Gå til innhold

Hvordan få bort OMO- lukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ekstrasengene vår har stått hos svigermor i to år mens vi pusset opp. Hentet den nå og hele overmadrassen lukter sterkt vaskemiddel, OMO. Hvordan får jeg bort lukten? Har vasket trekket, men det lukter fremdeles. Selve madrassen lukter også. Er allergisk og bruker kun Neutral selv.

Er det noen måte jeg kan redde madrassen på? Vil lukten gå bort av seg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vaske trekket med litt eddik :) Gjør det ofte selv med klær som blir vasket med parfymerte vaskemidler og skyllemidler av snille bestemødre

Anonymous poster hash: df86a...fef

Skrevet

Om du får allergisk reaksjon og du ikke får renset bort vaskemiddelet så må du vel få deg en ny?

Anonymous poster hash: 28a63...62e

Skrevet

Om du får allergisk reaksjon og du ikke får renset bort vaskemiddelet så må du vel få deg en ny?

Det er bare en gjesteseng i kjelleren, så jeg skal ikke bruke den, men luften ligger jo i rommet. Så det blir fort til at jeg nyser en del.

Anonymous poster hash: 02329...c3e

Skrevet

Vaske trekket med litt eddik :) Gjør det ofte selv med klær som blir vasket med parfymerte vaskemidler og skyllemidler av snille bestemødre

Anonymous poster hash: df86a...fef

Takk. Ja tenkte på eddik. Hvor mye bruker jeg?

Skrevet

OMOlukt 😍

Anonymous poster hash: 14a9d...7a5

Skrevet

Men får eddik bare bort lukten eller får det vekk vaskemiddelet også? Er vel ikke luften som gir allergi xD

Skrevet

Men får eddik bare bort lukten eller får det vekk vaskemiddelet også? Er vel ikke luften som gir allergi xD

Med klær så går vaskemiddelet bort etter noen ganger, for ungene har en del arveklær som ikke plager meg lenger. Så regner med at det er det samme med madrassen, men jeg pleier jo ikke å vaske den så ofte.

Anonymous poster hash: 02329...c3e

Skrevet

2 dl per liter eddik 35 %. Legges i bløt 24 timer. Vask så i vaskemaskin med parfymefritt vaskemiddel. Vips så er parfymen vekk 😊

Anonymous poster hash: ec20b...ada

Skrevet

2 dl per liter eddik 35 %. Legges i bløt 24 timer. Vask så i vaskemaskin med parfymefritt vaskemiddel. Vips så er parfymen vekk 😊

Anonymous poster hash: ec20b...ada

Takk 👏👏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...