har kommet veldig gunstig ut av tidspunktet for jobbytte? Det hadde jo vært supert Nesten så jeg ikke tør å ringe når de kommer fra ferie i tilfelle de da kommer på de har gjort en feil! Haha Jeg vet de andre fikk feriepenger i juni. Anonymous poster hash: 44920...5a2
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #5 Skrevet 24. juli 2016 Fikk min første lønning i begynnelsen av juli. Trodde de skulle trekke fra tre uker pga ferie, men fikk for hele mnd.. Prøvde å ringe lønningskontoret, men de tok viss ferie med en gang lønna var kjørt gjennom. Først tenkte jeg at det kanskje skumme være sånn? Siden jeg ikke har rukket og tene opp feriepenger og måtte ta ferie (pga stengt bedrift) skulle jeg ikke bli trukket for ferie. Nå har en stemme langt inni bakhodet mitt begynt å snakke om at jeg sikkert blir trukket for ferie i august, selv om lønna er forskuddsbetalt, dvs lønna jeg får 10.august dekker 1.august-31.august.. Noen som vet?? Anonymous poster hash: 44920...5a2 Jeg vil tro de har gjort en feil, arbeidsgivere er stort sett ikke så gavmilde. Så jeg ville satt pengene til side. Anonymous poster hash: 1d099...7b0
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #6 Skrevet 24. juli 2016 Man får ikke lønn ved ferie om man ikke har opparbeidet feriepenger . ( juni får man ofte feriepenger , og vanlige lønninger de andre mnd uavhengig om du har ferie eller ei ) så du må nok tilbakebetale Anonymous poster hash: 8ce95...ea9
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #7 Skrevet 24. juli 2016 Man får ikke lønn ved ferie om man ikke har opparbeidet feriepenger . ( juni får man ofte feriepenger , og vanlige lønninger de andre mnd uavhengig om du har ferie eller ei ) så du må nok tilbakebetale Anonymous poster hash: 8ce95...ea9 Jeg tror lærere får det, men ellers er det nok ganske uvanlig ja. Anonymous poster hash: 653b5...245
Yellow Brick Road Skrevet 24. juli 2016 #8 Skrevet 24. juli 2016 Det er umulig for oss å vite. Enten så er du så heldig at du jobber en plass hvor de velger å betale deg i ferien, eller så ha de gjort en feil og da kommer de til å trekke deg igjen senere.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #9 Skrevet 24. juli 2016 Jeg tror lærere får det, men ellers er det nok ganske uvanlig ja. Anonymous poster hash: 653b5...245 Nei, lærere får heller ikke lønn i ferien sin. De fåt feriepenger som alle andre den delen av friperioden sin som er ferie. Resten av friperioden er jo, som vi alle nå bør vite etter utallige (og må jeg få lov å være så frekk og si kjedsommelige) tråder om emnet, avspassering. Avspassering er "lønnet fri" fordi vedkommende tidligere på året har jobbet ekstra uten å få ekstra betalt for det. Anonymous poster hash: 81d44...44e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå