Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #1 Skrevet 16. juli 2016 Lar dere mannen gjøre alt han vil, uten å sette noe spørsmålstegn? Kan man ikke si imot noe uten å få bemerkninger som "er du morra hans?" Anonymous poster hash: b32cb...35c
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #2 Skrevet 16. juli 2016 Jeg og mannen snakker sammen og blir enige om det meste. Også om det skal kjøpes playstation eller ikke, ettersom vi har felles økonomi. Jeg er ikke mora hans, men det er mine penger også. Det går selvsagt begge veier. Anonymous poster hash: b8861...8ae
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #3 Skrevet 16. juli 2016 Komplett umulig å svare på uten at du kommer med eksempel. Anonymous poster hash: 5c69d...990
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #4 Skrevet 16. juli 2016 Det er jo her hunden er begravet. Jeg spør ikke om tillatelse, og gir heller ikke tillatelser. Vi er voksne begge to. Så det handler ikke om å alltid si ja, det handler om å ikke stå i den situasjonen der en sier ja/nei i øst og vest. Anonymous poster hash: d2678...1f5
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #5 Skrevet 16. juli 2016 Ble kommentaren min til et eget innlegg?? Festlig. Ja, jeg tror at om du styrer mannen til fingerspissene så vil han se på deg som mora si til slutt. At han bestilte seg et PS når dere i felles hadde bestemt å vente, så var det vel en taus protest. Så sendte dere den i retur. Blir du ikke litt redd for at alt smeller i trynet på deg en dag? Det virker som han sier seg enig uten å være det.. Anonymous poster hash: 5722c...775
Gjest Skrevet 16. juli 2016 #6 Skrevet 16. juli 2016 Innlegg fjernet pga dobbelpost. K. Taylor Moderator
Gjest Antarctica Skrevet 16. juli 2016 #7 Skrevet 16. juli 2016 Ble kommentaren min til et eget innlegg?? Festlig. Ja, jeg tror at om du styrer mannen til fingerspissene så vil han se på deg som mora si til slutt. At han bestilte seg et PS når dere i felles hadde bestemt å vente, så var det vel en taus protest. Så sendte dere den i retur. Blir du ikke litt redd for at alt smeller i trynet på deg en dag? Det virker som han sier seg enig uten å være det.. Anonymous poster hash: 5722c...775 Men da lyver han jo. Det er jo et valg han tar.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #8 Skrevet 16. juli 2016 Ble kommentaren min til et eget innlegg?? Festlig. Ja, jeg tror at om du styrer mannen til fingerspissene så vil han se på deg som mora si til slutt. At han bestilte seg et PS når dere i felles hadde bestemt å vente, så var det vel en taus protest. Så sendte dere den i retur. Blir du ikke litt redd for at alt smeller i trynet på deg en dag? Det virker som han sier seg enig uten å være det.. Anonymous poster hash: 5722c...775 Så menn kan lage avtaler, men bryte dem når det passer seg som en "stille protest". De trenger rett og slett ikke å forholde seg til det som er avtalt??!!! Jøss, er det sånne regler for damer også? Eller gjelder det kun menn? Anonymous poster hash: 573a0...9f5
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #9 Skrevet 16. juli 2016 Ble kommentaren min til et eget innlegg?? Festlig. Ja, jeg tror at om du styrer mannen til fingerspissene så vil han se på deg som mora si til slutt. At han bestilte seg et PS når dere i felles hadde bestemt å vente, så var det vel en taus protest. Så sendte dere den i retur. Blir du ikke litt redd for at alt smeller i trynet på deg en dag? Det virker som han sier seg enig uten å være det.. Anonymous poster hash: 5722c...775 Jeg styrer han ikke til fingerspissene nei. Men jeg setter krav til at våre felles penger nå går til familien og at størsteparten av vår tid går til å få familien AS til å gå rundt. Jeg godtar ikke at mannen skal kunne gjøre hva han vil mens jeg sitter igjen som svarteper. Dette er en periode i livet vårt, med investeringer og små barn. Jeg setter krav til at vi begge er med like mye. Noen ungkars egotripp gidder jeg ikke! Anonymous poster hash: b32cb...35c
Gjest Antarctica Skrevet 16. juli 2016 #10 Skrevet 16. juli 2016 Så menn kan lage avtaler, men bryte dem når det passer seg som en "stille protest". De trenger rett og slett ikke å forholde seg til det som er avtalt??!!! Jøss, er det sånne regler for damer også? Eller gjelder det kun menn? Anonymous poster hash: 573a0...9f5 Det er vel noe begge kjønn driver med. Kalles passiv-aggressiv atferd, og er sjelden med på å styrke et forhold... Bevisst og ubevisst sabotasje har alltid en grunn.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #11 Skrevet 16. juli 2016 Jeg er ikke mora, men kona. De fleste koner har som regel mer medbestemmelsesrett enn mødrene til voksne menn, så den bemerkningen er jo i grunn helt på bærtur... Min mann gjør stort sett som han vil, men han sjekker alltid med meg først i fall jeg har andre planer så det ikke blir kræsj. Anonymous poster hash: 7fbcd...96a
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #12 Skrevet 16. juli 2016 Jeg styrer han ikke til fingerspissene nei. Men jeg setter krav til at våre felles penger nå går til familien og at størsteparten av vår tid går til å få familien AS til å gå rundt. Jeg godtar ikke at mannen skal kunne gjøre hva han vil mens jeg sitter igjen som svarteper. Dette er en periode i livet vårt, med investeringer og små barn. Jeg setter krav til at vi begge er med like mye. Noen ungkars egotripp gidder jeg ikke! Anonymous poster hash: b32cb...35c Tenkte meg at det var det som lå til grunn, at du er redd for at han kom til å bruke tid på spilling. Kan jo starte med å være ærlig selv da.. Anonymous poster hash: 5722c...775
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #13 Skrevet 16. juli 2016 Tenkte meg at det var det som lå til grunn, at du er redd for at han kom til å bruke tid på spilling. Kan jo starte med å være ærlig selv da.. Anonymous poster hash: 5722c...775 Såklart var det med i beregningen. Anonymous poster hash: b32cb...35c
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #14 Skrevet 16. juli 2016 Tenkte meg at det var det som lå til grunn, at du er redd for at han kom til å bruke tid på spilling. Kan jo starte med å være ærlig selv da.. Anonymous poster hash: 5722c...775 Er det galt at HI ikke vil at mannen skal bruke tid på å spille dataspill i en krevende tid med nyfødt og nytt hus? Såpass bør jo mannen forstå selv...eller bør HI kanskje være mer dørmatte? Anonymous poster hash: e0cf4...74a
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #15 Skrevet 16. juli 2016 Er det galt at HI ikke vil at mannen skal bruke tid på å spille dataspill i en krevende tid med nyfødt og nytt hus? Såpass bør jo mannen forstå selv...eller bør HI kanskje være mer dørmatte? Anonymous poster hash: e0cf4...74a Så man er en dørmatte om man har litt egentid? Anonymous poster hash: 5722c...775
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #16 Skrevet 17. juli 2016 Er ikke mora hans, men jeg styrer nok litt. Hvis han skal ut og pilse spør han jo meg om det er greit. Samme hvis jeg skal bort en kveld, så spør jeg. Det er jo sånn vi samarbeider. Vi har også laget oss felles kalender, der vi skriver inn avtaler. Teamwork kaller vi det. Samarbeid i et godt og trygt forhold. Anonymous poster hash: 5d43a...e8f
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #17 Skrevet 17. juli 2016 Nei, veldig tydelig gjør han akkurat som han vil. Igår dro han plutselig på hyttetur som han sa ifra om på fredag, på min eneste frihelg denne mnd omtrent. Nå aner jeg ikke når han kommer hjem idag... I fjor kjøpte han bil til 275 k uten å ha spurt meg først om merke, pris +++. Felles økonomi. Trenger vel ikke nevne at bilen gikk til helsike nylig, burde gnidd det inn.. Anonymous poster hash: b973a...808
Gjest Antarctica Skrevet 17. juli 2016 #18 Skrevet 17. juli 2016 Hvis en mann oppfører seg som en mann trenger han jo ikke at "morra" følger med på ting. Men hvis han oppfører seg som et barn må han forvente å bli behandlet som et barn.
skjotta Skrevet 17. juli 2016 #19 Skrevet 17. juli 2016 Dette er grunnen til at vi har delvis delt økonomi. Vi bidrar til fellesskapet på lik linje og beholder og styrer selv det vi har igjen på hver vår lønningskonto.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #20 Skrevet 17. juli 2016 Dette er grunnen til at vi har delvis delt økonomi. Vi bidrar til fellesskapet på lik linje og beholder og styrer selv det vi har igjen på hver vår lønningskonto. Sånn har vi det også, det vi har igjen etter å ha betalt inn på felleskonto disponerer vi selv uten innblanding. Anonymous poster hash: d2678...1f5
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #21 Skrevet 17. juli 2016 Men hvem vil ha en mann som man må følge med og styre da? Poenget mitt var at man kan ikke behandle mannen som et barn, da forblir han et. Lykke til, HI som tobarnsmor. Anonymous poster hash: 5722c...775
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #22 Skrevet 17. juli 2016 Vi har delvis felles økonomi. Betaler 15 000,- inn på felleskonto og resten er våre egne penger. Her trengs ingen tillatelse. Om han skal ut med gutta sjekker han med meg om det passer, noe det som oftest gjør. Hender han glemmer at jeg skal bort en lørdag feks derfor sjekker han. Anonymous poster hash: 787d1...b94
Gjest Antarctica Skrevet 17. juli 2016 #23 Skrevet 17. juli 2016 Men hvem vil ha en mann som man må følge med og styre da? Poenget mitt var at man kan ikke behandle mannen som et barn, da forblir han et. Lykke til, HI som tobarnsmor. Anonymous poster hash: 5722c...775 Mener du virkelig at rekkefølgen er den veien...?
Ylva og Mathilde Skrevet 17. juli 2016 #24 Skrevet 17. juli 2016 Ja, på visse områder føler jeg meg som moren hans, men heldigvis ikke på alle. Minner meg på hva jeg skal lære sønnen min, for ikke å irritere livet av fremtidige svigerdøtre da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå