Gå til innhold

Master eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobbet i olja, fikk jobb der etter jeg fikk et helseproblem og ikke kunne jobbe i den gamle jobben min. Pga oljekrisa har jeg nå vært arbeidssøkende i noen mnd, uten å få napp på det jeg har søkt da jeg ikke har vært kvalifisert. Har kommet inn på en master som kan gjøre at jeg får mulighet til å komme meg ut i jobb igjen innen det jeg har utdanning inne , men da blir det to nye år med lånekasse i tillegg til at vi må ha avdragsfritt lån på huset. Har tre barn, og har egentlig kjøpt nettstudie innen det samme på 30 stp. Dette må jeg da evt fullføre ved siden av masteren da det er for sent til å benytte seg av angrefristen, men tror det kan gå greit da mye av fagene overlapper hverandre. Har som mål å bli ferdig med nettstudiet til jul og kan etter dette fokusere fullt og helt på masteren. Masteren vil gi meg enda flere muligheter og større faglig tyngde, og det er nå eller aldri. Har full støtte fra mannen min, men det vil bli veldig trangt økonomisk.

Våger jeg? Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: fe3d8...7ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja til master!! Du stiller mye sterkere på arbeidsmarkedet da..

Anonymous poster hash: 45ef2...87b

Skrevet

Ja, kjør på! Bruk denne bølgedalen til noe fornuftig, fyll på med kompetanse.

Jeg tok master, og det har åpnet utrolig mange dører. Ved flere jobber leser de ikke en gang søknaden din om du ikke har master, selv om jobben egentlig ikke krever masterkompetanse.

Ble selv arbeidsledig, men etter noen uker fikk jeg ny jobb, mye takket være at jeg hadde master.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...