Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #1 Skrevet 17. juli 2016 I hjemmet ditt som er dine? Tenker jeg skal kvitte meg med bøker nå som jeg skal flytte og har ikke så mye plass... Men vanskelig synes jeg! Har ca 150 stk! Anonymous poster hash: d311f...511
Gjest Hercule Poirot Skrevet 17. juli 2016 #2 Skrevet 17. juli 2016 Store mengder! Skjønner ikke hvordan jeg noen gang skal kunne klare å kvitte meg med bøker! I alle fall ikke skjønnlitteratur.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #3 Skrevet 17. juli 2016 Gjorde et grovt overslag nå - ser ut som om jeg har ca. 350 bøker, men frykter at det er 400. Noe herk når man flytter! Har planer om å kvitte meg med noen, men synes også det er vanskelig. Kvittet meg med rundt 30 for et år siden, syntes da jeg var kjempeflink, men ser jo nå at det bare var en dråpe i havet Anonymous poster hash: d5880...17f
Iiiiik Skrevet 17. juli 2016 #4 Skrevet 17. juli 2016 Aner ikke hvor mange jeg har, men det er mange. Nå kjøper jeg neste bare bøker på kindle, så det blir ikke mange nye. Vil ikke kvitte meg med de jeg har.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #5 Skrevet 17. juli 2016 Har ingen aning, men kan jo gjøre et raskt overslag... Ca 200 stykker i stua Minst 2-300 stykker i kjellerstua Kanskje 50-100 på soverommet Så kommer kasse på kasse på loftet.. Nei, jeg klarer ikke gjøre er overslag engang 😉 Anonymous poster hash: 6a8c0...a3b
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #6 Skrevet 17. juli 2016 Har kanskje 50 -70 stk. Har kvittet meg med en del det siste året. Serier tar jeg vare på, enkelt bøker gir jeg videre til venner.leser alle først Anonymous poster hash: 8ab8f...45e
Kira Skrevet 17. juli 2016 #7 Skrevet 17. juli 2016 (endret) Mange! Har to hele vegger i kjellerstuen med stappfulle bokhyller. Overdriver nok ikke hvis jeg sier minst 1000 bøker. Endel er faglitteratur, men har også bøker jeg har spart på fra jeg har ung. Som feks Frøken detektiv og Bobsy barna Elsker å kjøpe bøker på loppemarked, og kommer til å slite den dagen jeg må kvitte meg med noen av dem. Endret 17. juli 2016 av Kira
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #8 Skrevet 17. juli 2016 Har 0 bøker og skal ha 0 bøker. Anonymous poster hash: ca6f7...966
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #9 Skrevet 17. juli 2016 Det er så godt å høre! 😊 At det er flere som har masse bøker de ikke klarer å bli kvitt! Er jo ikke det værste å ha for mye av da! Mye annet som gir rot og kaos!!! Anonymous poster hash: d311f...511
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #10 Skrevet 17. juli 2016 Vi har et bibliotek. 🙊 Da vi pusset opp laget vi det. Har vel ti billy hyller fulle av bøker. Hvor mange bøker kan det bli? 5-600? Alt fra fag- til skjønnlitteratur. Vi hadde ambisjoner om å kaste men ble vel bare kastet en søppelsekk med pocket. 🙄 Anonymous poster hash: 9b77a...223
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #11 Skrevet 17. juli 2016 Vi har et bibliotek. 🙊 Da vi pusset opp laget vi det. Har vel ti billy hyller fulle av bøker. Hvor mange bøker kan det bli? 5-600? Alt fra fag- til skjønnlitteratur. Vi hadde ambisjoner om å kaste men ble vel bare kastet en søppelsekk med pocket. 🙄 Anonymous poster hash: 9b77a...223 Hvis jeg tar med alle barnebøkene fra min barndom blir det sikkert 3-400 til. Anonymous poster hash: 9b77a...223
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #12 Skrevet 17. juli 2016 Jeg tør ikke telle... Kommer ikke til å kvitte med meg noe særlig av de heller siden det er en del samlinger. Noen samler på sko, jeg samler på bøker. Anonymous poster hash: 6a051...5d1
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #13 Skrevet 17. juli 2016 Har vel rundt ti fagbøker som jeg ikke vil kvitte meg med, og 40-50 skjønnlitterære bøker. Det er de bøkene jeg nekter å gi fra meg, mens en god del bøker har jeg gikk vekk eller lånt vekk uten å ofre så mye energi på å få dem tilbake. Har ikke så stor plass her jeg bor, og bøker tar fort mye plass. Derfor låner jeg ofte bøker, og gir vekk de jeg ikke har behov for å ha. Får en del bøker gjennom jobben min, og de blir som regel gitt vekk så snart jeg har lest dem. Anonymous poster hash: fe4e6...b1e
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #14 Skrevet 17. juli 2016 Jeg tør ikke telle... Kommer ikke til å kvitte med meg noe særlig av de heller siden det er en del samlinger. Noen samler på sko, jeg samler på bøker. Anonymous poster hash: 6a051...5d1 Samme her. Nøyaktig hvor mange vet jeg ikke, men er snakk om noen tusen bøker.. Anonymous poster hash: 343f2...cdb
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #15 Skrevet 17. juli 2016 Litt usikker på hvor mange jeg har nå, 100 kanskje? Gikk over til Kindle da det vokste fort over med bøker i stua, trodde ikke jeg kom til å like Kindle men jeg elsker den <3 Der har jeg en hel haug med bøker innpå Anonymous poster hash: 4e382...9c2
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #16 Skrevet 17. juli 2016 Åh, det aner jeg ikke. Jeg har mange til å være en privatperson! Eh, oi, hmmm... 1000, kanskje? Anonymous poster hash: fedfc...570
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #17 Skrevet 17. juli 2016 Alt for mange. Vi har fylt opp hytta med bøker, loftstua der har nesten blitt et bibliotek. I tillegg har vi mye hjemme. Når mannen i tillegg er oversetter så hoper det seg opp.... Tipper mellom 12-1500 bøker. Bare sønnen vår på 5 har sikkert 150-200 bøker 😂 Anonymous poster hash: 45fd0...cc8
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #18 Skrevet 17. juli 2016 Jeg elsker bøker, og i tillegg til Kindle samler jeg på tegneserier og bøker jeg gar et spesielt forhold til vi har bokhyller overalt, og jeg syns det er kjempestas! Anonymous poster hash: 11861...24b
skjotta Skrevet 17. juli 2016 #19 Skrevet 17. juli 2016 Flere enn jeg orker å telle. Gikk over til Kindle for 8 år siden og et blikk inn på appen viser at der er nesten 1000 bøker bare der 😨
Giss Skrevet 17. juli 2016 #20 Skrevet 17. juli 2016 Jeg har to reoler i full høyde og en i halv høyde og de er alle fullstappet. I tillegg har jeg en hylle med mine gamle barnebøker og to pappkasser i boden med slike bøker jeg ikke har hylleplass til.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #21 Skrevet 17. juli 2016 Vet ikke. Det er flere tusen. Bare kategorien barnebøker flere enn 100 år omfatter rundt 300 stykker og det er jo bare et par hyller på biblioteket. Anonymous poster hash: 16e59...9f2
TPK Skrevet 17. juli 2016 #22 Skrevet 17. juli 2016 Oi, dere har mange! Jeg har max 30, og har tenkt å kvitte meg med de fleste nå. Jeg leser dem jo aldri om igjen uansett.
Appelsinpiken Skrevet 17. juli 2016 #23 Skrevet 17. juli 2016 Aner ikke. Har 4 fulle bokhyller pluss diverse kasser på loftet.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #24 Skrevet 17. juli 2016 Bøker kalles "kulturell kapital", og så fremt man også leser i bøkene, så kommer dette hele familien til gode. Litteratur er bra for lesehastighet, ordforråd, leseforståelse og allmennkunnskap, og mere til. Anonymous poster hash: d33d1...cd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå