Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #1 Skrevet 15. juli 2016 Tenker på det til jenta vår. Anonymous poster hash: 7cda4...0c1
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #2 Skrevet 15. juli 2016 Stav det i så fall Jannicke! Anonymous poster hash: 6b7b3...40f
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #3 Skrevet 15. juli 2016 Skal dere uttale det nisje? Anonymous poster hash: 2a74d...e27
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #4 Skrevet 15. juli 2016 Stav det i så fall Jannicke! Anonymous poster hash: 6b7b3...40f Hvorfor? Anonymous poster hash: 7cda4...0c1
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #5 Skrevet 15. juli 2016 Hvorfor? Anonymous poster hash: 7cda4...0c1 Ellers ser det ut som "Jannisje". Anonymous poster hash: 6b7b3...40f
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #6 Skrevet 15. juli 2016 Skal dere uttale det nisje? Anonymous poster hash: 2a74d...e27 Nei, uttalte med k. Anonymous poster hash: 7cda4...0c1
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #7 Skrevet 15. juli 2016 Greit nok, ikke mitt favorittnavn. Men ikke mitt barn heller 😃 Men ville skrevet det med k (Jannike/Jannicke). Sånn som du foreslår skal det vel uttales "Jannitsje" Anonymous poster hash: e7553...7f5
Blondzilla Skrevet 15. juli 2016 #8 Skrevet 15. juli 2016 Janicke. Eventuelt Jannicke. Fint, men litt 80's.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #9 Skrevet 15. juli 2016 Hun jeg vet om med det navnet skriver det slik, men uttaler det med k. Anonymous poster hash: 7cda4...0c1
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #10 Skrevet 15. juli 2016 Hun jeg vet om med det navnet skriver det slik, men uttaler det med k. Anonymous poster hash: 7cda4...0c1 Ser fortsatt feil ut. Anonymous poster hash: 6b7b3...40f
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #11 Skrevet 15. juli 2016 Det staves opprinnelig med k og er tysk og nederlandsk diminutiv av navnet Janne. Jannike eller Janneke. Å skrive det med ch er historieløst og ignorant og de i Norge som fant på det gjorde det sikkert fordi de syntes det så fjongt ut. I Tyskland eller Nederland (der navnet kommer fra) vil man uttale det med en harkelyd om du skrivet det med ch. Anonymous poster hash: 2a74d...e27
Mikkemafian Skrevet 15. juli 2016 #12 Skrevet 15. juli 2016 Hun blir nødt til å stave navnet sitt i alle sammenhenger resten av livet... Ellers er Jannicke et fint navn, altså😊
Leeloo76 Skrevet 15. juli 2016 #13 Skrevet 15. juli 2016 Er det forsøk på å være litt kreativ runde Jannike (det er vel det navnet jeg vet med flest varianter av stavemåter)? Kommer til å bli evig feiluttalt, i hvert fall utenfor Norge, blir vel noe sånt som Jannitsje, eller er det meningen å uttale det slik? Viktig å huske på uttaleregler når man prøver å være litt kreativ. Hva med Jannecke (ev. é til slutt), om dere vil ha litt annen stavemåte.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #14 Skrevet 15. juli 2016 Er det forsøk på å være litt kreativ runde Jannike (det er vel det navnet jeg vet med flest varianter av stavemåter)? Kommer til å bli evig feiluttalt, i hvert fall utenfor Norge, blir vel noe sånt som Jannitsje, eller er det meningen å uttale det slik? Viktig å huske på uttaleregler når man prøver å være litt kreativ. Hva med Jannecke (ev. é til slutt), om dere vil ha litt annen stavemåte. Eventuelt bare Jannike eller Janneke? Forstår ikke denne manien etter å sette inn h-er og c-er der det ikke er nødvendig. Anonymous poster hash: ef138...05c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #15 Skrevet 15. juli 2016 Vet om en Janniche med den tullete stavemåten (riktignok ikke hennes feil) og hun er i tillegg det ondeste mennesket jeg har møtt. Dobbelt nei fra meg! Ikke gi en uskyldig liten baby det navnet 😳 Anonymous poster hash: 8ecf8...bb3
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #17 Skrevet 15. juli 2016 Jannike og Janneke er i det minste navn, Janniche er en vits. Anonymous poster hash: bddc4...729
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #18 Skrevet 15. juli 2016 Vet om en Janniche med den tullete stavemåten (riktignok ikke hennes feil) og hun er i tillegg det ondeste mennesket jeg har møtt. Dobbelt nei fra meg! Ikke gi en uskyldig liten baby det navnet 😳 Anonymous poster hash: 8ecf8...bb3 Oy 😨 Hvor bor hun? Kjenner ikke hun jeg vet om så godt. Vet bare av henne. Anonymous poster hash: 7cda4...0c1
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #20 Skrevet 15. juli 2016 Oy 😨 Hvor bor hun? Kjenner ikke hun jeg vet om så godt. Vet bare av henne. Anonymous poster hash: 7cda4...0c1 Om det er samme damen så ville du visst det. Hun har få venner og korte vennskap, av naturlige årsaker. Hun dolker deg i ryggen mens hun smiler deg i ansiktet. Anonymous poster hash: 8ecf8...bb3
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #21 Skrevet 15. juli 2016 Om det er samme damen så ville du visst det. Hun har få venner og korte vennskap, av naturlige årsaker. Hun dolker deg i ryggen mens hun smiler deg i ansiktet. Anonymous poster hash: 8ecf8...bb3 Bergen? Anonymous poster hash: 2c060...025
Gjest Antarctica Skrevet 15. juli 2016 #22 Skrevet 15. juli 2016 Jannike eller Jannicke er ok. Janniche ser feilstavet ut.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #23 Skrevet 15. juli 2016 Vet om en Janniche med den tullete stavemåten (riktignok ikke hennes feil) og hun er i tillegg det ondeste mennesket jeg har møtt. Dobbelt nei fra meg! Ikke gi en uskyldig liten baby det navnet 😳 Anonymous poster hash: 8ecf8...bb3 Jeg kjenner også en sånn. Oslo? Anonymous poster hash: dfdee...2fa
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #24 Skrevet 15. juli 2016 Ser ut som en stavefeil. Det må skrives riktig, altså Jannicke eller Jannike, da er det et helt ok navn selv om det er litt 70-80 talls, akkurat som Monica, Aina, Lene o.l. navn. Anonymous poster hash: 1863e...880
Gjest Hercule Poirot Skrevet 15. juli 2016 #25 Skrevet 15. juli 2016 Ikke mitt valg, men heller ikke mitt barn. Men det er en forutsetning at navnet staves korrekt, og flere måter kan være korrekt; Jan(n)ike, Jan(n)eke og Jan(n)icke. Men [Jannitsje], altså med ch, kan det ikke skrives!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå