Gå til innhold

Dyre biler og kjipt barnesete


Anbefalte innlegg

Skrevet

Et vennepar, Godt voksne med ryddig økonomi, har hver sin bil av dyrt merke.

 

Men barnet sitter i en bilstol fra Biltema i den ene bilen, og et hauggammelt, arvet sete i den andre.

 

 

Nå er kanskje jeg i overkant opptatt av bilsikring, men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke prioriterer sikkerheten til barnet høyere.

De har råd til det, så det står ikke på det. Mer type, sete er sete så Biltema funker jo de årene det er i bruk.

 

 

Flere som kjenner noen sånne?

 

Anonymous poster hash: dd25a...722

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det er nok bare du.

 

Anonymous poster hash: e5b6f...f1a

Skrevet

Ja, sete er sete de årene de brukes

 

Anonymous poster hash: 28159...310

Skrevet

Jeg er også veldig opptatt av bilsikring, og kjøper ALLTID nytt for å være sikker på at setet er uskadd. Er også fordi jeg ønsker det setet som på kjøpstidspunktet er best i test. 

Solgte nylig to barneseter, ene har vært brukt til to barn i totalt 4 år og det andre i 2 år av to barn. 

Begge gangene var det folk som pruta prisen ned, og begge gangene kom det godt voksne par med SVINDYR bil for å kjøpe setene. Klødde meg i hodet begge gangene, jeg synes det er spesielt. 

Selv vet jeg at setene er i ok stand og uten skader, men hva vet kjøperne om det? Og begge så ut til å ha mer enn nok peng til  å kjøpe nye gode seter til barna. 

heller nytt bilsete til barna enn Louis vuitton veske eller Iphone 6s altså!



Anonymous poster hash: eeafd...8e5
Skrevet

 

Jeg er også veldig opptatt av bilsikring, og kjøper ALLTID nytt for å være sikker på at setet er uskadd. Er også fordi jeg ønsker det setet som på kjøpstidspunktet er best i test. 

 

Solgte nylig to barneseter, ene har vært brukt til to barn i totalt 4 år og det andre i 2 år av to barn. 

 

Begge gangene var det folk som pruta prisen ned, og begge gangene kom det godt voksne par med SVINDYR bil for å kjøpe setene. Klødde meg i hodet begge gangene, jeg synes det er spesielt. 

 

Selv vet jeg at setene er i ok stand og uten skader, men hva vet kjøperne om det? Og begge så ut til å ha mer enn nok peng til  å kjøpe nye gode seter til barna. 

 

heller nytt bilsete til barna enn Louis vuitton veske eller Iphone 6s altså!

 

Anonymous poster hash: eeafd...8e5

 

Dobbeltmoral når du selger dine brukte barneseter videre

 

Anonymous poster hash: c9193...c62

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

 

Dobbeltmoral når du selger dine brukte barneseter videre

 

Anonymous poster hash: c9193...c62

Hvorfor det? Hun VET jo at stolene er uskadde og at barna vil sitte trygt i dem i mange år fremover. Så lenge hun informerer om stolenes alder og minner kjøperen om hvor lenge stolene har igjen, ser jeg ikke problemet.

Skrevet

Her har jeg kun sett motsatt. Midt på treet, men gode sikre biler og svindyre stoler.

 

Anonymous poster hash: 18b07...f39

Skrevet

Hvorfor det? Hun VET jo at stolene er uskadde og at barna vil sitte trygt i dem i mange år fremover. Så lenge hun informerer om stolenes alder og minner kjøperen om hvor lenge stolene har igjen, ser jeg ikke problemet.

Dobbeltmoralen er vel heller at hun ser ned på de som stoler på henne og kjøper setene...

Skrevet

Hvorfor det? Hun VET jo at stolene er uskadde og at barna vil sitte trygt i dem i mange år fremover. Så lenge hun informerer om stolenes alder og minner kjøperen om hvor lenge stolene har igjen, ser jeg ikke problemet.

Men samtidig så skjønner hun ikke at folk med dyre biler kjøper billig sete brukt?

 

Setene fra biltema, Torshov bilrekvisita og mange andre billige plasser er godkjent i Norge.

Når mine var små så hadde de sete fra be safe minste arvet fra største. Når de gikk over til beltestol så kjøpte jeg de for 500kr pr stk på Torshov bilrekvisita det er gode komfortable seter.

Skrevet

Her har jeg kun sett motsatt. Midt på treet, men gode sikre biler og svindyre stoler. Anonymous poster hash: 18b07...f39

Det er oss det. Brukt toyota med markedets sikreste bilsetter. Sikkerheten er ikke nevneverdig bedre i en ny dyr bil, men når det gjelder setter er forskjellen i poeng på sikkerhetstesten mellom godkjent og best såpass at det er verdt å bruke penger på det.

 

Har ingen problemer med å selge videre et godt behandlet sete, men syns synd på de som har så dårlig råd at de må stole på fremmede med noe så viktig som bil sikring.

 

Anonymous poster hash: 573aa...3e6

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Men samtidig så skjønner hun ikke at folk med dyre biler kjøper billig sete brukt?

 

Setene fra biltema, Torshov bilrekvisita og mange andre billige plasser er godkjent i Norge.

Når mine var små så hadde de sete fra be safe minste arvet fra største. Når de gikk over til beltestol så kjøpte jeg de for 500kr pr stk på Torshov bilrekvisita det er gode komfortable seter.

Jeg ser ikke nødvendigvis hvor hun "ser ned på dem". Hun undrer seg over prioriteringene, det er ikke det samme som å se ned på dem. Jeg kunne selv solgt bilstoler brukt selv om jeg er skeptisk til å kjøpe brukt. At JEG har råd til å kjøpe nytt betyr ikke at ALLE har det. Men når du kommer i bil til over 700.000 er det vel hevet over enhver tvil at du HAR råd til det, du bare gidder ikke. Du kjøper heller noe billig ræl fra Biltema. For jo; det er ræl. At det er godkjent betyr ikke at det er godt. Det skal veldig lite til å bli godkjent og Bilstolene som selges på Barnas Hus og lignende steder ER mye bedre. Jeg skjønner heller ikke hvordan man kan bruke en formue på bil, for så å gamble med barnas sikkerhet for å spare et par tusen kroner.

Skrevet

Dette med bilsikkerhet har alltid vært høyt prioritert her.

Skulle ha søster med 4 åring på besøk etter påske. Og bror med 6 åring på besøk i mai.

Sjekket leie av sete og fant ut at jeg like gjerne kunne kjøpe nytt på tilbud til 900kr. Så nå har jeg sete klart om noen kommer på besøk til oss.

 

Anonymous poster hash: 2849d...5fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...