Gå til innhold

Hva synes dere om Janniche?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på det til jenta vår.

 

Anonymous poster hash: 7cda4...0c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stav det i så fall Jannicke!

 

Anonymous poster hash: 6b7b3...40f

Skrevet

Skal dere uttale det nisje?

 

 

 

Anonymous poster hash: 2a74d...e27

Skrevet

Stav det i så fall Jannicke!

 

Anonymous poster hash: 6b7b3...40f

Hvorfor?

 

Anonymous poster hash: 7cda4...0c1

Skrevet

Hvorfor?

 

Anonymous poster hash: 7cda4...0c1

 

Ellers ser det ut som "Jannisje".

 

 

Anonymous poster hash: 6b7b3...40f

Skrevet

Skal dere uttale det nisje?

 

 

 

Anonymous poster hash: 2a74d...e27

Nei, uttalte med k.

 

Anonymous poster hash: 7cda4...0c1

Skrevet

Greit nok, ikke mitt favorittnavn. Men ikke mitt barn heller 😃 Men ville skrevet det med k (Jannike/Jannicke). Sånn som du foreslår skal det vel uttales "Jannitsje"

 

Anonymous poster hash: e7553...7f5

Skrevet

Janicke. Eventuelt Jannicke. Fint, men litt 80's.

Skrevet

Hun jeg vet om med det navnet skriver det slik, men uttaler det med k.

 

Anonymous poster hash: 7cda4...0c1

Skrevet

Hun jeg vet om med det navnet skriver det slik, men uttaler det med k.

 

Anonymous poster hash: 7cda4...0c1

Ser fortsatt feil ut.

 

 

 

Anonymous poster hash: 6b7b3...40f

Skrevet

Det staves opprinnelig med k og er tysk og nederlandsk diminutiv av navnet Janne. Jannike eller Janneke.

 

Å skrive det med ch er historieløst og ignorant og de i Norge som fant på det gjorde det sikkert fordi de syntes det så fjongt ut. I Tyskland eller Nederland (der navnet kommer fra) vil man uttale det med en harkelyd om du skrivet det med ch.

 

 

Anonymous poster hash: 2a74d...e27

Skrevet

Hun blir nødt til å stave navnet sitt i alle sammenhenger resten av livet...

 

Ellers er Jannicke et fint navn, altså😊

Skrevet

Er det forsøk på å være litt kreativ runde Jannike (det er vel det navnet jeg vet med flest varianter av stavemåter)? Kommer til å bli evig feiluttalt, i hvert fall utenfor Norge, blir vel noe sånt som Jannitsje, eller er det meningen å uttale det slik? Viktig å huske på uttaleregler når man prøver å være litt kreativ.

 

Hva med Jannecke (ev. é til slutt), om dere vil ha litt annen stavemåte.

Skrevet

Er det forsøk på å være litt kreativ runde Jannike (det er vel det navnet jeg vet med flest varianter av stavemåter)? Kommer til å bli evig feiluttalt, i hvert fall utenfor Norge, blir vel noe sånt som Jannitsje, eller er det meningen å uttale det slik? Viktig å huske på uttaleregler når man prøver å være litt kreativ.

 

Hva med Jannecke (ev. é til slutt), om dere vil ha litt annen stavemåte.

Eventuelt bare Jannike eller Janneke?

 

Forstår ikke denne manien etter å sette inn h-er og c-er der det ikke er nødvendig.

 

Anonymous poster hash: ef138...05c

Skrevet

Vet om en Janniche med den tullete stavemåten (riktignok ikke hennes feil) og hun er i tillegg det ondeste mennesket jeg har møtt. Dobbelt nei fra meg! Ikke gi en uskyldig liten baby det navnet 😳

 

Anonymous poster hash: 8ecf8...bb3

Skrevet

Jannicke er flott :)

Skrevet

Jannike og Janneke er i det minste navn, Janniche er en vits.

 

Anonymous poster hash: bddc4...729

Skrevet

Vet om en Janniche med den tullete stavemåten (riktignok ikke hennes feil) og hun er i tillegg det ondeste mennesket jeg har møtt. Dobbelt nei fra meg! Ikke gi en uskyldig liten baby det navnet 😳

 

Anonymous poster hash: 8ecf8...bb3

Oy 😨 Hvor bor hun? Kjenner ikke hun jeg vet om så godt. Vet bare av henne.

 

Anonymous poster hash: 7cda4...0c1

Skrevet

?

 

Anonymous poster hash: 7cda4...0c1

Skrevet

Oy 😨 Hvor bor hun? Kjenner ikke hun jeg vet om så godt. Vet bare av henne.

 

Anonymous poster hash: 7cda4...0c1

Om det er samme damen så ville du visst det. Hun har få venner og korte vennskap, av naturlige årsaker. Hun dolker deg i ryggen mens hun smiler deg i ansiktet.

 

 

Anonymous poster hash: 8ecf8...bb3

Skrevet

Om det er samme damen så ville du visst det. Hun har få venner og korte vennskap, av naturlige årsaker. Hun dolker deg i ryggen mens hun smiler deg i ansiktet.

 

 

Anonymous poster hash: 8ecf8...bb3

Bergen?

 

Anonymous poster hash: 2c060...025

Gjest Antarctica
Skrevet

Jannike eller Jannicke er ok.

Janniche ser feilstavet ut.

Skrevet

Vet om en Janniche med den tullete stavemåten (riktignok ikke hennes feil) og hun er i tillegg det ondeste mennesket jeg har møtt. Dobbelt nei fra meg! Ikke gi en uskyldig liten baby det navnet 😳

 

Anonymous poster hash: 8ecf8...bb3

Jeg kjenner også en sånn. Oslo?

 

 

Anonymous poster hash: dfdee...2fa

Skrevet

Ser ut som en stavefeil.

 

Det må skrives riktig, altså Jannicke eller Jannike, da er det et helt ok navn selv om det er litt 70-80 talls, akkurat som Monica, Aina, Lene o.l. navn.



Anonymous poster hash: 1863e...880
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Ikke mitt valg, men heller ikke mitt barn. Men det er en forutsetning at navnet staves korrekt, og flere måter kan være korrekt; Jan(n)ike, Jan(n)eke og Jan(n)icke. Men [Jannitsje], altså med ch, kan det ikke skrives!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...