Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #1 Skrevet 18. juli 2016 Vi har vært på ferie i 14 dager og kom nylig hjem. Før helgen fikk jeg en telefon fra kommunen som kunne fortelle at noen naboer anonymt hadde klaget inn at det lå søppel i haven vår, som fuglene dessverre hadde dratt utover når vi nå har vært bortreist. Dette var kun søppel liggende inntil huset vårt i haven vår, og ikke på noen andres eiendom. Vi bor i et fint og barnevennlig område, men alvorlig talt. Er det vanlig å klage til kommunen med dette som grunnlag? Nekter å tro at naboene ikke har fått med seg at vi var bortreist... Anonymous poster hash: ae6ef...a9a
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #2 Skrevet 18. juli 2016 Du tuller? Dere oppbevarer søppel i hagen og innbiller dere at det er greit? Søppel tiltrekker seg rotter, fugler, katter og rever. Selvsagt liker ikke naboene dette. Anonymous poster hash: 90269...ca8
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #3 Skrevet 18. juli 2016 Beklager, glemte å nevne at søplekassene våre står ved utgangen i haven vår. Vi oppbevarer kun søppel i søppelkassene våre, det var fra kassene fuglene hadde dratt det utover inne i vår have. Anonymous poster hash: ae6ef...a9a
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #5 Skrevet 18. juli 2016 Men har dere ikke lokk på søppelkassen? Anonymous poster hash: d495f...27c
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #6 Skrevet 18. juli 2016 Hvis fuglene har tatt søppel fra søppelkassene deres betyr det at 1) dere har ikke lagt lokket på skikkelig eller 2) kassa har vært så full at dere ikke har fått på lokket skikkelig! Det er ho rimelig spesielt at fuglene har dratt ut masse søppel fra kassene som står i utkanten av Hagen, men det har mirakuløst KUN havnet inne i deres hage...... Som en anen sa: søppel tiltrekker seg udyr og utøy. Det ønsker man ikke!! Anonymous poster hash: 2290a...327
Serepta Skrevet 18. juli 2016 #8 Skrevet 18. juli 2016 Ja, her er det naboene som har rett. Søppel kun i søppeldunken, med lokket helt nedpå. Sleng gjerne en stein på lokket også om det har en tendens til å blåse opp. Søppel tiltreker seg rotter og dritt, og disse tar ikke hensyn til tomtegrenser. Når det er sagt, hadde jeg nok som nabo heller plukket opp og løst problemet selv før kommunen ble kontaktet. Om det var et engangstilfelle ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #9 Skrevet 18. juli 2016 Her tenker jeg denne naboen har irritert seg over dere i lengre tid og at dette var dråpen. Det at søppel blir dratt utover kan skje hvem som helst egentlig. Slik været er her om dagen kan kasser fort velte. Vi har eget søppelhus til kassene våre men vi må dra kassa ned til veien dagen før tømming. Om vi hadde reist på ferie hadde vi selvsagt dratt kassa ned dagen vi dro, da kan den velte i sterk vind. Hadde dette skjedd hadde nok mine naboer ryddet for oss, såpass godt naboskap har vi her. Som jeg sa, her er det nok annen irritasjon som ligger til grunn. Anonymous poster hash: 2b39e...b41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå