Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #1 Skrevet 17. juli 2016 Altså, jeg har ingenting imot utenlandske bare så det er sagt men idag ble jeg kraftig forbanna! Vi er på leos lekeland og oppholder der hvor der er en slags vulkan med rutsjebane på. Rett bak er det sofaer, stoler, bord osv, noe som også er overalt på lekeland. Uansett, her satt jeg med vogn, bag og baby mens 6åringen holdt på i vulkanen. Måtte et sekund bort å hjelpe han med sokken som hang fast i rutsjebanen. Da stod tingene selvsagt igjen i sofaen og ved bordet. Var mye ledig. Når jeg snur meg, så holder en gjeng med utenlandske på å ta vekk tingene. Kaster de bakom her og der og skal til å etablere meg. Hallo sier jeg og forklarer at her satt jeg, baby og mannen. (Mannen var ute i bilen og hentet smokk). Her hisset tre menn seg opp, damene ulte og de stod rett oppi ansiktet mitt og kjeftet, ropte så baby begynte å gråte. Heldigvis kom en ansatt tilfeldigvis forbi og ba de flytte seg. Jeg ble helt satt ut idag...! Anonymous poster hash: 10a6d...7e2
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #2 Skrevet 17. juli 2016 Hvorfor er det relevant at de er utenlandske? Jeg har opplevd mange nordmenn uten et snev av folkeskikk....senest på sydentur nå. Anonymous poster hash: c82a8...642
QueeenBeee Skrevet 17. juli 2016 #3 Skrevet 17. juli 2016 Slik oppførsel er ufint uansett hvor man kommer fra. Enkelte mennesker.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #4 Skrevet 17. juli 2016 Hvorfor er det relevant at de er utenlandske? Jeg har opplevd mange nordmenn uten et snev av folkeskikk....senest på sydentur nå. Anonymous poster hash: c82a8...642 Jeg har hatt flere slike opplevelser og uten unntak har det vært mennesker med utenlandsk opprinnelse. Men her inne kan man jo for guds skyld ikke kalle en spade for en spade hvis det er mennesker med utenlandsk opprinnelse som oppfører seg som idioter. Anonymous poster hash: aab64...7d5
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #5 Skrevet 17. juli 2016 Hvorfor ikke nevne de var det? Har blitt truet flere ganger på jobb, utelukkende pasienter av ikke vestlig opprinnelse. Har måttet tilkalle politiet flere ganger også. Tilfeldig? Neppe. Anonymous poster hash: 2d125...40b
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #6 Skrevet 17. juli 2016 Jeg har hatt flere slike opplevelser og uten unntak har det vært mennesker med utenlandsk opprinnelse. Men her inne kan man jo for guds skyld ikke kalle en spade for en spade hvis det er mennesker med utenlandsk opprinnelse som oppfører seg som idioter. Anonymous poster hash: aab64...7d5 Men... Det er jo ikke relevant! Hadde det vært nordmenn hadde det ikke vært nevnt med et ord hvor de var fra! Anonymous poster hash: 042e9...d13
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #7 Skrevet 17. juli 2016 Det var en hel flokk som kom samlet, sikkert 30 stykker. Måtte senere på dagen forsvare et barn som ble kjeftet på fordi det holdt på å rutsje på deres barn som hoppet ut i rutsjebanen. De stod bare å så på og det kunne gått skikkelig ille. Anonymous poster hash: 10a6d...7e2
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #8 Skrevet 17. juli 2016 Idioter er idioter uavhengig av hvor de ble født. Men: det er kulturforskjeller basert på hvor man har vokst opp. Det en gjennomsnittlig nordmann ville ansett som uhøflig er helt vanlig å gjøre i enkelte andre kulturer. Samtidig som nordmenn lett kan oppfattes som uhøflige i land som USA, hvor small-talk og høflighet er vanlig. Anonymous poster hash: a0a60...712
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #9 Skrevet 17. juli 2016 For noen møkkafolk! Forstår godt hvorfor du ble satt ut Hadde blitt fly forbanna sjøl. Anonymous poster hash: 4f79f...5c0
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #10 Skrevet 17. juli 2016 Var dette Leos lekeland i stavanger/Forus? Anonymous poster hash: ebefc...379
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #11 Skrevet 17. juli 2016 Det var en hel flokk som kom samlet, sikkert 30 stykker. Måtte senere på dagen forsvare et barn som ble kjeftet på fordi det holdt på å rutsje på deres barn som hoppet ut i rutsjebanen. De stod bare å så på og det kunne gått skikkelig ille. Anonymous poster hash: 10a6d...7e2 Jeg har også hatt mange lignende opplevelser med mennesker av utenlandsk opprinnelse. Tåpelig å prøve å sammenligne opplagt frekkhet og truende oppførsel med at nordmenn kan slite med de sosiale kodene/smalltalk i USA. Var blant annet vitne til en stor gjeng med et lite barn som var altfor liten for en attraksjon på en fornøyelsespark. De brukte truende og bøllete oppførsel mot den unge vakten, og dro barnet med seg mot dennes innstendige oppfordring. Da attraksjonen startet ble barnet livredd og begynte å hylskrike, og de voksne begynte å skjelle ut den unge vakten på en skikkelig truende og ufin måte, bannet og forlangte at han skulle skru av maskinen så de kom seg av. Han fikk trykket på en eller annen nødmekanisme og de kom seg av, hvorpå de strengt rett bort til den unge gutten og det så ut som om de skulle banke han opp. Han på sin side unnskyldte seg alt han var god for. Har sett mange Harry og ufine nordmenn, men de befinner seg på et heeelt annet nivå hva gjelder aggresjon, egoisme og evne til å omgåes andre mennesker. Anonymous poster hash: cccc0...836
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #12 Skrevet 17. juli 2016 Men... Det er jo ikke relevant! Hadde det vært nordmenn hadde det ikke vært nevnt med et ord hvor de var fra! Anonymous poster hash: 042e9...d13 Bah! Anonymous poster hash: 0f850...f5d
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #13 Skrevet 17. juli 2016 I denne episoden var det relevant at de var utenlandske. Anonymous poster hash: f04ff...7d5
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #14 Skrevet 17. juli 2016 Dropp rasistkortet. Opplever selv også mange flere utenlandske som " tar av" på en helt annen måte enn vestlige. Kan ikke sammenligne med nordmenn i hverken usa eller også nordmenn i mange asiatiske land hvor de er høfligere enn vi er. Mange av dem har rett og slett en måte å være på som er for truende i forhold til hva som behøves for at de skal komunisere hva de vil. Ser også at måten de håndterer barna sine ikke alltid er så hyggelig, høye stemmer, tar i armen , for ikke å glemme hvordan mange er ang bilsikring. Dette er kjennsgjerninger blant endel utlendinger fra visse land og kulturer ( ikke alle ,men noen land har høy andel med folk med sånn oppførsel) . Men skal man bo i Norge bør man være villig til å integrere seg , noe desverre endel av disse er motvillig til. Anonymous poster hash: 1da96...a40
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #15 Skrevet 17. juli 2016 Hvor de kommer fra er en høyst aktuell opplysning. Bor i et nabolag med kommunale boliger, de er bosatt med familier fra Somalia. De skriker, brøler, bråker og har ingen tilsynelatende lyst til å integrere seg. De kan finne på å gå å forsyne seg av saker som står i gården vår! Jeg blir mer og mer rasistisk jo flere mørkhudede flyktninger jeg ser og hører om. Anonymous poster hash: dabd1...afa
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #16 Skrevet 17. juli 2016 Mannen tror det var et helt asylmottak som kom idag. Aner ikke hvilken nasjonalitet, men d spiller ingen rolle. Nordmenn eller hvem som helst, jeg blir satt ut når noen oppfører seg slik! Anonymous poster hash: 10a6d...7e2
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #17 Skrevet 17. juli 2016 Uffameg... Ja, svensker kan være noen krek av og til altså Anonymous poster hash: c4e56...6fa
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #18 Skrevet 17. juli 2016 Bah! Anonymous poster hash: 0f850...f5d Bah? Du hadde ikke mer å si om den saken altså... Anonymous poster hash: 042e9...d13
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #19 Skrevet 17. juli 2016 Vell. På leos lekeland her hvor jeg bor så omtrent alle gangene så er det mer utenlandske enn norske. Og de tar seg virkelig til rette på denne plassen. Uansett hvilken dag man går eller når på døgne så er det stappa med utlendinger. Har ingenting i mot dem sånn generelt, Men når de kommer på leos, barnent og tar seg til rette som om de eide lekeland både barn og voksne så får jeg de langt oppi halsen. (Ikke hi) Men om det er sånn det også eventuelt samme lekeland så forstår jeg godt at man påpeker at det er utenlandske. Anonymous poster hash: aecb6...c30
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #20 Skrevet 18. juli 2016 Jeg har også hatt mange lignende opplevelser med mennesker av utenlandsk opprinnelse. Tåpelig å prøve å sammenligne opplagt frekkhet og truende oppførsel med at nordmenn kan slite med de sosiale kodene/smalltalk i USA. Var blant annet vitne til en stor gjeng med et lite barn som var altfor liten for en attraksjon på en fornøyelsespark. De brukte truende og bøllete oppførsel mot den unge vakten, og dro barnet med seg mot dennes innstendige oppfordring. Da attraksjonen startet ble barnet livredd og begynte å hylskrike, og de voksne begynte å skjelle ut den unge vakten på en skikkelig truende og ufin måte, bannet og forlangte at han skulle skru av maskinen så de kom seg av. Han fikk trykket på en eller annen nødmekanisme og de kom seg av, hvorpå de strengt rett bort til den unge gutten og det så ut som om de skulle banke han opp. Han på sin side unnskyldte seg alt han var god for. Har sett mange Harry og ufine nordmenn, men de befinner seg på et heeelt annet nivå hva gjelder aggresjon, egoisme og evne til å omgåes andre mennesker.Anonymous poster hash: cccc0...836 Nåja! Har akkurat vært i Disney. Et stort følge av nordmenn prøvde å "snike" seg inn på en attraksjon med et barn som åpenbart var for lite. De gikk tett i flokk med den minste i midten slik at han ikke skulle synes og passet på å gå fort igjennom da vakten var opptatt med å forklare høderestriksjonene til en annen familie. De ble oppdaget, vakten måtte løpe etter de for de latet som de ikke hørte da han ropte. Og Fy, så forbanna de ble. Barnet hadde tatt tilsvarende ride før, de hadde betalt mye for billettene sine, skulle ta bilde av vedkommende og klage osv....... Anonymous poster hash: 6d471...d6a
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #21 Skrevet 18. juli 2016 Uff, som utenlandsk dame -dog vestlig-, men mørkhudet, merker jeg at jeg blir mer og mer redd for å gå ut blant folk og treffe alle disse fordommene. Anonymous poster hash: c2ae7...d13
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #22 Skrevet 18. juli 2016 Uff, som utenlandsk dame -dog vestlig-, men mørkhudet, merker jeg at jeg blir mer og mer redd for å gå ut blant folk og treffe alle disse fordommene. Anonymous poster hash: c2ae7...d13 Er det fordommer hvis det bunner i virkelige forhold? Tror virkelig ikke folk flest forholder seg dømmende dersom en selv oppfører seg ok altså. Anonymous poster hash: cccc0...836
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #23 Skrevet 18. juli 2016 De eneste gangene jeg har opplevd slike agressive hylekor er med utenlandske folk ( midtøsten, mørkhudete osv). Kall en spade for en spade,mange av dem er frekke som fy og vant til å knipse og så serverer Norge. Anonymous poster hash: ebefc...379
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #24 Skrevet 18. juli 2016 Er det fordommer hvis det bunner i virkelige forhold? Tror virkelig ikke folk flest forholder seg dømmende dersom en selv oppfører seg ok altså. Anonymous poster hash: cccc0...836 Enig. Jeg jobber på kundesenter og har jobbet i 2 mnd, HVER gang noen innvandrere ringer kjefter de på meg fordi de mener vi tar for mye betalt. Vi tar betalt for det som er brukt, det er umulig å ta betalt for mer! Og dette har vært uten unntak. Anonymous poster hash: 03050...b87
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #25 Skrevet 18. juli 2016 Er det fordommer hvis det bunner i virkelige forhold? Tror virkelig ikke folk flest forholder seg dømmende dersom en selv oppfører seg ok altså. Anonymous poster hash: cccc0...836 Helt enig! Dette er ikke fordommer - det er reaksjoner på oppførsel. HI ble angrepet for å påpeke at de ikke var vestlige, og derfor kom flere med historier om hvordan folk de har møtt har oppført seg på samme måte. Dette går på kultur og væremåte, ikke utseende. Anonymous poster hash: 408b7...f82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå