Gå til innhold

Tar du opp absolutt alt som irriterer deg i forholdet deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller velger du å velge dine kamper? Plager disse tingene deg i bakhodet? Vet ikke hva som er best for forholdet- ta opp alt av småting som irriterer og sårer eller la noe gå for fredens skyld...

Anonymous poster hash: d4800...7a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vårt forhold er nytt så vi er vel i vår rosa boble enda.

Men, er det ting som sårer så hadde jeg tatt det opp. Smårusk hadde jeg oversett.

Anonymous poster hash: 7f08a...b24

Skrevet

Jeg velger mine kamper, men ja, jeg sliter med å la ting ligge. Forholdet går ikke supert for å si det sånn..

Anonymous poster hash: f5e67...d4e

Skrevet

Som regel, men aldri i situasjonen. Da svelger vi kameler og tar det opp når vi feks setter oss i sofaen for kvelden. Vi prater sammen og krangler sjeldent. Hvis vi krangler er det kun det vi krangler om vi tar opp, og prater (høylytt) om det etter at selve situasjonen har lagt seg, og mannen kommer tilbake fra tur ned bikkja, som han pleier å tablå tur når han er sur.

Anonymous poster hash: 44bd8...af4

Skrevet

Nytt forhold. Men velger mine kamper.

Anonymous poster hash: 68d33...7e8

Skrevet

I mine yngre dager gjorde jeg det i større grad. Nå er jeg eldre og gjør ikke det lenger. Lar småting fare og prøver heller å skille mellom hva som er viktig og hva jeg kan leve med.

Anonymous poster hash: 0c4a2...161

Skrevet

I mine yngre dager gjorde jeg det i større grad. Nå er jeg eldre og gjør ikke det lenger. Lar småting fare og prøver heller å skille mellom hva som er viktig og hva jeg kan leve med.

Føler du forholdet er bedre nå? Jeg er av typen som må diskutere alt jeg blir såret av. Det ender som regel bare i mer konflinkter. Vanskelig. Hi

Skrevet

Jeg irriterer meg ikke like mye over alt lenger, men for min del er det bedre å si det med en gang, hvis ikke så klikker jeg npr den berømmelige dråpen kommer 😉

Skrevet

Føler du forholdet er bedre nå? Jeg er av typen som må diskutere alt jeg blir såret av. Det ender som regel bare i mer konflinkter. Vanskelig. Hi

Det viktigste er jo at mannen lytter og forsøker å finne en løsning på det jeg tar opp. Ingen liker å bli bombardert med masse "feil" hele tiden, så hvis det blir for mye orker han til slutt ikke å gjøre noe med det.

Jeg måtte bare innse at forholdet aldri ville bli "perfekt" sånn som jeg trodde i mine yngre år, men at mannen jeg hadde funnet faktisk var veldig bra allikevel. Mannen min tar ikke opp noe særlig, men jeg måtte allikevel innse at jeg også hadde mine feil, selv om han ikke påpeker det.

Det høres slitsomt ut dersom du hele tiden har noe å ta opp. Jeg vet ikke hva slags ting dette er, om det er viktige ting eller bagateller. Men jeg er blitt veldig bevisst på å ikke dvele for lenge ved småting, men heller komme meg videre.

Skrevet

Føler du forholdet er bedre nå? Jeg er av typen som må diskutere alt jeg blir såret av. Det ender som regel bare i mer konflinkter. Vanskelig. HiAnonymous poster hash: d4800...7a8

Ville du likt det om han kommenterte alle små ting ved deg som irriterer han? Eller tror du at du ikke gjør noe irriterende?

Nei jeg tar ikke opp alt og hadde nok blitt irritert om han skulle kommentert alt ved meg.

Tar opp det som er viktigst og lar det andre være. Vært sammen i 16 år og har et godt ekteskap.

Anonymous poster hash: eda3c...d9d

Skrevet

Ville du likt det om han kommenterte alle små ting ved deg som irriterer han? Eller tror du at du ikke gjør noe irriterende?

Nei jeg tar ikke opp alt og hadde nok blitt irritert om han skulle kommentert alt ved meg.

Tar opp det som er viktigst og lar det andre være. Vært sammen i 16 år og har et godt ekteskap.

Det er det som irriterer meg mest ser du. Hans småpirking på meg og at han hele tiden skal vite best 😁 Hi

Skrevet

Det er det som irriterer meg mest ser du. Hans småpirking på meg og at han hele tiden skal vite best HiAnonymous poster hash: d4800...7a8

ja det er irriterende. Så om du vil fortsette med han kan det kanskje hjelpe å gjengjelde en uke og se hva han syns om det. Kan hende han da får en vekker eller kanskje dere begge innser noe annet.

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Da hadde livet blitt fullt av bitterhet og krangler. Da hadde jeg levd i et helvet. Velger mine kamper, blir bedre stemning av slik og jeg har det bra :)

Anonymous poster hash: 44c12...d1c

Skrevet

Det er det som irriterer meg mest ser du. Hans småpirking på meg og at han hele tiden skal vite best HiAnonymous poster hash: d4800...7a8

Akkurat det er min utfordring også faktisk. Han er verdens beste stort sett, men jeg blir sliten og usikker av at han alltid har en formening om hvordan jeg gjør ting. Vurderer å ta igjen med samme mynt, men tror igrunn det heller vil skape dårlig stemning.

Skrevet

Nei.

Noe av irritasjonen må jeg gjøre noe med selv. Kam ikke forvente han er klin lik meg i alt.

Anonymous poster hash: e3a50...a8c

Skrevet

Ikke alltid, men stort sett ja. Vi har en veldig god kommunikasjon og kjemi. Vært sammen i 12 år. Er hverandres bestevenner. Selvfølgelig er det utfordringer. Vi er veldig forskjellige personlighetsmessig (utfyller hverandre), så vi irriteter og frustrerer oss litt over den andre. Da er det fint å kunne snakke om det.

Anonymous poster hash: b0a70...c99

Skrevet

Nei, da hadde jeg vel ikke gjort annet, men det hender det når et metningspunkt, også renner alt ut på en gang.

MEN, uansett hvor mye han irriterer meg er han den fineste jeg vet om, og jeg vet det er oss.

Skrevet

Tar opp ting hvis det sårer meg, men ikke om det bare irriterer meg. Velger mine kamper 😉

Anonymous poster hash: 7607b...c50

Skrevet

Nei.. Feks tar han aldri opp sitt eget hår i dusjen eller setter på vifta når han har dusjet. Jævlig irriterende når jeg må gjøre det for han hver gang!! Sier nok altfor lite ifra, da skal det være "kritisk"

Anonymous poster hash: 5a15e...022

Skrevet

Nei. Jeg tar ikke opp alt som irriterer meg med meg selv, en gang. De fleste ting som irriterer er et kun et problem for den som irriterer seg og ikke et egentlig problem. Det kan denne personen selv forsøke å unngå å bruke tid og energi på og la resten av verden inkludert partneren få slippe.

Anonymous poster hash: 8c546...47f

Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt. Jeg lar det bare være. Det er godt å ikke ha konflikter og kritisere hverandre. Vi har vært sammen i 13 år. Har det veldig fint sammen.

For eks syns jeg det er veldig irriterende at han ikke rydder etter seg. Men så tenker jeg på alt han gjør som skaper gode ting for hjemmet vårt (henge opp bilder, skru sammen en hylle osv), så gidder jeg ikke mase om at verktøyet må på plass. Da tar jeg det heller selv eller ber han om han ikke gjør det på noen dager.

Anonymous poster hash: ec62d...61f

Skrevet

Jeg tror raushet er en av nøklene til et langvarig og stødig forhold. Jeg gjør sikkert ting som irriterer han og jeg irriterer meg over hans små uvaner som å aldri ha med seg håndkle på badet så etter en dusj tar han mitt eller et annet selv om han har opptil tre håndklær på soverommet - alle brukt typ én gang. Han lar tom embalasje ligge igjen i skap og kjøleskap etter å ha tatt den siste kjeksen, ølen i en sånn 6 pck pappholder etc. Tar d bare selv, og klarer å dempe irritasjonen også.

Ellers kan han til tider være taus og mutt men alt i alt lever vi et godt og stødig familieliv og min erfaring er at det hjelper å fokusere på partners sterke sider. Men selvfølgelig må man ta opp ting som sårer og irriterer mye.

Anonymous poster hash: de1dc...eaa

Skrevet

Det er heller lite som irriterer meg med Kjæresten min. Han bruker veldig lang tid på å utføre praktiske oppgaver. Dette kan irritere meg litt for jeg er typen som helst skulle ha gjort ting i går :)

Når deg er sagt vet jeg at han ikke er noen praktiker - det er derfor han bruker lang tid. Ham er også veldig nøyaktig. Han gjør saker og ting grundig, det han gjør er som regel feilfritt og det må aldri gjøres omigjen.

Det ville ikke ha falt meg inn å ta opp dette med ham.

Skrevet

Nei, hjelp og trøste. Tar opp når det er noe alvorlig eller noe med ungene.

Han har alt for mange kvaliteter til at jeg henger meg oppi at han er en rotekopp. Det har også gått for meg at når jeg rydder kjøkkenet og han rydder kjøkkenet, så har vi en vidt forskjellig standard på hva et ryddig kjøkken er... Raushet og tålmodighet er gode ting.

Anonymous poster hash: bcda9...dee

Skrevet

Her får vi ikke fikset på store ting, stamp ting blir veldig store...

Anonymous poster hash: 68543...596

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...