Gå til innhold

Etterlyse time til CT?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er det nøyaktig på datoen 2 mnd siden jeg ble henvist til CT. Jeg skjønner at det kan ta flere mnd før man har time men jeg har blitt henvist til flere avdelinger på dette sykehuset flere ganger og alltid fått innkallelsen innen en måned. Selv om timen kan være om 6 mnd el lengre.

Så nå er jeg usikker på om det har skjedd en feil el om de bare er trege. Joda det er ferietid nå men henvisningen ble sendt i mai, før ferietiden. Hadde dere ringt og etterlyst innkallelsen? Eller er det vanlig at det kan ta noen mnd før man får innkallelse?

Anonymous poster hash: e41e0...926

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel bare å ringe? Må du spørre om råd før du ringer?

Skrevet

Hvorfor gidde å kvervulere om at jeg spør? Kunne jo hente at det er vanlig at det tar flere mnd før man får innkallelse og jeg orker ikke en sur person i andre enden av tlf pga det.

Anonymous poster hash: e41e0...926

Skrevet

Ring. Kanskje de ikke har mottatt henvisningen?

Anonymous poster hash: 5abaa...dff

Skrevet

Ring! Jeg vil tro de ikke har fått henvisningen eller at det er skjedd en feil. Sykehusene har regler de må følge, så de må gi en tilbakemelding på ev. beregnet ventetid hvis de ikke kan sette opp en time umiddelbart, og de må informere om ventelistegarantien.

Jeg får som regel et brev fra sykehuset innen 1-2 uker etter en henvisning er sendt. Ikke alltid jeg har fått en dato for undersøkelse, men der står det jeg nevnte over. Som regel får jeg satt en dato, men altså ikke alltid, og da må de opplyse at de må gi deg time innen så og så lang tid.

Jeg har opplevd at henvisninger ikke er sendt fra fastlegen selv om legen har hevdet dette (jeg har da bedt om kopi av henvisningen og dato for utsendelse - noe legen plutselig ikke kunne gi, og måtte sende ny henvisning), jeg har opplevd at sykehus har glemt å henvise meg til undersøkelse internt, jeg har opplevd at henvisning har blitt liggende uten grunn.... så mye som kan skje. Men som regel så har jeg altså fått beskjed slik de skal gi beskjed om time (ja, har vært til mye undersøkelser siste årene... ;) ).

Så ta en telefon til sykehuset eller røntgeninstituttet du er henvist til.

Anonymous poster hash: ca9c6...062

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...