Gå til innhold

Student med 40% stilling, far 100% jobb


JentatilR

Anbefalte innlegg

Håper det er noen som kan hjelpe meg, hodet går rundt over alle rettigheter, smutthull osv☺️

 

Jeg er 100% student og jobber 40-50% stilling hos en matbutikk på kveldstid og i helger. Far jobber 100% på dagtid.

Ønsker at far tar ut 100% av permisjon (siden jeg bare har ett år igjen), men kan jeg samtidig tapermisjon fra min deltidsjobb? I teorien har jo jeg da 140% stilling med både skole og jobb. Vil overhode ikke jobbe på kveldene når far skal være hjemme med den lille, og vi er helt avhengige av min lønn. Vi eier eget hus, biler osv. Vi er også ivrige sparere. Uten min inntekt på deltidsjobben, ca 10 000 i måneden går ikke hverdagen rundt! Kan evt. Far ta ut 60% permisjon og jeg 40%? Og hva med skolen da, kan jeg ta ut permisjon bare på deltidsjobben og ikke skolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil få stipend og lån utbetalt som fullt stipend i et studieår. Blir cirka 9000 i mnd. I tillegg får du lønnen din i 40 prosentstillingen utbetalt som foreldrepenger i en kortere periode, dette er den vanlige foreldrepernisjonen. Det er ingenting i veien for å motta dette og samtidig ta eksamen, det gjorde jeg. Du kan også sette ukene dine fra nav på vent, bortsett fra 9,3 før og 6 etter fødselen. Da kan du ha disse pengene og permisjonen etter at far har tatt det han skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider