Gå til innhold

Hva ville dere gjort? (ang. studier)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I utgangspunktet skulle jeg i vår vært ferdig med en bachelor i økonomi og administrasjon, men pga uforutsette hendelser fikk jeg ikke tatt to eksamener og mangler da altså disse for å bli ferdig. Planen er å ta disse i løpet av høsten. 

Målet mitt er å komme inn på en master høsten 2017, og med disse to siste eksamener vil jeg oppnå et minimum karaktersnitt som trengs for å kvalifisere (litt over 3, dvs C). Poenggrensen for å komme inn på master her jeg bor er derimot på rundt 3,7 (ved sist opptak høst 2015). 

Så nå må jeg bestemme meg for om jeg skal jeg ta opp og forbedre karakterene fra bacheloren jeg har eller om jeg skal ta de emnene jeg trenger for å oppnå en bachelor i regnskap og revisjon. Siden løpene er ganske lik mangler jeg bare 3. året og rundt 65 studiepoeng for å oppnå enda en bachelor. Får jeg veldig gode karakterer på de manglende emnene kan jeg søke masteren med bakgrunn i bacheloren i regnskap og revisjon (og da ha godt nok snitt til å komme inn). Samtidig er de emnene som trekker ned snittet mitt på den andre bacheloren noe jeg skammer meg over og det hadde vært greit med bedre karakterer på det vitnemålet.. Regnskapsfagene er for øvrig noe jeg syns er kjempemorsomt, så gode nok karakterer i de tror jeg ikke er noe problem for meg å oppnå. 

Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: acb10...b9f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville tatt en bachelor til :)

Skrevet

Jeg ville ha forbedret karakterene mine. Jeg er skikkelig lei meg for at jeg fikk C på masteren min. Hadde jeg tenkt meg om ville jeg ha klaget fordi sensorene sa at oppgaven i seg selv sto til en b, men at diskusjonen trakk noe ned.

Jeg var egentlig bare overlykkelig for en C fordi jeg hadde så utrolig lite tid til å skrive oppgaven.

Men nå står jeg i en posisjon hvor jeg virkelig burde ha en B for å være kvalifisert til et doktorgradsløp, og skammer meg over en C.

Så hadde jeg kunne gjort noe om igjen, hadde jeg helt klart klagd og evt bedt om å få ta den om igjen når jeg hadde sjansen.

Anonymous poster hash: 732ff...f5d

Skrevet

Jeg ville forbedret karakterene. Med så lav snittkarakter kan du jo ikke ha lært så veldig mye av fagene. Da kommer du bare til å slite siden når du trenger kunnskapen enten i videre studier eller forhåpentlig vis i jobb siden.

Anonymous poster hash: e222c...485

Skrevet

Jeg har helt greie karakterer føler jeg selv. Stort sett er det A og B, og noen få C. Dessverre har jeg E i metodefagene ettersom jeg slet veldig med dem.. Har stort sett ikke hatt matte siden ungdomsskolen, så bl.a statistikk var ikke helt min greie. Samtidig har jeg en E og en D i to fag med ganske mange studiepoeng hvor rett og slett bare eksamen gikk dårlig. Hadde jeg tatt de opp ville jeg nok fått mye bedre karakter. Dermed trekkes snittet mitt ned mot en C. Ellers har jeg i de bedriftsøkonomiske og administrative emnene kun A og B. Har bl.a A på bacheloroppgaven min som er skrevet innenfor regnskap/økonomistyring. 

Må velge ganske raskt hva jeg vil gjøre.. Kunne muligens tenkt meg å bli autorisert revisor også. Vanskelig valg! Takker for innspill. Hi. 

Anonymous poster hash: acb10...b9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...