Gå til innhold

Vil vi ha 3 barn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to fine unger på 3 og 5.

Jeg (mor) er snart 41 år, men usikker på om to barn er "nok"....

Tankene svirrer og det er nå eller aldri! Jeg ser for meg at småbarnstiden med tre små er veldig slitsom, og ikke noe jeg ønsker meg egentlig,,... Vi har det jo så bra nå :)

Tenker litt på avlastningshjem, erfaringer?

Tips og råd tas imot med takk :)

Anonymous poster hash: e1c7a...97f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre to eldste var 5 og 7 år da minstemor kom, og det har vært helt perfekt og aldri angret ett sekund på at vi valgte å beholde våre lille oisann som snek seg unna kondomen :D

Anonymous poster hash: 24790...0c7

Skrevet

Jeg har 3 tette, når yngste ble født var de to eldste nett blitt 2 og 4 år. Det gikk helt fint, man lever jo litt i en boble selvsagt...men har man rutiner på ting og begge foreldrene stiller like mye opp, så går det fint 😊 Slitsomt innimellom, men ville aldri hatt det annerledes. De har så utrolig mye glede av hverandre. Nå er jeg 33 og venter nr 4...blir en liten attpåskatt med 6 år opp til yngste. Om du ønsker nr 3, go for it! Meeen som du sier selv, ikke vent for lenge nå da... 😉

Anonymous poster hash: 3f6b9...b89

Skrevet

Mine er 4 og 6, og jeg venter nr 3. Angrer litt! Blytungt svangerskap, 2 hypre unger som kjeder seg i en kjedelig ferie, og det hjelper ikke på bekken eller vonde kynnere, men må stå på fra morgen til kveld.

Mulig jeg er hormonell pga slitsomhet, men nå angrer jeg, og gruer meg til babyen er her, vet at det blir enda tyngre da, får heller ikke hentet meg inn til en fødsel..

Anonymous poster hash: dab74...9cd
Skrevet

Mine er 4 og 6, og jeg venter nr 3. Angrer litt! Blytungt svangerskap, 2 hypre unger som kjeder seg i en kjedelig ferie, og det hjelper ikke på bekken eller vonde kynnere, men må stå på fra morgen til kveld.

Mulig jeg er hormonell pga slitsomhet, men nå angrer jeg, og gruer meg til babyen er her, vet at det blir enda tyngre da, får heller ikke hentet meg inn til en fødsel..

Anonymous poster hash: dab74...9cd

Huff, fikk vondt av deg. Jeg er helt sikker på at det går bedre enn du frykter <3 man er ekstra sliten når man er gravid og får masse energi når babyen er ute dessuten.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 4839c...7d4

Skrevet

de er slitsomt nå i noen år. men tenk når de bli store og voksne. så blir de mange barnebarn og kos. jeg har 3 og skal ivertfall ha 2 til om noen år. men jeg er bare 30 enda.

Anonymous poster hash: 3757d...6d0

Skrevet

Har to fine unger på 3 og 5.

Jeg (mor) er snart 41 år, men usikker på om to barn er "nok"....

Tankene svirrer og det er nå eller aldri! Jeg ser for meg at småbarnstiden med tre små er veldig slitsom, og ikke noe jeg ønsker meg egentlig,,... Vi har det jo så bra nå :)

Tenker litt på avlastningshjem, erfaringer?

Tips og råd tas imot med takk :)

Er du i tvil så Go for it! En angrer aldri på de barna en fikk, bare de en ikke fikk.

Jeg har 3 barn, de er 4,6 og 9 år nå. Bare kjekt, men såklart travelt innimellom. Men dine er jo så store at det blir nok masse kos med ny baby.

Skrevet

Har 3 tette, vil gjerne ha en til. Klart det er travelt, men vil ha mange barnebarn 😊. Har selv 4 søsken.

Anonymous poster hash: 2d7e5...b81

Skrevet

Da vi lurte på det samme spurte jeg mannen min om han trodde vi kom til å angre om 15 år om vi ikke fikk en til nå, det var han helt sikker på at vi kom til å gjøre....

Vi fikk nr tre, og et år senere var jeg jammen gravid igjen uten at det var planlagt, så da ble det nr fire også ;)

Må innrømme at det blir litt mer en livsstil når du får mer enn to barn, du kan ikke være mest opptatt av egentid, barnevakt, kjæresteweekend og slike ting for det er ikke så lett å få kabalen til å gå opp og barnevakt til tre (fire) unger.

Men det er jo utrolig gøy da, og givende :)

Nå er mine vokst litt til, yngste er 7 år og eldste er 15 år. Det er travle dager, det er mye klesvask, det er skyhøyt matbudsjett, men det er utrolig koselig. De har stor glede av hverandre, og er en så fin gjeng. Jeg er så stolt av dem at jeg nesten sprekker, det er en fryd å se de ta form og bli flotte unge mennesker.

Anonymous poster hash: 3b7f4...a1a
Skrevet

Vi skulle ha nr tre. Det vart nr 3 og 4. Veldig koseleg, og utruleg hektisk (eldste er 5 år.) Her går det fint, men det er fordi vi er to foreldre som bidreg like mykje. Hadde aldri gått bra om mannen var som enkelte av "mennene" ein les om her inne og ikkje tok sin del av arbeidet. Vi er og heldige med at svigerforeldrene mine bur nært så dei kjem ofte å tek med seg dei to eldste, evt hjelper med tvillingane. Poenget er vel at om de er to foreldre som dreg saman så går det nok fint med ein til. Men det er slitsomt vil eg tru med tre og, (her i huset er det dei to eldste som krev oss mest no) og ein lever i ei eiga boble ei stund. Også er det ein fordel med gode besteforeldre i nærleiken 😄.

Anonymous poster hash: c9212...7e3

Skrevet

Tusen takk for fine svar :)

HI

Skrevet

Jeg hadde aldri gått for flere enn 2! Mer enn nok!

Anonymous poster hash: af769...eda

Skrevet

Dytter denne.

Anonymous poster hash: 88581...4f1
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Våre var 6 og 9 når minste kom. Aldersmessig er det fint, men også tungt. Starte på nytt med alt. Mannen min er mye borte så det var bare å dra minste opp av søvn for å kjøre de andre på trening f.eks. Han fikk aldri sin egen rytme, måtte bare henge på lasset. Var mye syk første halvannet året, ble operert da og ble litt bedre et års tid, men nå er det mye sykdom igjen. Han er 3 år og har knapt sovet en hel natt. Hadde det ikke vært for at han var så mye syk og at mannen er mye borte så hadde jeg nok tenkt at det var fint. Akkurat nå klarer jeg ikke helt å glede meg, men dog mer enn jeg gjorde når jeg satt på 4 døgnet uten søvn mens ungen spydde over hele meg og jeg ikke hadde krefter til å gjøre annet enn å tørke det vekk. Det blir bedre, heldigvis! :-)

Skrevet

Synes to er nok. Tenker og på alderen din og at du er ferdig med småbarnsfasen med de andre. Orker du å starte på nytt?

Når det er sagt så er det kun dere som vet hva som er rett for deres familie. Men tre barn er mer av en livstil enn to.

Er ogaå helt uenig med de som kvitrer om at man aldri angrer på de barna man får. Tror mange med flere barn opplever at det krever utrolig mye i noen år, mer enn de hadde trodd.

Anonymous poster hash: 66061...7dd

Skrevet

Vi fikk mr tre for noen uker siden, de to andre er 5 og 7,5. Var overhodet ikke planlagt. Men jeg er så vannvittig glad for at vi at vi har fått nr tre. NÅ føles familien komplett. Selvfølgelig tidlig å si hvordan ting vil bli, men vi vil jo uansett aldri angre. Jeg elsker å være trebarnsmor!

Skrevet

Mine er 5 og 6 år og jeg er gravid med nummer 3. Veldig planlagt og sålangt veldig fornøyd. Jeg er i en fase i livet der det meste er på sin plass. Første to barna begynner å klare seg selv. Jobben er i boks,etterutdanning avsluttet.

Anonymous poster hash: d60a2...c1c

Skrevet

Vi har nylig fått nr.3 og de to andre er 1 år og 4 år. Det er såklart komplett kaos til tider her nå, men det føles veldig riktig å fått nr.3. Enig med en over her i at det aldri hadde gått hvis ikke mannen deltok på lik linje med meg. Jeg får derimot angst nå av å tenke på om det skulle skje mannen noe og jeg skulle blitt alene med disse tre! Tenker mye på det faktisk og er livredd. Det hadde jeg rett og slett ikke klart tror jeg!

Vi får se om noen år hvordan det er å ha fått disse tre tette barna, foreløpig er det både kos og kaos ;)

Anonymous poster hash: 4d48b...750

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...