Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #1 Skrevet 16. juli 2016 Min gutt blir straks 5 år. Vi prøver å sykle ofte men han sykler så sent at han nesten ikke klarer å holde balansen på sykkel med støttehjul. Jeg merker jeg har så liten tålmodighet og for han nekter å høre eller lære. Han vet best. Klikker snart for ingenting er hyggelig lenger. Sutring fra ende til annen Anonymous poster hash: 66b3e...fb8
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #2 Skrevet 16. juli 2016 Det er ikke så lett å bare høre etter hva andre sier når man skal lære noe. Det er en balansekunst dette med sykkel. De må selv føle på fart, og hvordan de skal sykle. Det aller beste er om han selv får ta seg tid og finne ut hvordan han gjør det. Kanskje på tide å ta av støttehjul når han er så stor... Anonymous poster hash: a8617...3b7
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #3 Skrevet 16. juli 2016 Det er ikke så lett å bare høre etter hva andre sier når man skal lære noe. Det er en balansekunst dette med sykkel. De må selv føle på fart, og hvordan de skal sykle. Det aller beste er om han selv får ta seg tid og finne ut hvordan han gjør det. Kanskje på tide å ta av støttehjul når han er så stor... Anonymous poster hash: a8617...3b7 Kan ikke ta av støttehjul når han ikke tør å sykle så han holder balansen? Hvordan mener du han da skal lære? Anonymous poster hash: 66b3e...fb8
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #4 Skrevet 16. juli 2016 Min gutt er også snart 5 og skal få løpesykkel til bursdagen. Vet det er sent (skulle fått det for lenge siden). Men det hjelper jo ikke ham at andre 5-åringer kan sykle når han ikke mestrer vanlig sykkel hverken med eller uten støttehjul. Det er jo ikke bare å ta av støttehjulene fordi han burde takle det nå når han faktisk ikke gjør det. Anonymous poster hash: 48cba...40b
Løvetanner Skrevet 16. juli 2016 #5 Skrevet 16. juli 2016 Prøv med løpesykkel, evt ta av støttehjul OG pedaler på den han har.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #6 Skrevet 16. juli 2016 Datteren min fikk sparkesykkel med to hjul, og lærte fort holde balansen på den. Når jeg fortalte at det var det samme å holde balanse på sparkesykkel og sykkel, at hun kunne sykle når hun klarte holde balansen ned begge bena på sparkesykkel så syklet hun bare avgårde 😉 Hun var 6 år da Anonymous poster hash: 83964...7bf
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #7 Skrevet 16. juli 2016 Vær med han å ta det i hans tempo. Ta av støttehjul og hold bak på setet hans. Ikke slipp da blir han utrygg. Gjør han trygg med denne øvelsen og slipp litt etter litt. Anonymous poster hash: a8617...3b7
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #8 Skrevet 16. juli 2016 Ta han med til en åpen plass uten bakker. (Skolegård el.) Du kan være politi, han kjører motorsykkel. Lek i vei. Typ "Stopp i lovens navn! Har du sertifikat?" osv. Lag ett "sertifikat" av papp. Sett en papp-bit med klype i ekene så det durer. Lag etterhvert poster med kjegler (kan bruke hva som helst til kjegler). Poenget er, lag en lek som får fokuset bort fra selve syklingen. ...og skryt selvfølgelig opp i skyene for minste fremgang og så fokuserer dere på leken igjen. 👍👍 Anonymous poster hash: 32fb6...75e
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #9 Skrevet 16. juli 2016 Begynn gjerne med balansesykkel eller ta av pedalene. Pass på at sykkelen ikke er for stor. Heller i minste laget i førsten. 👍👍 Anonymous poster hash: 32fb6...75e
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #10 Skrevet 16. juli 2016 Løpesykkel 😀 Anonymous poster hash: 44ad5...956
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå