Gå til innhold

Gi meg tips til rask, lettvint og sunn middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på flyttefot og må prioritere pakking. Har spist nok Grandiosa og Fjordland nå og må ha skikkelig mat. Hva er sunt, forholdsvis godt og så lettvint at det kan lages ferdig på mindre enn 20 min uten å genere masse oppvask? (Tid i ovn kan komme utenom)

Trenger desperat tips! Alt jeg pleier å lage tar lang tid...

Anonymous poster hash: 21a2b...eec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratinert blomkål (og evt andre grønnsaker)? Du kan lage sunnere hvitsaus/ostesaus ved å varme opp melk og tykne den med maizena i stedet for å smelte smør/mel til jevning. Bruk litt parmesan i sausen for mye god smak uten å bruke for mye ost.

Anonymous poster hash: 10d54...d78

Skrevet

Suppe med brød/smør? Alt i ei gryte, masse grønnsaker, buljongterning, en fløteskvett om du vil. Kjør glatt med stavmikser.

Det spiser vi ofte på travle dager. Lager ofte grønn ertesuppe (frosne erter og hvitløk), spinatsuppe (frossen eller fersk spinat), tomatsuppe (løk og tomater, ferske eller fra boks), linsesuppe, gulrotsuppe (gulrøtter, ingefær, chili) osv...

Anonymous poster hash: 43b62...3a7

Gjest Antarctica
Skrevet

Fiskegryte: filet skjæres i terninger og kokes sammen med grønnsaker som trenger lite koking, løk, purre, persille osv. Jevnes kjapt m litt fløte og spises med hurtigris.

Skrevet

Fiskeburger. Kjøp fiskekaker og stek, server i grove hamburgerbrød med ønsket dressing (feks er det godt med rømme med vårløk,salt og pepper, barna her har helst bare ketsjup) og med oppdelte grønnsaker til, feks gulrøtter, paprika og kålrot.

Anonymous poster hash: 7adea...8a5

Skrevet

Kyllingsalat med ferdiggrillet kylling.

Skrevet

Rotgrønnsaker oppkuttet i ovn og stekt, hvit fisk

Anonymous poster hash: a34f4...9b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...