Gå til innhold

Hvordan dumper man en mann man "kun" dater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en mann i ca 4 mnd. Nå har jeg kommet til et punkt hvor jeg ikke ønsker å date noen. Han er en fantastisk mann, men jeg er bare ikke klar for et forhold akkurat nå.

Nå skriver han til meg at han har handlet noe til meg. Jeg vet enda ikke hva det er. Ønsker jo egentlig ikke at han skal kjøpe noe til/bruke penger på meg ettersom han ikke har jobb. Så, neste gang jeg skulle treffe han hadde jeg tenkt å si at jeg ikke ønsket å date han lengre, men at vi forsatt kan være venner.

Hvordan skal jeg nå gå frem? Jeg kan jo ikke date han av medlidenhet heller, men ekstra vanskelig når han kjøper gaver til meg :(

Anonymous poster hash: d6f90...a2c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo før du sier det jo bedre. Og ikke tenk på at du skylder han noe bare fordi han har kjøpt noe til deg.

Si det som det er, at du ikke er klar for noe videre dating med han.

Anonymous poster hash: 4439a...37f

Skrevet

Kun dating - sms er greit å avslutte med. Like greit å unngå å kaste bort tiden for begge parter.

Anonymous poster hash: 170ff...695

Skrevet

Jeg har datet en mann i ca 4 mnd. Nå har jeg kommet til et punkt hvor jeg ikke ønsker å date noen. Han er en fantastisk mann, men jeg er bare ikke klar for et forhold akkurat nå.

Nå skriver han til meg at han har handlet noe til meg. Jeg vet enda ikke hva det er. Ønsker jo egentlig ikke at han skal kjøpe noe til/bruke penger på meg ettersom han ikke har jobb. Så, neste gang jeg skulle treffe han hadde jeg tenkt å si at jeg ikke ønsket å date han lengre, men at vi forsatt kan være venner.

Hvordan skal jeg nå gå frem? Jeg kan jo ikke date han av medlidenhet heller, men ekstra vanskelig når han kjøper gaver til meg :(

Anonymous poster hash: d6f90...a2c

Snakk med ham og si det du tenker, at det mellom dere ikke kjennes riktig for deg. Men si for all del ikke at det er tidspunktet som passer dårlig i livet ditt.

Skrevet

Snakk med ham og si det du tenker, at det mellom dere ikke kjennes riktig for deg. Men si for all del ikke at det er tidspunktet som passer dårlig i livet ditt.

Hvorfor burde jeg ikke si at det er tidspunktet i livet mitt som er dårlig? Jeg tenker jo at han heller ville ha skjønt det hvis det var tidspunktet i livet mitt som var dårlig, og ikke at "han" var problemet?

Nja, jeg mener jo at man ikke er sammen-sammen før man er enige om det. Vi har jo truffet hverandre mange ganger i uken, trener sammen, går tur med hundene, er hos hverandre, sover over og har sex. Mener derfor at å "slå opp" via en sms ikke er helt innafor.

Anonymous poster hash: 6afab...ce2

Skrevet

Hvorfor burde jeg ikke si at det er tidspunktet i livet mitt som er dårlig? Jeg tenker jo at han heller ville ha skjønt det hvis det var tidspunktet i livet mitt som var dårlig, og ikke at "han" var problemet?Nja, jeg mener jo at man ikke er sammen-sammen før man er enige om det. Vi har jo truffet hverandre mange ganger i uken, trener sammen, går tur med hundene, er hos hverandre, sover over og har sex. Mener derfor at å "slå opp" via en sms ikke er helt innafor.  Anonymous poster hash: 6afab...ce2

Det er jo det som er å være sammen. Voksne spør ikke hverandre om man skal være kjærester.

Anonymous poster hash: e5927...ea3

Skrevet

Det er jo det som er å være sammen. Voksne spør ikke hverandre om man skal være kjærester.

Anonymous poster hash: e5927...ea3

Din tolkning i hvert fall. Jeg er ikke i et forhold før begge parter er enige om det. Og denne mannen visste veldig godt at vi ikke var sammen.

HI

Skrevet

Du forteller ham det slik som det er - du føler ikke nok til å ha et forhold med ham.

Og så glemmer du den vennegreia. Nesten ingen greier å gå fra et slikt forhold dere har hatt (uansett hvordan du/dere har definert det - dating eller "forhold") til å bare være venner, ikke ha sex, ikke ha forventninger osv.

Mannen har tydeligvis følelser for deg, da vil det være håpløst for ham å komme over deg hvis dere skal ha et vennskap videre. Hvis dere fortsetter som venner vil han trolig håpe på mer, ikke forstå at dere ikke kan være sammen fordi dere har det så godt sammen osv.

Så spar ham og deg selv - gjør det helt slutt og gjør det på en ordentlig måte.

Det der med at du ikke er klar for et forhold kan godt stemme, men det viktigste er at du ikke har riktige følelser for ham, ikke kjærestefølelser. Hadde du hatt riktige følelser for ham så hadde du gått for forholdet selv om det kanskje ikke "passet" helt nå.

Så vær ærlig med ham, du har dessverre ikke nok følelser for ham til å fortsette forholdet.

Anonymous poster hash: 2d2c3...4c5
Gjest Antarctica
Skrevet

Din tolkning i hvert fall. Jeg er ikke i et forhold før begge parter er enige om det. Og denne mannen visste veldig godt at vi ikke var sammen.

HI

Vær ærlig, og ikke ta imot noen gaver.

For noen (menn) er det veldig symbolmettet å gi gaver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...