Gå til innhold

GPS til barn? :p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det? Har ei på 5 som er ute med vennene sine her hele tiden. Vet at de alltid er i nærheten hvor det er lov, men allikevel ... En klokke eller noe? :P

Anonymous poster hash: 0e683...3a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig syns jeg overvåking av barn er etisk problematisk. Gi henne tillit, respekt og grenser så holder det i massevis!

Skrevet

https://www.gpsforbarn.no/

http://dressmykid.no/butikk/barneklokke-med-gps-sporing

Den første er dobbelt så dyr, men de har en som er vanntett. Anbefaler det hvis dere skal ha. Vår 5-åring har den fra link nr 2, og den blir lite brukt fordi hun leker med vann nesten hele tiden. :P

Anonymous poster hash: 08e23...006

Kjerringfjord er ikke vanntett, bare vannavstøtende. Gutten vår har den, men må ta den av når han bader.

Litt dumt at de reklamerer med at den er vanntett når den ikke er det.. Men en veldig presis og god klokke! 😊

Anonymous poster hash: 3641b...6d2

Skrevet

Personlig syns jeg overvåking av barn er etisk problematisk. Gi henne tillit, respekt og grenser så holder det i massevis!

Tenk hadde Madeleine hatt en sånn klokke...

Skrevet

Har selvfølgelig tillit til henne :) Hun har aldri gått steder hun ikke får lov til, og hun kommer alltid hjemom før og spør om lov før hun går andre steder enn avtalt. Stoler på henne, er bare noen dager, som idag, at jeg har katastrofetanker om at hun plutselig skal glemme seg og gå steder hun ikke får lov til eller at noen skal ta henne. Hun er veldig klar på at hun ikke får prate med fremmede da :)

Anonymous poster hash: 0e683...3a4

Skrevet

Kjerringfjord er ikke vanntett, bare vannavstøtende. Gutten vår har den, men må ta den av når han bader.

Litt dumt at de reklamerer med at den er vanntett når den ikke er det.. Men en veldig presis og god klokke!

Ah, ser de har endret det som står om vanntetthet nå, tidligere stod det vanntett ned til 5 meter.

Skrevet

Ah, ser de har endret det som står om vanntetthet nå, tidligere stod det vanntett ned til 5 meter.

Ja, vet.. Vi bestilte den da. Vi bestilte denne fordi den var vanntett, og så er den ikke det likevel 😳 Syns vi burde fått en del av pengene tilbake, jeg hadde aldri brukt 2000,- på en klokke som ikke var vanntett. Hadde heller kjøpt en billigere variant.

Skrevet

På den på dressmykid fungerer forresten ikke varslene for iphone, de som skal gi beskjed om barnet går utenfor det sikre området eller tar av klokken. De jobber visst med å forbedre appen, men det tar sin tid.

Skrevet

Tenk hadde Madeleine hatt en sånn klokke...Anonymous poster hash: 3641b...6d2

Da hadde nok den som tok henne tatt av henne klokken først...

Skrevet

Godt poeng

Anonymous poster hash: 80253...22b

Skrevet

Da hadde alarmen gått på telefonene til foreldrene

Anonymous poster hash: 64f71...f66

Skrevet

Da hadde alarmen gått på telefonene til foreldrene Anonymous poster hash: 64f71...f66

Får litt sånn type han gutten i "Jul i svingen" vibes som gikk med sykkelhjelm hele tiden og som var allergisk mot all mat for mora var livredd han skulle dø... Vi kan ikke gardere oss mot alt her i verden! Ønsker noen å kidnappe barnet ditt er sannsynligheten ganske stor for at de greier det når de har bestemt seg for det. Går alarmen og barnet ditt er 1 km unna er det likevel borte før du rekker å nå frem. Sannsynlgheten for kidnapping i Norge er forsvinnende liten forresten...

En ting er å ha en mobiltlf. der en kan ringe å si det er middag, en helt annen ting er å spore sitt eget barn. Barn har like mye rett på privatliv som meg og deg. Barn må lære seg grenser og regler for å kunne bli selvstendige individer!

Skrevet

Får litt sånn type han gutten i "Jul i svingen" vibes som gikk med sykkelhjelm hele tiden og som var allergisk mot all mat for mora var livredd han skulle dø... Vi kan ikke gardere oss mot alt her i verden! Ønsker noen å kidnappe barnet ditt er sannsynligheten ganske stor for at de greier det når de har bestemt seg for det. Går alarmen og barnet ditt er 1 km unna er det likevel borte før du rekker å nå frem. Sannsynlgheten for kidnapping i Norge er forsvinnende liten forresten...

En ting er å ha en mobiltlf. der en kan ringe å si det er middag, en helt annen ting er å spore sitt eget barn. Barn har like mye rett på privatliv som meg og deg. Barn må lære seg grenser og regler for å kunne bli selvstendige individer!

For å få det på det rene så har jeg ikke akkurat klokke på 10-åringen min!

Om 4-åringen min føler seg overvåket av meg pga klokken så er det helt ok!!

Jeg er helt enig i at barn skal lære å ta ansvar, men ellers så forandrer tidene seg.

Om han tar av seg klokken går alarmen hos meg.

Jeg bor heller ikke i Norge.

Barn har rett på privatliv til en viss grad! Jeg som mor har ansvaret for å passe på at barnet mitt har det så trygt som mulig. Når han blir 8 år får han leke i nabogata uten klokke.

Skrevet

Det er snakk om 4-5-åringer her, altså en alder der man må følge med barna uansett. De er jo ikke noe mer overvåket om man gjør det med en klokke enn med øynene.

Man skal ikke lure dem selvsagt, jeg viste klokken til sønnen min da den kom i posten og fortalte ham nøyaktig hvordan den fungerer. Han syntes det var kjempekult.

Skrevet

Det er snakk om 4-5-åringer her, altså en alder der man må følge med barna uansett. De er jo ikke noe mer overvåket om man gjør det med en klokke enn med øynene.

Man skal ikke lure dem selvsagt, jeg viste klokken til sønnen min da den kom i posten og fortalte ham nøyaktig hvordan den fungerer. Han syntes det var kjempekult.

Nettopp, du skal følge med uansett, så hva trenger du klokke til? Er det barnevakt?

Anonymous poster hash: 464e5...ceb

Skrevet

Nettopp, du skal følge med uansett, så hva trenger du klokke til? Er det barnevakt?

Jeg argumenterte ikke for at jeg trenger den, jeg argumenterte mot at den tar fra barna privatliv. Den graden av privatliv har ikke 4-5-åringer uansett.

Selvsagt trenger man den ikke. Det er mye vi kjøper i Norge i dag som vi ikke trenger.

Skrevet

Kjære vene... Hvorfor er det et problem for deg at vi ønsker å ha klokker på våres småbarn?

Skrevet

Fordi den har flere bruks områder som å ringe eller sende meldinger som feks: Nå er det middag!  Det er for meg utrolig nyttig når ungene springer inn og ut til hverandre og ungen kan ringe hjem hvis det er noe.

Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)

Tenk hadde Madeleine hatt en sånn klokke...

Jeg ser absolutt poenget ditt, men synes det blir feil å frata barsnet et privatliv fordi det er en mikroskopisk sjanse for at barnet blir kidnappet. Da synes jeg at det er bedre at barnet får en mobiltelefon.

Endret av Darwinia:-)
Skrevet

Jeg ser absolutt poenget ditt, men synes det blir feil å frata barsnet et privatliv fordi det er en mikroskopisk sjanse for at barnet blir kidnappet. Da synes jeg at det er bedre at barnet får en mobiltelefon.

Akkurat hvor mye privatliv trenger en 4-5 åring, mener du..?

Skrevet
den har vi kjøpt til vår 4 åring. Den er kjempevanskelig å stille inn, så spent når vi skal på ferie om den funker. Har prøvd den litt her hjemme og virker veldig enkel for barnet å forstå

Anonymous poster hash: 1580a...d32

Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)

Akkurat hvor mye privatliv trenger en 4-5 åring, mener du..?

Min kommentar var rettet til hun som kom med kidnapping som argument, ikke HI. Jeg tenkte først å fremst på litt eldre barn da så små barn ikke være alene ute litt tilsyn uansett. Slike klokker er ikke ment å fungere som barnevakt. Regner med at de ikke beskytter mot for eksempel trafikk.

På ferie og på plasser med mye folk er de jo smart, i tilfelle de kommer bort.

Endret av Darwinia:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...