Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #1 Skrevet 17. juli 2016 Vi venter tredjemann. Det er seks år siden sist, og selv om vi har vogna fra storebror (Easywalker Sky), tror jeg vi må ha en ny. Den var knirkete allerede da, og jeg var ikke fornøyd med sportsvognsdelen. Men - hvilken skal jeg velge? Jeg var på Barnas Hus, og har egentlig ikke særlig lyst til å bruke 12 000 på ny vogn... Jeg regner med å bære mye (sjal/sele), men ønsker også å ha en velfungerende vogn. Vurderer sterkt å kjøpe brukt. Men også da må jeg vite hva jeg skal lete etter på Finn. Det jeg vet jeg liker/ikke liker fra før: - hadde svintung kombivogn med førstemann, det skal jeg IKKE ha. - syntes egentlig det var bedre med tre hjul enn med fire, men det ble mer ustabilt... er løsningen to litt mindre svingbare hjul foran? Men de kan ikke være så små at det blir trøbbel på vinterføre. Det blir vinterbarn, vogna MÅ funke på vinterføre - Sportsdelen må kunne vende begge veier - sportsdelen må være slik at barnet kan sitte ordentlig - i Easywalker Sky likte barnet tydelig ikke å sitte i den, han ble dratt bakover av selene fordi ryggen ikke var skikkelig rett. Vurderer: - Stokke Trailz - men dyr, og må si jeg er usikker på den sportsvognsdelen, barnet kan ikke ligge flatt. - Emmaljunga City Cross - Bugaboo cameleon (men er vinterhjulene bra nok?) Erfaringer? Hvilke andre vogner burde jeg vurdere? Anonymous poster hash: e4652...34f
Appelsinpiken Skrevet 17. juli 2016 #2 Skrevet 17. juli 2016 Hva med å se på emmaljunga super viking? Det er den vi har vørt mest fornøyd med til nå. (3 barn og 8 vogner )
klg,2 boys now:) Skrevet 17. juli 2016 #3 Skrevet 17. juli 2016 Helt klart emaljunga.stabil og god vogn spesielt på vinterføre
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #4 Skrevet 17. juli 2016 Superfornøyd med Trailz. Fem barn, og klart beste vogn vi har hatt. Elsker at barnet kommer så høyt og sitter så godt. Anonymous poster hash: 8de9b...27f
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #5 Skrevet 17. juli 2016 Basert på de vognene du nevner, ville jeg også kikket på Cybex Priam. Anonymous poster hash: 309e7...5ff
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #6 Skrevet 18. juli 2016 Tfk med multi x bag. Barnet kan sitte imot deg til det blir 18 mnd. Anonymous poster hash: e431e...a2e
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #7 Skrevet 18. juli 2016 Emmaljunga super viking:) sittedelen kan snus, fire hjul hvor framhjulene er svingbar, ergonomisk sittedel som barnet sitter godt i allerede fra 4mnd alder, kalesje som kan trekkes godt fram slik at vognen er lun og god, maks tillatt vekt på hele 40kg slik at vognen kan brukes lenge (de fleste vognene har maksvekt på 15kg, inkl Stokke), kan velge mellom ecco og lufthjul, lang sittedel (105cm) Anonymous poster hash: a86d1...8f0
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #8 Skrevet 19. juli 2016 Vi kjøpte Trailz uten sportsvogndelen, ca 8000,- så selger vi den etter bag tiden hvis vi ikke er fornøyd. 😊 Lei av tunge vogner som Simo og Emmaljunga etter 3 barn så måtte velge noe annet denne gangen. Anonymous poster hash: 524f0...8f8
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #9 Skrevet 19. juli 2016 Vi har Stokke Trailz, og i den nederste settingen på sportsdelen ligger sønnen vår nesten helt flatt. Den har bare en liten "grop" til rumpa. Han sover i alle fall kjempegodt i den. Anonymous poster hash: 23aed...2a3
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #10 Skrevet 19. juli 2016 Vinterhjulene på bugaboo har vært bra nok her vi bor, på østlandet. Men ville sett på bugaboo Buffalo hvis jeg skulle kjøpt vogn nå. Der har de fikset det jeg ikke likte med cameleon. Anonymous poster hash: 37037...1a8
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #11 Skrevet 21. juli 2016 Jeg hadde omtrent de samme kriteriene som deg, og jeg oppdaget Britax go next. Kjøpte den nå til barn nr to, og er kjempefornøyd. Lett og god vogn med super fjæring, veldig god å trille og lett å svinge med to svingehjula framme. Har kjøpt vinterhjul i tillegg som jeg lett bytter ut framme, da blir det som en vanlig firehjulsvogn med faste hjul. Brukte de mye når det var snø i vinter. Gode lufthjul. Sportsdelen kan snus begge veier og lillegutt sitter veldig godt i den. Anbefales!! Anonymous poster hash: 8daa3...cd9
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2016 #12 Skrevet 21. juli 2016 http://www.britax.no/sportsvogner/britax-go-next/ Anonymous poster hash: 8daa3...cd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå