Gå til innhold

Gi beskjed til sjefen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var jobb inatt med en kollega. Vi er i utetjenesten og hun kjørte. Det startet med at hun tok på veldig høy musikk, jeg sa det er natt og de som går kveld har fått klager av både brukere og folk generelt om at utetjenesten kjører rundt med høy musikk og til tider høy fart. Jeg skrudde ned musikken.

Så til kjøringen, vi var vel 10-20 over fartsgrensen hele tiden, fløy over humpene, jeg måtte holde meg fast i svinger og ba henne kjøre roligere ellers kom jeg til å bli dårlig. Kjørte litt roligere en stund før det var rally igjen. Sa hun måtte roe seg, men det nyttet ikke. Hun var blid og sånn, men nesten litt "på styr". Ble litt fornærmet når hun fikk tilsnakk, men glemte det fort.

Jeg mener vi ikke kan oppføre oss på den måten, ruse bilen utenfor hos brukere, var nesten så jeg fikk nakkesleng da hun måtte bråbremse for en bil kom da hun feilberegnet avstanden idet hun hadde tenkt å slenge seg ut i veien.

Huff ble langt dette, men slik oppførsel har hun ikke hatt tidligere. Jeg er nesten 10 år eldre enn henne så følte jeg hadde en trasset tenåring med meg. Vi fikk også en tlf fra en bruker som ville ha hjelp, da sier hun mens jeg snakker i telefonen at jeg må si vi ikke har tid. Vi hadde absolutt tid og gikk selvfølgelig dit.

Jeg vet ikke om hun bare hadde en dårlig/merkelig dag og at jeg bare bør glemme det? Eller bør jeg gi beskjed? Jeg skulle ønske politiet hadde tatt henne i fartskontroll så kanskje hun hadde fått en vekker.

Anonymous poster hash: 9f900...78a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville snakket med hebne igjen først. Gitt henne et varsel på at dersom det ikke endrer seg må du begrunne hvorfor du ikke kan sitte på med henne når hun kjører til lederen deres. Mår det kommer til å avvise en bruker når dere har tid, vill jeg tatt det med henne også først, men i en mer bestemt tone at dere er på jobb og skal da gjøre det dere skal, samt andre uforutsette oppdrag.

Anonymous poster hash: 1a980...73b

Skrevet

Gi beskjed til sjefen. Hun blir sikkert sur, men jeg mener det er bedre at du er lojal mot sjefen i dette tilfellet.

Anonymous poster hash: 6d0cf...33a

Gjest Antarctica
Skrevet

Jøss, hun er useriøs. Hvis hun ber deg si til en bruker at dere ikke har tid, når det ikke stemmer, så prøver hun jo å sluntre unna...

Skrevet

Ja, vi var akkurat ferdig med første runde når de ringte, så vi hadde tid. Jeg sier aldri nei til brukere, er ikke det oppsigelsesgrunn?

HI

Skrevet

Ja, vi var akkurat ferdig med første runde når de ringte, så vi hadde tid. Jeg sier aldri nei til brukere, er ikke det oppsigelsesgrunn?

HI

Det må ha blitt advarsler før oppsigelse, så lenge det ikke er noe veldig grovt (overgrep, vold, osv). Det kommer an på hjelpen brukeren hadde behov for også, men man skal selvsagt alltid komme når man blir tilkalt, spesielt når man har tid. Snakker leder med henne om dette nå, kan hun få sin første advarsel.

Skrevet

Bare sånn det er sagt, jeg støtter ikke henne, men deg. Jobber selv i bransjen over så lei av folk som jobber sammen med meg kun for inntektens skyld. Trist når vi er mange som ønsker å gjøre en god jobb at andre stiller kjepper i hjulene.

Gjest Antarctica
Skrevet

At hun følger loven (bl a fartsgrensene) er vel også et minimum...?

Skrevet

HI

Nei, det er ikke oppsigelsesgrunn hvis du sier nei fordi det ikke er noe som haster.

Anonymous poster hash: 97a32...4a5

Skrevet

Høres ut som dere jobber i TP i Trondheim.

De virker å være useriøse og nekter å rykke ut til pasienter.

Da er isåfall du en av de jeg håper får snudd den dårlige kulturen.

Anonymous poster hash: b584b...e9b

Skrevet

Jeg jobber ikke ikke Trondheim, men jeg føler vi får et dårlig rykte vi som er på natt. Vi er pliktet til å rykke ut til alarmer uansett. Vurderer selvsagt om det er noen vi må ta med en gang eller om de kan vente litt.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...