Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #51 Skrevet 18. juli 2016 Hvis du har en hånd ledig til å holde i den selen, så kunne du vel heller brukt den hånda til å holde ungen i hånda? Anonymous poster hash: be12d...714 Så du tror at ungen ville holde meg i hånda? Isåfall måtte jeg holde skikkelig, skikkelig hardt, ikke noe hyggelig det altså. Anonymous poster hash: bcdb9...691
LilleVilje Skrevet 18. juli 2016 #52 Skrevet 18. juli 2016 (endret) Vent, vent. Så dere som er motstandere av sele, mener det er bedre med vogn? Der barnet 1) er fastspent og 2) ikke kan bevege seg? Mens en sele, som gir rom for å gå selv og utforske og samtidig være trygg, det er fy-fy? Ærlig talt. Ikke alle har forsiktige barn. Og noen er tidlige med å gå; jeg har en på ett som har gått siden han var ti måneder. Nå både går og springer han, og han har ingen hemninger med hvor langt han går. Jeg kan tvangsbære ham (innebærer gråting og sprelling), niholde hånda hans hardt, hardt fast (innebærer gråting og sprelling), tjore ham fast i vogna (innebærer gråting og sprelling) eller la ham gå selv (fornøyd babling og pludring). Jeg har ikke sele, for på eldste var det aldri nødvendig, men jammen skal jeg kjøpe det når vi kommer hjem, for denne ferien har jeg savnet det! Å kunne la ham gå en meter for seg selv, og vite at han er trygg og ikke kan forsvinne i folkemengden på en flyplass eller et marked... Ja takk. Jeg fatter ikke hvorfor det er verre med sele enn med vogn, som både spenner fast og passiviserer barnet i samme slengen. Og en ettåring er det ikke bare å forklare ting heller, slik jeg kan med treåringen - som jeg "har kontroll på," slik dere liker å si det. Unger er forskjellige! Endret 18. juli 2016 av LilleVilje
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #53 Skrevet 18. juli 2016 Vent, vent. Så dere som er motstandere av sele, mener det er bedre med vogn? Der barnet 1) er fastspent og 2) ikke kan bevege seg? Mens en sele, som gir rom for å gå selv og utforske og samtidig være trygg, det er fy-fy? Ærlig talt. Ikke alle har forsiktige barn. Og noen er tidlige med å gå; jeg har en på ett som har gått siden han var ti måneder. Nå både går og springer han, og han har ingen hemninger med hvor langt han går. Jeg kan tvangsbære ham (innebærer gråting og sprelling), niholde hånda hans hardt, hardt fast (innebærer gråting og sprelling), tjore ham fast i vogna (innebærer gråting og sprelling) eller la ham gå selv (fornøyd babling og pludring). Jeg har ikke sele, for på eldste var det aldri nødvendig, men jammen skal jeg kjøpe det når vi kommer hjem, for denne ferien har jeg savnet det! Å kunne la ham gå en meter for seg selv, og vite at han er trygg og ikke kan forsvinne i folkemengden på en flyplass eller et marked... Ja takk. Jeg fatter ikke hvorfor det er verre med sele enn med vogn, som både spenner fast og passiviserer barnet i samme slengen. Og en ettåring er det ikke bare å forklare ting heller, slik jeg kan med treåringen - som jeg "har kontroll på," slik dere liker å si det. Unger er forskjellige!👏👏👏👏 Anonymous poster hash: 62fee...ed3
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #54 Skrevet 18. juli 2016 stakkars liten.... er for hunder ikke mennesker, da får dere ta med vogn Hvorfor er det bedre med vogn? Anonymous poster hash: ea6a1...56d
Appelsinpiken Skrevet 18. juli 2016 #55 Skrevet 18. juli 2016 stakkars liten.... er for hunder ikke mennesker, da får dere ta med vogn Hvorfor i alle dager skal der være bedre? Den må du utdype.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #56 Skrevet 18. juli 2016 Jeg synes det er skremmende at det er så mange som tydeligvis ikke klarer å passe på/ha kontroll på barna sine. Ja jeg veit at det er forskjell på unger (jeg har flere enn de aller fleste enn dere her inne), men hvis man ikke klarer å ha med unga ute blant folk uten å måtte ha dem løpende i bånd - ja da er det noe som har svikta et sted altså! Anonymous poster hash: be12d...714 Ja, det er det virkelig! Anonymous poster hash: 9234e...ae6
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2016 #57 Skrevet 19. juli 2016 Seriously? Jeg og min bror brukte masse sele da vi var små på 90-tallet. Vi var svært aktive barn som likte å løpe bort. Hvorfor i alle dager skal man ikke kunne ha sele på barna? Ville heller hatt sele på barnet mitt enn at det skulle bli borte i en stor folkemengde. Eller hvis barnet absolutt SKAL gå selv, og vi går i bratt terreng i fjellet el.l. Sele på barn er uansett en ekstra sikkerhet. Når jeg får barn en gang og de blir så store at de syns det er gøy å løpe sin vei, så gjett om de skal få gå i bånd! Anonymous poster hash: 0276f...2b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå