Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #1 Skrevet 17. juli 2016 Jeg sliter veldig med PMS. Det ødelegger rett og slett halve måneden. Fra eggløsning og til mensen kommer er jeg kjempehormonell. Lei meg, deppa, tar ting ille opp. Når jeg har mensen er jeg litt irritabel, og slapp, og har ganske mye blødninger som varer lenge (8 dager i snitt). Fra mensen er over og fram til neste eggløsning er den eneste uka i måneden jeg føler meg super. Jeg gikk på p-piller i mange år og hadde ikke disse problemene. Men da jeg ville bli gravid og slutta med dem fikk jeg verken eggløsning eller mensen og etter over ett år måtte jeg få hormonell hjelp for å kunne bli gravid. Barnet nærmer seg ett år, og vi vil ikke vente alt for lenge med nestemann, men det passer ikke med en gang. Ett års tid før neste graviditet tenkte vi. Jeg er egentlig ganske glad fordi jeg har regelmessige sykluser nå, fordi det betyr jo at jeg kan bli gravid igjen. Å gå ett år med disse PMS-plagene ønsker jeg ikke, men jeg vil heller uke bruke hormonell prevensjon igjen. Å bli gravid før er heller ingen løsning. Er det noe jeg kan gjøre mot PMS annet enn p-piller? Jeg har googla og lest mye, om vitaminer blant annet. Men det hadde vært fint å høre fra noen med erfaring. Hva hjalp for dere som har slitt veldig med dette? Håper på råd! Anonymous poster hash: 242b4...c6d
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #2 Skrevet 17. juli 2016 Dytter Anonymous poster hash: 242b4...c6d
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #3 Skrevet 17. juli 2016 Akupunktur Jern Nok søvn Frisk luft Ikke sukker Vitaminer Omega-3 Meditasjon Jern er lett å gjøre noe med og har kanskje best effekt?! Det er bare ikke greit å slite med pms, jeg har aktivt prøvd å gjøre noe, og synes ting har blitt bedre.. Google og gjør det du hat tro på! Jeg har tro på at akupunktur hjelper veldig! Anonymous poster hash: a106b...eb3
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #4 Skrevet 17. juli 2016 Høydose B6-vit (pyridoksin) eller antidepressiva. Anonymous poster hash: da44e...19e
Ylva og Mathilde Skrevet 17. juli 2016 #5 Skrevet 17. juli 2016 Her hjelper det veldig å ha oversikt over syklus, og advare omgivelsene (partner) om at nå kommer noen ugreie dager. Forsøke å unngå stressende situasjoner og mas i de dagene, legge meg tidlig og legge til rette for at alt skal være enklest mulig. Tar også høye doser magnesium, kalsium og d-vitamin for sikkerhets skyld, i tilfelle det skulle hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå