Gå til innhold

Innrede lite barnerom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte og jenta får et lite rom på 6 kvm. Hun har akkurat blitt 6 år.

Har dere forslag til å innrede et så lite rom?

Anonymous poster hash: ced67...6b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal flytte og jenta får et lite rom på 6 kvm. Hun har akkurat blitt 6 år.

Har dere forslag til å innrede et så lite rom?

Hvem burde forresten få det største rommet på 14 kvm? Og hvem burde få det minste på 6 kvm? Gutten på 16 eller jenta på 6?

Hi

Skrevet

Vurder loftseng med pult under. IKEA har en fin seng.

Eller vanlig seng og veggen skrivebord.

Klærne oppbevares i vegghengte små skap over sengen.

IKEA selger noen fine moduler som er beregnet til kjøkken.

Bøker plasseres på bildelister eller tallerkenhylle.

Anonymous poster hash: 2b99b...247

Skrevet

Hvem burde forresten få det største rommet på 14 kvm? Og hvem burde få det minste på 6 kvm? Gutten på 16 eller jenta på 6?

Hi

Hvem er mest på rommet sitt? Vi ga eldste det store rommet, siden yngste er mest i stuen.

Skrevet

Hvem er mest på rommet sitt? Vi ga eldste det store rommet, siden yngste er mest i stuen.

Eldste er "aldri" i stuen. Han har størst seng, tv, og store høytalere.

Men, synes samtidig synd på jenta som får så lite rom....

Skrevet

Eldste er "aldri" i stuen. Han har størst seng, tv, og store høytalere.

Men, synes samtidig synd på jenta som får så lite rom....

Dere kan jo se om dere får plass til dobbeltseng på det lille rommet.

Dere trenger jo kun seng og klesskap.

Skrevet

Dere kan jo se om dere får plass til dobbeltseng på det lille rommet.

Dere trenger jo kun seng og klesskap.

Det er 3 soverom. Ett på 14 kvm og to på 6 kvm hver.

Hi

Skrevet

Det er 3 soverom. Ett på 14 kvm og to på 6 kvm hver.

Hi

Da er det verre.

Vi ga yngste det lille rommet, siden hun er mest i stuen.

Hun har egen kosekrok under trappen og trives med det.

Også er det eldste. Hva gjør han på rommet sitt? Hvis han kun bruker tv og leksepult trenger han kun det lille rommet.

Heng TVen på veggen sammen med noen små høytalere.

Sengen er sofa om dagen, seng om natten. IKEA har en fin seng med skuffer under.

Nevnte jeg at jeg liker IKEA?

Skrevet

I vår familie har de yngste barna mest behov for plass. De har mest plasskrevende leker, de leker på gulvet osv.

Tenåringer trenger seng og pult, og "lekene" er små, tekniske ting, og kanskje en boks lego. Når de har besøk på rommet sitter de og prater, hører musikk og spiller.

Så jeg ville gitt største rommet til yngste.

Anonymous poster hash: 3aaa4...41b

Skrevet

Hva gjør eldste på rommet: Sover, ser tv, spiller, har besøk, tenåringstrasser, hører musikk.

Hi

Skrevet

Da er det verre.

Vi ga yngste det lille rommet, siden hun er mest i stuen.

Hun har egen kosekrok under trappen og trives med det.

Også er det eldste. Hva gjør han på rommet sitt? Hvis han kun bruker tv og leksepult trenger han kun det lille rommet.

Heng TVen på veggen sammen med noen små høytalere.

Sengen er sofa om dagen, seng om natten. IKEA har en fin seng med skuffer under.

Nevnte jeg at jeg liker IKEA?

Han har ny og dyr rammemadrass seng han nok ikke bytter ut. Samme gjelder de store høytalerne og forsterkerne.

Huff. Føler det blir feil uansett.

Skrevet

Hva gjør eldste på rommet: Sover, ser tv, spiller, har besøk, tenåringstrasser, hører musikk.

Hi

Det er stebarn det er snakk om?

Anonymous poster hash: 2a561...7b9

Skrevet

Det er stebarn det er snakk om?

Anonymous poster hash: 2a561...7b9

Neida. Mine og våre begge to.

Skrevet

Dropp skrivepult. Min erfaring er at det ikke blir brukt. Her vil ungene gjøre lekser og sånt ved kjøkkenbordet.

Høy seng slik at hun kan oppbevare leker under. Kan hun ha klærne et annet sted enn på rommet? F.eks en kommode i gangen eller på badet?

Det er jo ikke så mange år til tenåringen flytter ut, da kan hun overta det største rommet ;)

Anonymous poster hash: a0c3d...f65

Skrevet

Dropp skrivepult. Min erfaring er at det ikke blir brukt. Her vil ungene gjøre lekser og sånt ved kjøkkenbordet.

Høy seng slik at hun kan oppbevare leker under. Kan hun ha klærne et annet sted enn på rommet? F.eks en kommode i gangen eller på badet?

Det er jo ikke så mange år til tenåringen flytter ut, da kan hun overta det største rommet ;)

Hun må ha klesskap på rommet til klær. Må ha et skap på badet men der må det være håndklær etc.

I gangen må det være kommode med sengetøy og votter/luer.

Leiligheten er bare 75 kvm.

Skrevet

Hun må ha klesskap på rommet til klær. Må ha et skap på badet men der må det være håndklær etc.

I gangen må det være kommode med sengetøy og votter/luer.

Leiligheten er bare 75 kvm.

Det ordner seg sikkert. Du skal ikke bekymre deg for at hun får lite rom. Barn er ikke så kravstore. Det er nok vi voksne som tenker at de har behov for å ha en viss standard. I min oppvekst måtte jeg dele rom med min 8 år yngre søster i flere år da vi bodde i en bitte liten leilighet. Gikk helt fint ;)

Skrevet

Det ordner seg sikkert. Du skal ikke bekymre deg for at hun får lite rom. Barn er ikke så kravstore. Det er nok vi voksne som tenker at de har behov for å ha en viss standard. I min oppvekst måtte jeg dele rom med min 8 år yngre søster i flere år da vi bodde i en bitte liten leilighet. Gikk helt fint ;)

Takk for svar. Er ikke vant til "så liten" plass

Hi

Skrevet

Jeg ville gitt tenåringen det største rommet. Det er viktigere for tenåringen enn for seksåringen med privatliv. Hvis seksåringen ender opp med å bruke mer tid på stua spiler det ingen rolle. Jeg ser også for meg at det vil være lettere å innrede kreativt til en seksåring enn til en 16 åring. 6 åringer er fortsatt lekne, og vil synes det er gøy med fiffige løsninger på ting. Begrens antall møbler, prøv å tenke flerbruk. Det første jeg hadde sett etter var en loftseng. Heng hylle påveggen ved eller over senga som nattbord. I steden for både både skrivebord og klesoppbevaring kunne hun kanskje hatt et skatoll? Er du, eller kjener du noen, som er flink til å sy? Fest gardinstangen ekstra godt,og sy gardiner med lommer i. Der kan hun oppbevare diverse småting. Vegghengte skap som henger litt høyt gir deg også mer gulvplass. 

Hvor høyt er det under taket? Hvis det er mulig ville rommet hatt betraktelig mer lekeareal med en liten hems i en ende. Hvis det er for lavt under taket til en skikkelig hems, går det fortsatt an å lage et forhøyet lekeareale over komoder eller andre oppbevaringsmøbler. Pass bare på å forankre godt i vegg, så ting ikke velter når hun skal opp!

Anonymous poster hash: 236f0...6f0
Skrevet

Jentene mine på 7 og 9 år har så små rom, overhodet ikke noe problem det ☺️

Seng med skuffer under, en liten skrivepult med masse hyller helt opp til taket over. Kommode til klær (kjolene henger i mitt og mannens skap), hyller over sengen, knagger på innsiden av døren.

Rommene er koselige og de stortrives der

Anonymous poster hash: bae81...121

Skrevet

Jeg syns absolutt at eldste skal få det største rommet. Uten tvil.

Her har en av de eldste det minste rommet, men han er til gjengjeld aldri der inne omtrent, utenom når han sover. Han har en sengeramme oppå to Malm-kommoder. På den måten har han kles- og lekeoppbevaring under sengen. Han har hyller på veggene med tingene sine på. Jeg syns det er overraskende god plass der inne og han selv er strålende fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...