Gå til innhold

Nattavvenning, hjeeeelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 9 måneder som fortsatt sluker en flaske på 200 ml i løpet av natta. Det hender til og med at hun sluker TO flasker (ikke samtidig). Nå som hun er såppas gammel skal det jo egentlig ikke være nødvendig, i tillegg er hun en god og rund baby så hun sulter ikke. Jeg har prøvd et par ganger å ikke mate henne. Da gir jeg henne smokken og hun sovner igjen. Men så våkner hun etter 20 min. Og så etter 15. Også 10. Også 5. Siste gangen sovner hun ikke igjen. Skrek i to timer før jeg ga opp og ga flaske. Da sov hun videre. 

Skal man virkelig holde ut dette her? Jeg er alenemor, så vi kan ikke akkurat bytte på for å få litt søvn heller. Hvordan gjør man dette? HJELP! 

Anonymous poster hash: 1e21b...17e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en på 9 måneder som fortsatt sluker en flaske på 200 ml i løpet av natta. Det hender til og med at hun sluker TO flasker (ikke samtidig). Nå som hun er såppas gammel skal det jo egentlig ikke være nødvendig, i tillegg er hun en god og rund baby så hun sulter ikke. Jeg har prøvd et par ganger å ikke mate henne. Da gir jeg henne smokken og hun sovner igjen. Men så våkner hun etter 20 min. Og så etter 15. Også 10. Også 5. Siste gangen sovner hun ikke igjen. Skrek i to timer før jeg ga opp og ga flaske. Da sov hun videre.

Skal man virkelig holde ut dette her? Jeg er alenemor, så vi kan ikke akkurat bytte på for å få litt søvn heller. Hvordan gjør man dette? HJELP!

Hvor lang tid bruker hun på å spise? Høres ut som det er lettest for deg å bare gi den. Her gikk det over av sel selv, plutselig sov hun hele natta :)

Anonymous poster hash: 83980...061

Skrevet

Hvor lang tid bruker hun på å spise? Høres ut som det er lettest for deg å bare gi den. Her gikk det over av sel selv, plutselig sov hun hele natta :)

Hun bruker vel ca. 5-10 min på flaska og sovner i det jeg legger henne ned i senga, så det plager egentlig ikke meg. Men jeg føler at man "skal" ha avvent nattmaten på denne alderen. Kanskje jeg gir pokker i hva andre sier, for denne avvenningen var jo helt forferdelig  :ler:

Skrevet

Hun bruker vel ca. 5-10 min på flaska og sovner i det jeg legger henne ned i senga, så det plager egentlig ikke meg. Men jeg føler at man "skal" ha avvent nattmaten på denne alderen. Kanskje jeg gir pokker i hva andre sier, for denne avvenningen var jo helt forferdelig :ler:

Stor forskjell på babyer. Gjør det som funker for dere. Du kan jo evt vente litt lenger fra du hører henne våkne til du gir flasken enn vanlig, kanskje hun en dag sovner igjen. Og kanskje lage mme (hvis det er det du gir? Eller pumpet melk?) litt tynnere enn om dagen, så blir det litt kjedelig? Men jeg synes ærlig talt du skal gjøre som du vil :) Vil du slutte helt med flaske, blir det nok noen netter med hyling, men hun kommer til å lære av det også. Du bestemmer helt selv :)

Skrevet

Gi vann?

Anonymous poster hash: 647af...328

Skrevet

Gjesp! 😴

Jeg har ei på14 mnd som ennå får pupp på natten. Har kun meg selv å takke, men regner med hun slutter før skolestart😏

Anonymous poster hash: 36d3f...eb8

Skrevet

min sluttet når han med mat når han var 6uker for da sov han rundt :) men prøv med vann :)

Skrevet

Jeg ga opp og ammet om natta til han var 16mnd,da måtte jeg kutte all amming for at han skulle sove natta gjennom.

Anonymous poster hash: 2e2db...10b

Skrevet

Jeg trodde også jeg måtte avvenne så jeg gjorde det da eldste var 8-9 mnd. Han fortsatte å våkne klokken tre-halv fire på natta og være våken i 1,5 til 2 timer helt til han var 1,5 år. Han sluttet å skrike etter flaska, men fortsatte å våkne og være våken.

De to neste barna avvente jeg ikke for å si det sånn. Mye mindre slitsom å bruke 10-15 min på å gi mat enn å ha nattevåking måned etter måned.

Andre begynte plutselig å sove rundt da hun var 11 mnd

Tredje våknet en gang hver natt til hun var nesten 15 mnd, da sov hun også rundt

Men du kan gi litt mindre, halv flaske f.eks og se hvordan det går. Eller tynnere melk, altså litt færre skjeer mme enn det skal være. Om hun godtar det kan du gi tynnere og tynnere helt til hun bare drikker vann

Anonymous poster hash: 4a2c4...e07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...